Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #1 Skrevet 5. april 2008 Jeg har en gutt på snart 8 uker. I det siste sover han lengre og lengre på natten, det går gjerne 7 timer før han våkner. Og da hyler han ikke etter mat heller, bare ligger våken og kaver/prater i senga. Gir han selvfølgelig stell og mat når han våkner, men synes jo det er rart at han ikke er skrubbsulten!! Spiser godt når jeg legger ham til puppen da, det gjør han. Er det slik at de har sjeldnere og sjeldnere behov for mat etterhvert? På dagtid går det alt fra 2-4 timer mellom måltidene, og han legger godt på seg. Hvor lenge kan de egentlig få sove når de er så små?
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #2 Skrevet 5. april 2008 Dette høres da helt normalt ut. Snuppa mi sov natta gjennom når hun var 8 uker hun! Fra 22-08 ca
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #3 Skrevet 5. april 2008 Er nå virkelig alt mulig enkelte skal lage problemer av.. er vel bare flott at ungen sover så lenge i strekk om natta vel?? Hadde det vært på dagen hadde det så klart vært noe helt annet..
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #4 Skrevet 5. april 2008 Takk for koselig tilbakemelding:-) P.S. Om du synes spm er dumt så klarer jeg meg fint uten svaret ditt...
MathildeC Skrevet 5. april 2008 #5 Skrevet 5. april 2008 Jeg skjønner godt spørsmålet ditt jeg, så klart man lurer på om de får nok mat! Jenta vår var liten (2.6 kg) da hun ble født, så jeg fikk beskjed om å vekke henne hver 3 time og mate. Men hvis ikke det er slike spesialtilfeller så trenger du ikke vekke for mat. Legger han godt på seg så er mat om dagen nok, bare nyt søvnen du får du! Det eneste er at du selv kan få spreng eller at du kan få menstruasjonen tilbake litt tidligere enn ellers.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #6 Skrevet 5. april 2008 Takk for svaret:-) Ja, klart man lurer på dette med maten, spesielt når man er førstegangs! Gutten min var en plugg allerede ved fødselen, og har en flott vekstkurve. Så egentlig er jeg ikke bekymret over dette, men det er jo disse forandringene da vettu...
alva** fødeklar Skrevet 5. april 2008 #7 Skrevet 5. april 2008 Det eneste jeg er sikker på er at det er store individuelle forskjeller på barna våre, men det er veldig godt å høre andres erfaringer. Min gutt er 7 mnd og våkner enda for mat en gang om natta. Men merker også at det skjer noe nå, så muligens vi prøver så smått å forskyve og så avvenne han på natta. Gleder oss til å kunne sove natta gjennom, så heldig er dere om han sover hele natta nå, 8 uker gammel.
Randine + 2 små Skrevet 5. april 2008 #8 Skrevet 5. april 2008 Jeg lurte på det samme som deg en periode. Min startet også å sove lengre om natten når han var 7-8 uker. Jeg begynte å legge han for natten tidligere om kvelden, for han virket overtrøtt og grinete, og han begynte å tøye natten lengre og lengre. Var redd for han skulle slutte å gå opp i vekt og at jeg skulle få problemer med melkemengden. Alt går bra så langt, og han er nå 3 mnd. sovner mellom 7 og 8 poåkvelden og sover til 5-6 på morgenen. Da får han pupp før han sover et par timer igjen. Han sover ikke mer enn 20 minutter om gangen på dagen da.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #9 Skrevet 5. april 2008 Jenta mi var 6 uker når hun begynte å sove natten igjennom. (18-05 fikk mat og sov til kl 9) Det gjør hun fortsatt og hun er 4mnd. Så tror ikke det er noe unormalt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå