Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #1 Skrevet 5. april 2008 er 37 uker + noen dager på vei nå og lillegutt gir mindre og mindre liv fra seg! nå har jeg ikke kjent noe liv siden igår kveld og det er over 12 timer siden! har prøvd å dytte masse på magen og drukket og spist is,men får ingen respons! babyen har vært rolig hele svangerskapet,men kjenner bare mindre og mindre liv nærmere jeg kommer fødselen. er dette normalt eller er det et faretegn? setter VELDIG stor pris på svar! hilsen urolig 2 gangs fødende.
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 5. april 2008 #2 Skrevet 5. april 2008 Det begynner å bli litt trangere i magen nå. Men du skal kjenne liv minst 3 ganger om dagen sa jordmor på føden til meg. Hvis du ikke får kontakt med babyen så ringer du føden å får komme inn på kontroll, sikkert ikke noe å bekymre seg for. Men det er bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite. Merker jeg er mer bekymret i dette svangerskapet enn i første og det tror jeg er normalt da enn har født før og vet hvordan det er å ha et barn.
Supertea Skrevet 5. april 2008 #3 Skrevet 5. april 2008 Jeg er i uke 39 nå og kjenner fremdeles like mye liv. Min har egentlig blitt mer aktiv de siste ukene han - sparkene og bevegelsene er sterkere og tydeligere nå enn da han var mindre og hadde mer plass. Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt meg en tur på føden. Jordmoren min sier at det viktigste på slutten av svangerskapet er å følge godt med på liv og bevegelser. Det er mye bedre å komme på føden en gang for mye enn en gang for lite når det gjelder akkurat det. Sannsynligvis er alt bra med babyen din, men det skader ikke å sjekke om du er bekymret.
2 Gullunger Skrevet 5. april 2008 #4 Skrevet 5. april 2008 Min er også blitt roligere nå mot slutten. Når jeg blir urolig så må jeg legge meg ned og holde hendene på magen og kjenne etter, ofte jeg kjenner bevegelsene uten på magen, men ikke kjenner de inni... hvis du skjønner...sånn at jeg faktisk ofte må ha hendene må magen for å kjenne noe har jeg funnet ut. Prøv å drikk litt juice/saft og legg deg ned med hendene på magen og kjenn etter. Hvis du ikke kjenner noe på 20-30 minutter så ville jeg ringt føden.
Lille Trille* Skrevet 5. april 2008 #5 Skrevet 5. april 2008 Hei! Jeg var på føden i går til en ekstra sjekk pga lite liv det siste døgnet. Det viste seg at alt var bra, at gutten bare hadde snudd seg slik at han lå med armer og bein innover mot ryggen min. Jeg kunne derfor ikke kjenne spark, bare litt støøre bevegelser. Jeg kunne se på utlralyden at han sparka, men jeg kunne ikke kjenne noe. Men både jordmor og lege var hlet klare på at jeg måtte ringe hvis jeg var i tvil. Blei absolutt tatt alvorlig. Tipset var å drikke/spise noe med sukker og legge seg helt i ro en en time og kjenne etter. Dessuten prøve å dytte litt på babyen. Hvis man ikke kunne kjenne noe som helst (ikke den minste bevegelse) i løpet av en time, skulle jeg ringe (babyen sover visst gjerne i en halvtime av gangen, og da er det mulig å vekke han). Antakelig er alt bra, men ring hvis du er urolig!
Bobine Skrevet 5. april 2008 #6 Skrevet 5. april 2008 Hvis du er veldig bekymra, så må du for all del ringe føden! Det kan nemlig både være normalt at det er rolig i perioder (ungen kan ha snudd seg, eller at du er stresset kan gjøre at du ikke kjenner liv på samme måte som før) og det kan være et faretegn. Men det er det best om føden forteller deg, for vi kan jo ikke undersøke deg :-) De skal ta deg alvorlig hvis du er redd Lykke til!
*Super*Mamman* Skrevet 5. april 2008 #7 Skrevet 5. april 2008 Hvis det er 12 timer siden du kjente liv, bør du absolutt ringe!! Men er jo helt normalt at de blir roligere på slutten.. Men en bør ikke ta noen sjangser.. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå