Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #1 Skrevet 5. april 2008 Var hos legen på kontroll på fredagen. Hadde da et BT på 110/80. Er det høyt undertrykk? Har en del hevelser/ vann i kroppen så litt bekymret i forhold til svangerskapsforgiftning.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #2 Skrevet 5. april 2008 Er nok ikke faretruende høyt BT. Når undertrykket nærmer seg tresifret er det grunn til bekymring. Det spørs jo også hva BT ditt er til vanlig.
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 5. april 2008 #3 Skrevet 5. april 2008 Nei det er ikke høyt undertrykk. Jeg hadde 90 i undertrykk på siste kontroll og da nevnte jordmor det at det var littegrann høyt i forhold til hva jeg har hatt tidligere. Men BT vil jo stige litt på slutten selv om det ikke er fare for svangerskapsforgiftning. Så lenge urinprøven din var fin ville jeg ikke tenkt på det.
vårspirene Skrevet 5. april 2008 #4 Skrevet 5. april 2008 Vet ikke hvor langt du er kommet, men tror ikke det er spesielt høyt nei. Normalt ligger det jo på 60-70. Og hvis du har svangerskapsforgiftning, ville overtrykket vært mye høyere. Jeg har selv svinget mellom 60-85 på mine kontroller. Og hvis urinprøven din var negativ, så kan du sikkert slappe av
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #5 Skrevet 5. april 2008 80 er et helt fint undertrykk. "Ideal blodtrykket" er jo 120/80 :-) Som flere har nevnt ovenfor, så er det ikke før det nærmer seg tre sifret at det blir definert som høyt.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #6 Skrevet 5. april 2008 mitt ligger på 120/76 å de på sykehuset er ikke redde for mitt... var nede i 100/45 p.g.a. virus infeksjon i lunger å mage... måtte overvåkes å ligge med ctg ol....
Gjest Skrevet 5. april 2008 #7 Skrevet 5. april 2008 Nei, du har ikke høyt blodtrykk. Du har heller litt lavere blodtrykk enn det som ansees som et normalt blodtrykk. Et normalt blodtrykk skal være ca 100+din alder/80. Så siden jeg er 26 år skal blodtrykket mitt ligge på 126/80. Skjønner? Nå er det mange, og store, variasjoner innenfor hva som er et normalt blodtrykk. Enkelte har normalt sett et lavt blodtrykk, mens andre har høyere verdier. Det som er viktig er å se på hva som er normalt for deg. I forhold til svangerskapsforgiftning, som jeg får inntrykk av at du er bekymret for, ser legene på om blodtrykket ditt stiger unormalt mye over en kortere periode. Men du må i tillegg ha en viss mengde proteiner i urinen og ødemer i kroppen før du blir diagnostisert med svangerskapsforgiftning. Legen min sier at det ikke er ønskelig med et undertrykk som er på 100 eller mer. Og hvis jeg får et blodtrykk som er på 140/100 eller høyere, vil jeg komme til å bli fulgt tett opp - eventuelt lagt inn på sykehus. Så lenge du har et stabilt blodtrykk på 110/80, har du ingenting å bekymre deg over =)
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 5. april 2008 #8 Skrevet 5. april 2008 Nei undertrykket er bra det. Ikke for høyt. Har hatt 80 i undertrykk i hele svangerskapet jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå