Gå til innhold

SA 29. des. 07 og gravid igjen :)


 ♥♥♥

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen. Har termin 1. demsember- er 6 uker på vei i dag. SA er litt for friskt i minnet, så kjenner etter og bekmyrer meg HELE tiden... Noen andre som sliter med det samme? Samboeren min får øra fulle av bekymringene mine, stakkers... Er 12 uker på vei 17. mai, og venter på den datoen med smerte og lengsel ;)... Sliter en del med ubehag på venstre side av nedre del av magen, Trøster meg med at det sikkert er helt normalt, men hadde dette i forrige svangerskap og- det som gikk galt. Sammenligner jo alt med sist- så blir smårar. Bruker mer tid på å bekymre meg enn å glede meg over at vi ble gravide så raskt igjen, tok bare to- tre El, så var saken i boks :) Håper intenst at det går bra denne gangen, men er jo lite man kan gjøre fra eller til. Må bare satse på at alt er bra. Sist var det sannsynligvis noe galt, så trøster meg med ar kroppen ordner opp når det er noe galt med den lille geleklumpen vi ruger på... Setter stor pris på beroloigende svar!!

Forresten- slitt med å oppdatere identen min etter SA, så litt usikker på om den er riktig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg.

Kjenner meg veldig igjen i det du beskriver. Hadde en ma i oktober/november, og er endelig gravid igjen nå. Er både lykkelig og livredd på en gang. Bekymrer meg mye, særlig fordi jeg ikke har noen symptomer på graviditet ennå (bortsett fra veldig positiv test da..:)), Sammenlikner alt for mye med hvordan det var sist jeg også. Håper alt ordner seg for oss begge, og at tiden går fort frem til andre trimester. Det går jo som oftest bra da !Satser på desemberbebis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Hvor langt er du på vei da? Blir morsomt med baby- vi må bare prøve å tenke positive tanker. Få¨r vel nok å bekymre oss for når babyen kommer og, og skal vokse opp... Men moro og utfordrende blir det!!

 

Tok to hjemmetester og en test hos lege jeg. Hjemmetestene viste en svak strek, men strek er strek :) Testen hos legen var også positiv, men noe svak, noe de mente skyldtes at det fortsatt var tidlig når jeg tok den. Var 4 + 5 da.

 

Ha en strålende dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, må prøve å tenke positivt selv om det ikke alltid er like lett. Er 4+5 nå jeg :) Foreløpig termin 10 desember. Og du da? Blir kjempekoselig med en liten baby. Blir det deres første? Det blir vårt første barn :) Ha en finfin dag du også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det blir mitt første barn, så ekstra spennende. samboeren min har en gutt på 4 år fra før, så han tar det litt mer med ro enn meg, selvom han også gleder seg. barn kommer når det kommer sier han..., men det er jo jeg som går og kjenner på alt i kroppen min og bekymrer meg... burde lært å tenke mer som en mann jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det akkurat på samme måten.....har hatt en SA og to MA....den siste i oktober. Går og tenker på det hele tiden. Fikk telefon fra sykehuset i stad og da hadde dem en avbestilt time i morgen for ultralyd så det blir spennende å se om det er noe der....har ingen spesielle symtomer, bare en positiv test. Har termin 2/12 så det er muligheter for å se om hjertet slår i morgen. GRUER meg........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gjør ikke annet enn å tenke på om det kan gå galt. Har aldri hatt en SA, har hatt to fullførte svangerskap og en kirurgisk abort for 5 år siden pga at jeg var alene om å ville beholde. Da hadde jeg blitt alene med 3 barn. Grunnen til at jeg er så bekymret er jo fordi det er så normalt at man opplever SA.. Og jeg har aldri hatt.. Etter den aborten fikk jeg infeksjon i livmora, og mistet en eggleder. trodde jeg aldri kunne få flere barn, så denne babyen er veldig ønsket av begge. Men jeg har også blitt veldig følsom i det området etter den operasjonen, så jeg går kontant og kjenner "noe". På en annen side har jeg veldig tydelig symptomer.. *Sukk*

 

Får håpe tiden går fort frem til slutten av mai, men det gjør den nok ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør ikke annet enn å tenke på om det kan gå galt. Har aldri hatt en SA, har hatt to fullførte svangerskap og en kirurgisk abort for 5 år siden pga at jeg var alene om å ville beholde. Da hadde jeg blitt alene med 3 barn. Grunnen til at jeg er så bekymret er jo fordi det er så normalt at man opplever SA.. Og jeg har aldri hatt.. Etter den aborten fikk jeg infeksjon i livmora, og mistet en eggleder. trodde jeg aldri kunne få flere barn, så denne babyen er veldig ønsket av begge. Men jeg har også blitt veldig følsom i det området etter den operasjonen, så jeg går kontant og kjenner "noe". På en annen side har jeg veldig tydelig symptomer.. *Sukk*

 

Får håpe tiden går fort frem til slutten av mai, men det gjør den nok ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for oss alle sammen. Jeg går også fremdeles og bekymrer meg, særlig fordi jeg har så få symptomer.., men må bare håpe og tro at det går bedre denne gangen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg også har mange tanker nå, mista i ma 28 januar, så håper at det skal gå bra denne gangen. Men håper at jeg kan slappe av etter ultralyd om alt er ok, men så gruer jeg meg til ultralyden også hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så desverre ikke no hjerte slå enda, men jeg skal tilbake igjen om 1 uke så jeg får håpe jeg ser det da. Legen sa det var litt tidlig enda. Glad jeg får god oppfølging.....skal begynne med spesiell behandling hvis det er liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har nesten mistet alt håp nå jeg. Har hatt bittelitt rosa utflod og bittelitt stikkinger i magen, er helt skjelven nå. Har time hos legen om en uke, burde jeg prøve å få time tidligere pga dette? Er akkuratt 5 uker på vei, så det er vel uansett for tidlig å se noe på ultralyd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off det er ille den første tiden her. usikker og elendig. jeg hadde ma i oktober, og er 6+2 nå. Minste tegn på at symptomene svinner litt så blir jeg kjemperedd. Men må jo prøve å tenke positivt, men jagu ikke alltid lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du verden så mange vi er som er i samme situasjon. Jeg er med i denne gjengen som bekymrer meg fordi jeg hadde ma i januar. kjenner tusen ting - sselv om jeg er heldig og har sett et bankendehjerte på UL allerede. Men la oss holde litt sammen slik at vi kan støtte hverandre litt når bekymringene blir store!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sønn på seks år fra før, var gravid i mai -07, men mistet da i en blighted ovum i 10. uke. Gravid igjen i september, var veldig nervøs og kjente veldig etter. Mistet på nytt i SA 1. juledag -07 i uke 14+3. Det var ekstremt hardt... Nå hadde vi tenkt å vente til sommeren med å prøve igjen for at jeg skulle komme meg skikkelig psykisk, men sånn gikk det ikke - er visst ekstremt fruktbar:) Så nå er jeg begynt på min 7 uke, og er merkelig nok helt rolig - skjønner ikke det! Har jo gått og snakket med en super sosionom på sykehuset etter SA i desember, så mulig det har hjulpet. Men jeg er normalt en person som analyserer ALT, og bekymrer meg veldig lett og mye, så dette er litt merkelig. Kanskje har jeg akseptert at det ikke er noe jeg kan gjøre fra eller til så lenge jeg lever sunt. Jeg vil ikke en gang ha tidlig ultralyd da det bare gav meg falsk trygghet sist. MEN - jeg forstår dere så godt, for slik hadde jeg det i høst, og når det føles som om man vil undersøke for å få litt ro i sjelen, syns jeg det er det dere skal gjøre. Er selvfølgelig utrolig spent jeg også, men tar bare en dag i gangen, og planlegger ingenting.

Lykke til til oss alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heysann dere! Tok en test i dag, skal ikke ha mensen før om noen dager... testen var positiv trur jeg, men streken var ekstrem svak, nesten så jeg ikke kunne se den, VELDIG LYS.. tro om det kan være feil.. eller er det rett bare lite HCG i urinen ? hadde eggløsning for ca. 2 uker siden tror jeg.. i såfall hvis jeg er tidlig nå... når Ca. vil jeg få barn ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg fikk også en svak svak strek, 2 og 4 dager etter IKM. I tillegg hadde jeg en svak positiv test hos legen 6 dager etter IKM. Legesekretæren sa det sannsynligvis var siden det var så tidlig enda. Er nå 6+6, 7 uker i morgen :). Så strek er strek selvom den er svak :) :). Forutsatt at du har en sykluslengde på 28 dager har du vel termin ca. 27. des. Sjekk terminkalkulatoren her på BIM... Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk bra....legen så hjertet slå og nå har jeg begynt med Fragmin for at det forhåpentlivis skal gå bra denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...