MartheMor+Lillegutt Skrevet 5. april 2008 #1 Skrevet 5. april 2008 Jeg og sambo + min bror og hans kjæreste har planer om sydentur i sommer. Jeg og min kjære har vært i Hellas nå de siste somrene, og min bror og de har ikke så veldig lyst til Spania. Så da står Tyrkia igjen som et alternativ. Dere som har vært der, vil dere anbefale dette? Og evt hvor i Tyrkia?
~\/ero~ Skrevet 5. april 2008 #2 Skrevet 5. april 2008 Vi har vært i tyrkia. I Alanya og i Side. Vil virkelig anbefale det. Liker side beste, er mye mer roligere der, med tanke på trafikk og når man skal ut og spise/handle. Selgerene er ikke så påtrengende der. Selv om de maser litt, men ingenting i motsenting til Alanya. Mye mer barnevennlig. Vi skal reise igjen til sommeren, til Side, skal ligge på hotellet Side Village (med ving). veldig barnevennlig. Barnedans o.l for barna på kveldstid. Hvis du har litt større barn da. Gleder oss utrolig masse til og reise. På alle de hotellene vi har vært er de veldig gjestfrie. Har bare gode erfaringer med tyrkia:)
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 5. april 2008 #3 Skrevet 5. april 2008 Liker virkelig tyrkia. Vært der 3 ganger med stort års-antall mellom de 3 gangene. Første gangen var for over 10 år siden og da var det ikke noe mas i det hele tatt. Husker ikke engang hvor vi var. haha. Så var jeg i alanya i 2001 og da var det helt jævlig masete der. Selgere og innkastere dro deg omtrent inn over alt, men så var jeg der i 2007 igjen og maset har gått ned betraktelig pga en ny lov om hvordan selgere skal oppføre seg. De får bøter og inndratt lisens til å ha butikk i bazarområdene om de får klager. Nå har kjæresten kjøpt ferieleilighet i mamuthlar rett utenfor alanya. Det er ikke spes. barnevenlige strender i mamuthlar men det er bare å ta en dolmus inn til alanya og kleopatrastranden så er det fint å bade for store og små. Gleder meg masse til å dra dit på ferie i sommer.
Gjest Skrevet 5. april 2008 #4 Skrevet 5. april 2008 Hei! Jeg har vært både i Alanya og i Side. Jeg vil anbefale Side dersom dere skal med barn, jeg oppfatter at det er roligere der. Nå var jeg der i september så syns det var litt for rolig i forhold til Alanya, men det kommer nok ann på når dere skal reise. Personlig liker jeg Alanya, men stranden er mye bedre i Side (der vi var kan gå langt utover og spille ballspill i vannkanten), mens i Alanya (Kleopatra stranden) oppfatter jeg at det er vanskelig å komme seg uti når jeg skal bade fordi vi må forbi noen steiner som ligger der - noe som er vanskelig når det i tillegg er bølger...! Men uansett hvor dere reiser så tror jeg dere blir fornøyd! )
MartheMor+Lillegutt Skrevet 5. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 5. april 2008 Takk for svar:) Vi reiser uten barn, det blir bare oss fire. Men jeg ble litt betenkt når det gjelder det du sa om Kleopatra stranden da... Flere med erfaringer?
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 5. april 2008 #6 Skrevet 5. april 2008 Vi har badet masse på kleopatrastranden og der var det ikke en eneste stein. Lurer på om hun andre her har vært på stranden på andre siden av borgen... For det er også en lang rad med berg på mamuthlar som ligger på samme side av byen. Som sagt, det har kun vært fin sand der vi har badet på kleopatra. Skal dere reise bare voksen så ville jeg reist til alanya ja. Masse nattliv og barer. Reiste på voksentur i fjor høst og det var så deilig.
Gjest Skrevet 5. april 2008 #7 Skrevet 5. april 2008 Har kun positivt å si om Alanya!! Kan være høye bølger, men kanskje 1 dag på 4 uker?? ingen problem. går fint an å bade for det. -har selv vært igang med IVF mens vi var på ferie der, hadde nesesprayen til å stå i kjøleskapet i strandbaren :-)
silhah og emilie Skrevet 5. april 2008 #8 Skrevet 5. april 2008 ååååh tyrkia<3 jeg elsker tyrkia..har vært i alanya, side, marmaris, istanbul og litt forskjellige små steder:) ELSKER alanya..og Tyrkia generellt er et vakkert land med et veldig gjestfritt folk:) kan anbefales på det varmeste
MartheMor+Lillegutt Skrevet 5. april 2008 Forfatter #9 Skrevet 5. april 2008 Åh, nå ble jeg gira på Tyrkia og Alanya:) Da høres jo Kleopatra stranden bra ut da, gleder meg til tur nå. Har hørt at det er litt shoppingmuligheter der også, stemmer det eller? Siww: Oj, Tyrkia midt i sprayetiden ja! Hvordan gikk det? Og ikke minst; hvordan gikk forsøket deres?
Gjest Skrevet 5. april 2008 #10 Skrevet 5. april 2008 Det gikk fint med medisiner osv. blev dsv. ikke barn, men den der venter på ..... Så nå er vi endelig blevet foreldre :-) Gled dig til Tyrkia, der er en masse og handle, klær, sko, vesker og ikke minst gull og smykker. -jeg har fått laget en Fusion ring (Georg Jensen) dernede til ca en sjettedel av prisen herhjemme. Lykke til med forsøket og ferien
cennetgirl&lillesnupp Skrevet 5. april 2008 #11 Skrevet 5. april 2008 Tyrkia er best, drar aldri noen andre steder. vi pleier å bade på den siden med grov sand pga bølgene på kleopatrastranden. ikke lett å bade med barn der uten å passe på hele tiden, da vi bada der hadde jeg med et barn og faren og endte opp med å måtte dra begge to inn igjen på land for de ble tatt av bølgene hele tiden, men nå var ingen av dem så vedlig høye da... hehe men en super strand å være på bare fin sand!!! Må ha vært en ekstremt bølgete dag vi var der på. hehe for har hørt andre si at det ikke er så ille Men du får kjøpt utrolig masse fint veldig billig bare man tør å prute! Begyn minst på halv pris av det de sier... hehe Anbefaller Alanya på det varmeste! Skal dit selv i sommer vi, jeg venninna mi og sønnen min på snart 3!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå