Gå til innhold

vektøkning

Anbefalte innlegg

Skrevet

når er det "vanlig" og begynne og legge på seg?? er 18 uker i dag og har gåd opp under 1 kg.. ikke det en gang..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dette er veldig individuelt! noen går ikke opp i det hele tatt hvis de f.eks har vært kvalme gjennom mesteparten av svangerskapet.. andre går opp 35kg. Jeg har gått opp ca 6kg og er i uke 24. Jeg har kun lagt på meg på magen.. .

Skrevet

Er i uke 16, og har ikke gått opp noe.

Dette med vekt i svangerskap er veldig individuelt. Noen legger på seg raskt, andre ikke.

Kiloene kommer nok etterhvert skal du se..... :))

Dn lille får det dn trenger uansett...

:)

Skrevet

joda, tror ikke det er noe galt, magen er ploppa fint frem så vokser gjør den nokk den lille.. skal på UL om 1 og ei hall uke :-) gleder meg sinsykt mye :-)

Skrevet

jeg la på meg 2 mnd jeg! gikk fra 52 til 58 kg på null komma niks. Har ikke lagt på meg noe etter dette, og vekten varierer med at jeg går ned 1-2 kg, så opp igjen til 58...legen påstår jeg har samlet opp vann..men, jeg kjenner jo at buksene strammer over rompa, og de bukser som hang og slang på meg før( div. sæggebukser ol) ikke lenger slenger, men sitter stramt over rompa. vann du liksom?? neppe...

aner ikke hvorfor det ble slik hos meg..men jeg håper ikke det fortsetter sånn...

Skrevet

her har jeg begynt og legge på meg over magen nå, men ingen vektøkning fordeom.. hadde sikert nokk og ta av for og si det sånn.. får håpe på det :-D hehe.. man trenger jo strengt tatt ikke legge på seg så himla mye da..

Skrevet

Bare til opplysning så la jeg på meg 30 KG med lillemann som nå er 8 mnd.....GRØSS Å GRU.....så har sagt til meg selv at så mye skal jeg IKKE opp denne gange!!!!

Har ikke gjort noe for å ikke legge på meg, men har vært plaget mye med kvalme/oppkast, samt bihulebetennelsen som jeg enda ikke er kvitt. Så matlysten er ikke på topp for å si det sånn....

Det med vekt har variert mye fra svangerskap til svangerskap hos meg.....

Med gutta har jeg lagt på meg mest.

Så det blir vel ei jente denne gangen....

Vi får se i september....

Skrevet

hei Lofotjenta.. når i september skal du ha? bor selv i Lofoten, (gravdal) og venter førstemann i september :-)

Skrevet

Adresse Gravdal her og......

Foreløpig termin er 26.sept, men skal på UL om 2-3 uker så da blir den vel litt endra tenker jeg..

Ikke så vanskelig å vite hvem jeg er, da jeg venter nr.5, men er jo en del eldre enn deg så det er ikke sikkert du vet.....

Når har du termin da?

Du venter førstemann....så spennende...

:))

Skrevet

Har gått ned i vekt isteden jeg. Nå er jeg i uke 13 (12+2) og veier en kg mindre enn når svangerskapet startet. (Til tross for at magen har vokst og puppene har gått opp en str.) Så egentlig har jeg vel gått ned flere kg.

I forrige svangerskap begynte jeg på 58 og endte på 83. Har ingen planer om å gjenta den økningen nei... men forrige gang hadde jeg komplett dilla på bamsemums og nugatti, mens denne gang tåler jeg ikke synet av sjokolade, så det er vel noe der antar jeg. Nå vil jeg bare ha grønnsaker og frukt!

Skrevet

hei! vet ikke hva som er normalt. men de sier vel at ca 15 kilo er normalt på slutten. har jeg hørt da.. jeg er 15+1 idag og har nesten ikke gått opp noe. har ikke slitt med mye kvalme eller noenting, men spiser som normalt og overdriver ikke. legen sa det trengte jeg ikke heller. det var bare snakk om noen brødskiver ekstra til dagen. sist jeg var hos legen hadde jeg faktisk gått ned i kilo. vet ikke hvor mye jeg veier nå, har ikke vekt hjemme hehe.. men det er i hvertfall lite.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...