Gå til innhold

forstoppelse jeg blir gal.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir gal av denne trege mage, jeg har tatt jern lenge, men det har jo gått ganske bra hittil.Jeg er nå uke 37+1.Jeg spiser svisker,linfrø,kiw i,knekkebrød,drikker vann og biola. Men det hjelper jo ikke at jeg sitter nesten hele dagen,p.g.a bekkenet.Liker ikke ta avføringsmidler, noen andre forslag? magen er helt sprengt, og føler at babyen slåss om plassen med all lufta der inne(litt mindre bevegelse).Blir nesten litt bekymra.......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er helt tett ville jeg tatt en liten microlax (som fås kjøpt på apoteket og er helt trygt for gravide) for å få løsnet på proppen, så kjenner du deg mye bedre etterpå. Sist svangerskap var jeg plaget med forstoppelse og det hente et par ganger at jeg måtte ty til microlaxen. Har dessverre ingen andre tips som ikke medfører noen slags avføringsmidler, det høres jo ut som du spiser/drikker det som skal hjelpe på,og når du ikke kan mosjonere så kan du jo ikke det....

Skrevet

Auauau, forstoppelse er vondt!

Mitt råd er:

Slutt å drikk melk og ta c-vitamin tilskudd samtidig med at du tar jern.

Jeg har tatt c-max tyggetabletter som fås kjøpt i dagligvarebutikker, sammen med morgen-dosen med jern (man skal bare ta 1 i døgnet av de).

Når jeg samtidig bytta ut drikke-melk med drikke-biola, løsna det endelig hos meg.

Det var en sann lettelse, for jeg hadde prøvd alle kjerringrådtriksene uten effekt.

Da kunne jeg tom. ta sterkere jerndose uten at plagene kom tilbake

(bytta til duroferon duretter fordi floradix eller hemofer ikke ga det jeg trengte)

Skrevet

Hvis det er helt stopp ville jeg gått på apoteket for å få noe som setter det i gang igjen. Ellers vil jeg si: drikk biola hver dag! Er kjempe gunstig på tarmfloraen og holder magen i sjakk!!

Skrevet

Nå tror du sikkert jeg er små sprø, men her er et tips som har funger perfekt på meg. Mellom tommelen og pekefingeren ligger et akupunktur punkt for fordøyelsen. Bruk tommel og pekefinger på den ene hånden og klip alt du greier imellom tommel og pekefinger på den andre.

Har gjort dette hver dag siden jeg fikk høre om det, og har hatt avføring hver eneste dag. Det er mange år siden sist.

Verdt å prøve :-)

Skrevet

Har du forsøkt dansk rugbrød?

Jeg startet med det da jeg var veeeldig treig i magen i førsten av svangerskapet.

Spiser 3 skiver hver eneste dag, og har ikke hatt problemer siden.

Men kjøp isåfall brødet hos baker`n, de er best!

Lykke til!

Skrevet

Stemmer i janiba over her - dansk rugbrød fikk det virkelig til å løsne her i gården etter mange måneder med treghet i systemet!

Jeg baker selv, da - kjøper sånn ferdigblandet melpakke på butikken, blir to brød av det. De er veldig gode. Anbefales absolutt!!

Skrevet

Ingers rugbrød setter virkelig magen i arbeid...

Ellers så vil jeg anbefale at du prøver så godt det lar seg gjøre å være i aktivitet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...