Gå til innhold

vaske med grønnsåpe hvis man revner....

Anbefalte innlegg

Skrevet

er ikke det utrolig vondt? Høres helt grusomt ut, men er det det? bare for å stille min nysgjerrighet!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke vondt. Jeg hadde noen sting som var vonde og satt da i grønnsåpebad, noe som lindret veldig. :-)

Skrevet

Grønnsåpebad blir brukt på sykehus og sykehjem på all slags betente sår, så det er kjempefint å bruke. Bare husk å skylle med rent vann etterpå. Det skal ikke ligge igjen såperester i såret:)

Skrevet

Forrige gang trodde jeg det var "vanlig grønnsåpe" det var snakk om...

Men - fant etterhvert ut at det var noe som heter medisinsk grønnsåpe som fås kjøpt på apoteket. Jeg brukte det, satt med rompa oppi et vaskefat med vann og slik grønnsåpe noen minutter hver dag, og skyllet med lunkent vann fra dusjen etterpå. Det svei ikke, og hjalp nok sikkert på helingen av såret (o:

Skrevet

Grønnsåpe kan brukes på alle slags sår.

Jeg hadde en verkebyll i tommelen,

det eneste som fikk slutt på den,

var daglige grønnsåpebad med godt og varmt vann 2-3 ganger om dagen.

Til slutt gikk det hull på byllen av seg selv,

og ut kom det en diger flis som hadde ligget under neglen og kost seg o_O

Det svir ikke eller er ubehagelig sånn som andre rensemiddel kan være,

og det virker bakteriedrepende.

Skrevet

Vanlig grønnsåpe er helt fint, kan brukes så lenge det er uttynnet med vann.

Skrevet

Men det må ikke være den med furunål, for den inneholder noe humbug :-)

Skrevet

Ble klipt med førstemann og sydde ti sting. Brukte vanlig original grønnsåpe blandet ut med vann i et litermål som jeg skylte meg med i dusjen.. Etterpå skylte jeg med vann.. Hjalp utrolig godt!!! Men må være den original såpa da... Pluss at man lukter jo så "fresht" etterpå! heheeh!

Skrevet

En venninne brukte morsmelk, og ho grodde raskt å fint. Det er vist vanlig å bruke der ho kommer fra. Så jeg skal prøve det neste gang:)

Skrevet

De bruker vanlig grønsåpe uten ammoniakk, hadde d vært ammoniak i såpa så hadde d nok svidd litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...