Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

nå har jeg fått dilla på denne pepsi max brusen igjen.de første 4 mnd hata jeg brusen.likte ikke smaken.men,nå har jeg fått helt dilla igjen.føler jeg må ha.legger man på seg av den brusen??dette er en brus jeg har drikki i mange år.ganske my også.men,har ikke lagt på meg noe av det.har hørt det nå,at light brus er verre en vanlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

light-brus inneholder ingen kalorier, så man kan ikke legge på seg av det. men det er derimot veldig mange e-stoffer og søtstoffer som ikke er så veldig heldig å få i seg i større doser. pluss koffein da.

Skrevet

Jeg har over lengre tid vært så og si avhengig av pepsi max nå.. Men har klart å kutte den ut etter jeg ble gravid.. Det er vel ikke bevist at man legger ekstra på seg når man går gravid.. Men den har et høyt innhold av koffein som i store doser er skadelig for forsteret, samt at den inneholder mye av det kunstige søtstoffet ASPARTAM som også kan være farlig for fosteret.. Jeg fikk derfor anbefaling om å heller drikke sukkerholdig brus hvis jeg absolutt må ha brus, men helst ty til vann.. Sukkerholdig brus kan dog tære på tennene til den gravide, men skader ikke fosteret på samme måte som koffein og disse kunstige søtstoffene kan gjøre..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...