babygullz <3 vilde Skrevet 5. april 2008 #1 Skrevet 5. april 2008 Å få en positiv test som man kanskje hadde drømt om lenge var et magisk øyeblikk, og man blir full av forventninger, og lever i en rosa boble de neste dagene..Alt er bare fryd og gammen, og man gleder seg sånn til magen skal begynne å vokse..man er som nyforelsket med sin kjære, og blid og hyggelig mot alle...men så brytes idyllen og romantikken..sakte men sikkert. Brystene begynner å værke, man blir dritdårlig og kaster opp, får treg mage, og er så trøtt at man sovner mens man kaster opp i toalettskåla. Attpåtil, så blir huden glinsete og fet, det samme gjelder håret.. Tennene er så skjøre som rust, så en plombe her og en krone der, det må man gjerne regne med. Helst på hver side, så du kan ta deg faen på at du får vondt uansett hvilken side du velger å tygge maten på. Ikke nok med det, man går også opp i vekt. Hele 5-6 kilo gikk jeg opp, i kun måned nr 2!!!! er det mulig? jeg føler meg som DEN hvalen, som ikke lenger kan bruke mine gamle sæggebukser engang...fordi de ikke lenger sægger, men sitter stramt som en vanlig jeans over rompa! Sa noen J.LO her? Magen er så vidt begynt å vise, og jeg ser heller mer ut som en lat slask med stor rompe og fett hår, enn en nygravid lykkelig jente som går rundt med noe vakkert i magen. Alle i vennegjengen forbereder seg på å komme i god form til sommeren, og går glade og fornøyde på treningssenter med banan og proteinshake i sekken..jeg kan bare prøve på å gå en tur med boller og kakao i sekken,...og bli sliten bare av tanken. Bedre foran peisen...og spise supersundt...det kan vi snakke om en annen gang...for er det kun dinosaurkjeks og husholdningssaft som hjelper på kvalmen..da er det rett og slett lite man kan gøre... Det kommer jo noe fantastisk ut av dette da., men jeg må jammen si jeg gleder meg som pokker til det er over! Så man kan leve sånn "noelunde" normalt hvertfal...
jente2008+septemberbaby2011 Skrevet 5. april 2008 #2 Skrevet 5. april 2008 Hehehe.. er på besøk fra 3. trimester og måtte le da jeg leste denne, Babygullz :-) Kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver, men faktisk opptar mye av formen og utseendet seg på mange gravide når man bikker over til 5.-6. mnd (kanskje før også?) Jeg har nå bare 1 mnd ca til termin og føler meg faktisk ikke så verst. Håret har kommet seg veldig(ikke fett mer), kvisene har roet seg, den verste verken i brystene er borte og magen strutter flott! Bare vent, jenter.. det kommer bedre dager! :-) Jeg håper hvertfall at samtlige her inne vil føle seg flotte og pene etterhvert. Et tips for å føle seg vel til tross for div. plager er å kjøpe seg litt gode kremer, sminke seg selv om man ikke er i form, kanskje få fotpleie eller noe lignende. Ta hårkur, klippe tuppene. Spise god frukt og kose seg. Kanskje lettere sagt enn gjort, men man føler seg umiddelbart litt freshere! :-) Og så er det viktig å komme seg litt ut. Omså bare en liten tur ned på et handlesenter eller cafe, bare få sett folk eller få litt frisk luft i nesen. (Hvis man ikke er rammet av sterk BL o.l da) Ønsker alle dere her inne et flott svangerskap videre, og håper formen kommer seg på de som er veldig dårlige! :-) Velkommen over til 3. trimester når den tid kommer, jenter! Klem fra Ann :-)
Lofotjenta og gull nr.5 på tur Skrevet 5. april 2008 #3 Skrevet 5. april 2008 He he he fikk meg i det minste en god latter....oppi all elendigheten. Du får det sagt Babygullz...veldig gode poeng!! Har sett en del innlegg fra deg, og du har alltid gode poeng og kommentarer... Ser jeg et innlegg fra deg må jeg bare inn å lese.... )
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 5. april 2008 #4 Skrevet 5. april 2008 hei. synd å høre at dette ikke var så greit da:( tror nok det er mange som føler det slik.. skal ha barn selv i september og jeg har det ikke annet enn veldig bra nå egentlig! men så har jeg vært heldig med minimal kvalme osv.. hvor langt er du på vei forresten? eneste jeg synes er irritertende er denne følsomheten som dukker opp når det minst passer:P grine for ingenting i ny og ne. det blir kanskje bedre for deg etterhvert når magen er tydelig gravid osv? man har en liten preiode der man kun føler seg tykk. min mage har begynt å ta litt form nå så føler meg mere gravid enn jeg gjorde før.
Gjest Skrevet 5. april 2008 #5 Skrevet 5. april 2008 Ho ho!! Dette var morsom lesning. Snikker meg inn fra snart klar forumet:) Vi som drømmer om å snart komme i gang har vel godt av å lese slike innlegg også. Alt er vel ikke en dans på roser i graviditeten. Det der med tenner er noe jeg gruer meg for, har skjøre tenner fra før. Og skrekken er å gå kvalm i mange uker, og kanskje måneder(?) Uff og uff. Men jeg fortrenger dette til jeg er i situasjonen selv. Først må jeg bli gravid og det er jo ikke en selvfølge heller. Lykke til med siste del av svangerskapet og tvi tvi:)
<3 coccinelle Skrevet 5. april 2008 #6 Skrevet 5. april 2008 Fantastisk godt skrevet - kan bare slenge meg på. Skulle gjerne vært sprek og gått turer og kommet meg i form etter den værste kvalmeperioden, men har ikke krefter og ender opp med dårlig samvittighet og timer foran dataen eller tven i stedet. Skulle rydda og vaska hus som ser ut som et dass etter tre mnd på sofaen, men.... Får håpe det blir som hun fra 3. trim skriver, bedre tider. men da må jeg vel jobbe fullt og får ikke tid likevel. Akk ja. Gleder meg også til det er over, men har også lyst å nyte graviditeten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå