Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uansett merke og sort. Skjønner ikke helt når jeg skulle ha bruk for en slik en...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alltid:) Dvs vi bruker ikke vogn, så eg bærer i sjal (mannen i ergo) når vi skal på butikken, på besøk, ut på tur, på lekeplassen, på kafe, på babysvømming osv osv

Når snuppa var mindre (hun er 1 år nå) så brukte vi meitai inne når hun ikke ville ligge på gulvet (nå går hun så nå vil hun ikke bli bært inne), når hun var grinete pga sykdom og tenner, når hun var redd for støvsugeren, når hun ikke fikk sove eller bare når vi ville ha den ekstra kosen:)

Skrevet

På tur, på butikken, på reiser i hovedsak, men nå går hun selv.

Brukte den til husarbeid, matlaging og div slikt når hun var liten...

Skrevet

Ok, på reise er det nok smart ja! Hvor liten er babyn din siden du ikke bruker vogn?

Skrevet

Jenta mi er snart 13 mnd nå. Har ikke brukt vogna siden før jul (den står her men tror den er punktert...) og har alltid brukt bæretøy mye. Vogna brukte vi før når det var skikkelig dårlig vær, men nå er hun så stor at hun tåler litt er + at hun har vannavvisende og vindtett dress:)

Skrevet

- På ikea når man skal ha handlevogn til å ha ting i.

- på mat butikken, av samme grunn

- på skogstur, der det ikke er veier

- på flyplassen og på flyet

- På en liten gåtur i fint vær

osv, osv.

Skrevet

Finnes jo også "spesialtilfeller" f eks anbefales det å bære premature mye (men pass på at de bæres riktig!) frodi de trenger den ekstra nærheten. Bæring kan også hjelpe kolikkbarn å få opp luft fra magen.

Skrevet

Med to tette så har jeg ikke klart meg uten slynga eller ergoen rett og slett, både når det gjelder handling, og praktisk i hverdagen.

Ellers så er det fint når vi skal på tur i skog og mark siden minsta er for lita til å gå selv i ullent terreng.

Skrevet

Har tenkt litt på Shelter sin, for den kan brukes i bilstolen, og dersom jeg får ny baby på vinteren er det kanskje fint når jeg skal levere storebror i bhg...?

Skrevet

Nesten aldri. Får så store unger jeg (4 kg +) at den bæreselen orker jeg nesten aldri gå med. Vi bruker den på flyplassen, raske turer på butikken innimellom og en og anne gang på tur. Hadde klart meg veldig fint uten!

Skrevet

Stratos: Da har du nok bare hatt "feil" type bæresele, var det babybjørn du hadde? Den har dessverre en lei tendes til å bli vond og ubehagelig på tunge babyer/ barn, og særlig opm man tenker å bære over litt tid. Ergo, beco, maduca, patapum er noen forslag på noen andre formsydde seler som man kan bruke fra nyfødt til barnet er 3/4 år om man vil (selvom de da forhåpentligvis går selv). Alle de er veldig behagelige å bære med! Enkle i bruk er de også.

Jeg vet om flere som bærer 2-3 år store barn innimellom, det kommer bare an på hvilket bæretøy man har.

Jeg bærer lillemor på 9 kg, varierer mellom sjal og mei tai, noen ganger også rinslynge. Mannen bærer henne i beco formsyddsele da han liker best å ha bæretøy med klips.

Vi bærer:

- I skogen

- På shopping (kjempe deilig å slippe vogn da)

- Ute på tur, enten bærer jeg hele turer eller så har jeg bæretøy under vognen. Vi går ofte lange turer så da er det greit å ha noe å bære med om hun skulle bli lei av å sitte i vogn.

- Inne når vi støvsuger (hun er redd den)

- Før når hun var mindre bærte vi henne også en del inne når jeg gjorde husarbeid, men nå er hun så glad i å styre for seg selv på gulvet.

Skrevet

Ja jeg glemte jo helt at når hun var nyfødt bærte vi masse når hun hadde vondt i magen. I sjalet kom luften ut ;-).

Skrevet

Når jeg skal på butikken, tur til byn med buss, levere i barnehage, på besøk....vinterføre....kjøpesenter. Slippe å dra på den vogna (selv om jeg er fornøyd med den også, altså).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...