Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er 10 mnd og får derfor ikke hostesaft på apoteket. Hoster mye om natten, så både han og vi sover dårlig.

Noen som har noen gode kjerringråd eller tips?

Vi har hevet hodeenden på sengen hans.

Takk for svar! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ajda, hadde tenkt å anbefale honning, men så så jeg at han var for liten. Heve hodeenden, gi mer vann enn vanlig og mindre melk enn vanlig (melk er slimdannende). Vet egentlig ikke så mye mer, du får høre med legevakta tror jeg.

Skrevet

Jeg har sletet mye med det selv på datteren min, men fikk bekreftet for 1 uke siden at hun har barneastma. Så da har jeg fått medisiner. Men det jeg gjorde var å kutte ut melk, for det gjorde så Mina ble enda mere slimete. Kaldt i rommet. Ga mye vann. Hev hodeenden hennes ja, men det ser jeg dere har gjort. La en liten pute under hodet hennes. Ga henne en stikkpille før kvelden, for da sov hun mye bedre. Legen sa at dette kunne jeg gjøre-

Skrevet

Begge dere sier vi ikke skal gi melk, det har jeg også lært, men damen på apoteket sa at vi skulle gi mye vann og melk, for det var slimløsende... Litt vranglære ute å går der, tenker jeg :)

Takk for svar begge to!

Vi får vel fortsette som vi har gjort + en paracet før leggetid og evnt en liten pute :)

Skrevet

Tja, væske løser på slimet (vann, melk, saft, te, brus) siden det på en måte vanner ut. Men melk (og melkeprodukter) og til dels sukkerholdig drikke fungerer samtidig slimproduserende, så er det mye slim: dropp melka. Ett døgn eller to uten melk klarer de fint om de får tilstrekkelig vann i steden.

God bedring til lille!

Skrevet

Takk :)

Første gang han er syk (forkjøla med snørr, hoste og feber), så det er vel litt ekstra ille nå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...