Gå til innhold

Hvor store var barna deres på 3 mnd ktrl?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvor store når de ble født. Min lille var 3750 og 50 cm ved fødsel. 6500 og 61,5 cm ved 3 mnd ktrl. Hs hinta om at han var på grensa til overvektig.. Ble litt overraska, syns han er helt passe jeg..:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres jo litt småtjukk ut da spør du meg..

Skrevet

Spar meg!! Han er jo helt passe da! Jenta mi var 6600 og 61 cm ved 3 mnd ktrl. 3600 og 49 cm ved fødsel. Så hun har jo lagt på seg litt mer enn gutten din, og vår hs sa at det var helt flott hun!

Skrevet

Overvektig? Det kan han ikke være.. God og rund er han nok, men skal mye til for en baby skal bli overvektig.

Gutten min var 5750 og 60cm ved 3mnd kontrollen. Han er født i uke 33+0, men alikvel stor

Skrevet

Trodde ikke sånne små kunne bli for "tjukke" jeg!

Er jo så gode når de er litt lubne, og så har de litt ekstra å gå på om de blir syke etc...

Min lille gutt hadde lagt på seg 2kg fra vi dro fra sykehuset til 6-ukerskontrollen han! Fin vektoppgang sa HS:-)

Ikke tenk på det, han er sikkert så fin atte:-)

Skrevet

Gutten min var 65 cm å 7370 gr på 3 mnds kontroll....stor gutt ja:-)

Litt over gjennomsnittet på lengden, men vekt i forhold til lengde var gjenomsnittlig. Fin utvikling sa HS til meg:-)

Skrevet

Gutten min er 6200 og 59 cm nå, og han er bare 7 uker. Så hvis din gutt er overvektig, hva blir min gutt ved 3 mnd da???

Babyer spiser det de trenger, og ferdig med det!!!

Skrevet

Min gutt var 7170gram og 62 cm ved 3 mnd kontrollen..

ved fødselen va han 3750gram og 51 cm...

Skrevet

Jenta mi var 5270 og 57cm på 3mnd kontrollen:)

Skrevet

Min gutt var 7760 og 65cm lang...god og rund med andre ord:)Greit å ha noe å gå på om han skulle bli syk da.

Skrevet

Thea var 3720g og 50 cm ved fødsel..

Ved 3 mndr kontroll (3 mndr og 1 uke) var hun 6320g og 60 cm :)

Skrevet

Det var min gutt også, og jeg fikk vite at han var litt over gjenomsnittet, men fulgte sin kurve godt. Han var 3835 og 52 cm da han ble födt. Jeg har kun ammet han hele tiden. Ingen skumma melk her i gårn! :) Han bruker nå str. 62/68, elsker å ligge på magen, er kjempesterk!!!! Legges noe foran han på stellebordet blir han super ivrig og gjör alt han kan for å nå det, og han får tak i det til slutt!

Ungen min er go og deilig med silkemyk hud som jeg elsker å stryke på! Gleder meg til sommeren da han kan ligge å sprelle med lubne bare bein og armer! :)

Skrevet

PS. 6,2 kg og 59,6 cm ved syv uker

Skrevet

frøkna mi var 4100 gram og 52 lang ved fødsel og 6440 og 60,5 lang på 3 mnds kontrollen.

hu er ikke tjukk syns jeg men litt bollekinn men det har vel de fleste bebiser ;)

Skrevet

gutten min var 3440 når han ble født og 7530 på 3 mnd kontr..

mye å ta i mye å vær gla i!

hs sa at små barn vokser ulikt og at det ikke er noen grunn til bekymring....fullammer forresten

Skrevet

jenta mi var 4500 og 52 cm når hun var født,på 3 mnd kontrollen var hun 7550 og 63 cm...helsesøsteren syntes det var helt supert:)

Skrevet

hei. jeg var på 3 mnd kontroll på fredag, min gutt var 3910 og 54 lang da han ble født(to uker på overtid) og på kontrollen på fredag var han 61.5 lang og 5730. vet ikke om det er stort eller smått forhold til hva som er vanlig,men men er fornøyd med gutten min uansett..jeg syntes han er verdens fineste=)

Skrevet

Min lille kar var 58 cm og veide 5650 - han ble født for tidlig, 33+0, og var 43 cm og 2615 g når han ble født. Flott økning iflg helsesøster. Synes forøvrig ikke småtasser kan bli for tjukke så lenge de får morsmelk, godt å ha litt å gå på!!!

Skrevet

Min gutt var 7590 g. og 62 cm lang.

Innenfor normalen.

Slipper heldigvis å starte med grøt eller andre ting på lenge. Greit å amme lengst mulig. Enklest.

Skrevet

jenta mi var 66 cm og 6910 g på 3 mnd kontrollen. Vekt og lengde ved fødsel var 4350/52 .

Skrevet

Blir NESTEN deppa jeg.... alle har jo så store babyer.

skummet melk er det ei som nevner,er det det jeg har da i og med at min ikke har lagt på seg så mye som deres?

*litt hårsår akkurat nå ja*

Skrevet

Jenta mi var 5055 gr og 55 cm ved fødselen. Skal på 3mnd kontroll på tirsdag. Vet hun er nesten 8 kg og borti 70 cm lang, så jeg er spent på hva dem sier.

Overvektig?? Herregud, babyer SKAL jo være litt småtjukke, godklumper :)

Skrevet

Skal på 3måneders kontroll i morgen, så det blir spennende å se!

Men tipper mellom 6500 og 7000 gram og et sted mellom 65 og 70cm.

alle babyer er jo forskjellige...akkurat som oss voksne

Skrevet

Min var 3550 g og 51 cm ved fødselen. På 3 mnd kontrollen var han 6710 g og 64 cm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...