LizzyG Skrevet 5. april 2008 #1 Skrevet 5. april 2008 Har nå ligget på sykehuset inatt fordi Natty hadde feberkrampe igår. Det er det verste jeg har opplevd noensinne. Gudskjelov så kjørte vi forbi legevakta når vi oppdaget krampene, så vi fikk fort hjelp. Men er det noen her som har hatt feberkramper på sine unger?
*Minnie Mus* Skrevet 5. april 2008 #2 Skrevet 5. april 2008 jepp eldstemann hadde det mange ganger, men har heldigvis gitt seg nå. Er et forferdelig syn. Varte fra han var 10 mnd til ca 3 år...
LizzyG Skrevet 5. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 5. april 2008 Vi har fått Stesolid her hjemme nå, så da er vi hvertfall litt forberedt hvis det skjer igjen. Men fy faen det var skummelt å se på Hvor lenge varte et anfall på han din da? Og klarte du å stoppe anfallene selv?
*Minnie Mus* Skrevet 5. april 2008 #4 Skrevet 5. april 2008 Selve anfallet pleide ikke vare så lenge, men synes det var forferdelig at han var så slapp og helt borte når det var over. Ga stesolid en gang, men det var verre enn selve anfallet. Ungen ble helt borte i laaaang tid etterpå. Så ut som om han fikk downs syndrom... høres rart ut men vet ikke hvordan jeg skal forklare det. Men nå må jeg fly for yngste skal til frisøren he he!!! Skriv igjen senere hvis det er noe du lurer på!
LizzyG Skrevet 5. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 5. april 2008 Ok, takk for det. Hun fikk Stesolin av legevakta og ble jo veldig døsig og slapp av det. Men hun har bare hatt det ene anfallet så håper vi slipper å se det igjen. Selv om sjansen er litt større for at det kommer tilbake når hun først har fått det en gang.
*Minnie Mus* Skrevet 5. april 2008 #7 Skrevet 5. april 2008 skjønner deg godt. Jeg var livredd for at sønnen min skulle dø de første gangene men etterhvert venner du deg til det. Men ambulansen har vært hjemme hos oss titt og ofte..
LizzyG Skrevet 5. april 2008 Forfatter #8 Skrevet 5. april 2008 Kommer ambulansen så fort du sier at det er feberkramper eller?
*Minnie Mus* Skrevet 5. april 2008 #9 Skrevet 5. april 2008 de første gangene fikk vi vel panikk og tok med oss ungen i bilen for å møte ambulansen. (tar 20 min i alle fall for de å komme hit.) Men etterhvert ble jeg mye tryggere og de siste gangene trengte de ikke komme for da visste jeg hva det var.
leiavåblilurt Skrevet 5. april 2008 #10 Skrevet 5. april 2008 Hei min sønn har hatt feberkrampe 3 ganger, og det er helt jøvlig, man tror jo barnet dør. Jeg trodde ihvertfall det. Siste krampe varte hele 20 minutter noe som er veldig lenge. Husker ikke så mye enn at det tok en halvtime før ambulansen kom....var rimelig hysterisk ja. men har fått god info på barneavdelinga og har stesolid hjemme, så føler meg trygg på at jeg kan takle en slik situasjon igjen. Vi har fått "åpen retur " til barneavdelinga slik at vi kan ringe rett dit og slippe innom legevakta først. Vi tar noen forhåndsregler ved feber, pleier da å ha barnet på vårt rom når han sover, og ikke ha det så varmt i rommet. Har alltid med stesolid på turer hvor vi overnatter. Ellers som normalt. Har også laget oss en "kriseplan" som ligger sammen med stesoliden hvor vi har skrevet ned viktige tlf nr, og påminnelse om å være rolig osv...føles trygt for oss.. har også stesolid i barnehagen
mamman_til _♥♥♥♥♥ Skrevet 5. april 2008 #11 Skrevet 5. april 2008 ja, to av mine barn har hatt det. 3 åringen fikk det første gangen da han var 15 mnd,andre gang 2,5 år.. begge gangene så kraftig at det tok 10 min før stesoliden virket!! han skal ikke ha feber pga det,må sette stikkpille med en gang. jenta mi fikk det på tirsdag (6mnd) slutta å puste.. hun fikk kramper selv om hun fikk stikkpille 3 timer før... så her er det lagret opp med stesolid og stikkpiller. helt forferdelig å oppleve noe sånt!!
LizzyG Skrevet 7. april 2008 Forfatter #13 Skrevet 7. april 2008 Det gikk fint. Har ikke feber lenger:)
TurboPrinsessen:-) Skrevet 7. april 2008 #14 Skrevet 7. april 2008 Når er risikoen over for å få feberkrampe? Minker det i det hele tatt? Jeg hadde feberkrampe da jeg var liten, min mor tok meg ut på altanen i bare bleien, og naboene trodde hun var GAL, var jo midt på vinteren.... Håper ikke snuppa får det.. hun har sjelden feber, men er naturlig veldig varm.. ( har vel hatt litt feber totalt 3 ganger, varmeste var 39.6 - hun er 20mnd ) Er det noe spesielt som utløser denne krampen?
LizzyG Skrevet 7. april 2008 Forfatter #15 Skrevet 7. april 2008 Siden du har hatt deom liten, er det en liten risiko for at jenta di også får det. Som oftest oppstår det mellom ca 10 mnd og 3 år. Både før og etter denne alderen er det veldig sjelden at de får det. Det som utløser krampen er hvor fort temperaturen svinger (både oppover og nedover) Det har ikke noe med hvor varmt barnet er, men hvis temperaturen svinger veldig fort så utløser dette krampe hos noen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå