Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #1 Skrevet 5. april 2008 Leste ett innlegg om det litt lengre nede her. Kunne godt tenkt meg en tur til syden sammen med samboer i sommer, men jeg har vært innstilt på å måtte vente til barnet hvertfall var 1 år. Men går det greit å reise med en liten baby? har den fått de vaksinene den trenger osv? har jo så masse "fri" fremover, og det hadde vært deili med en liten tur, men vil gjerne høre hva dere sier! noen erfaringer? blir det lett varmt for en liten pjokk?
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #2 Skrevet 5. april 2008 Vi reiste til syden med en baby på 4 mnd, men dro på høsten isteden for sommeren. Da var temperaturen akkurat passe, og både vi og babyen storkosa oss. Reiser man til de Europeiske sydenlandene trenger man ingen vaksiner. Og siden babyen bre var 4 mnd fullammet jeg fremdeles og jeg trengte ikke å bekymre meg for at babyen ikke skulle få i seg dårlig mat.
m vestfold Skrevet 5. april 2008 #3 Skrevet 5. april 2008 Vi dro til Spania på høsten da minstemann var ca 8 mnd, det var helt perfekt for oss.
*LilleTroll + spira Skrevet 5. april 2008 #4 Skrevet 5. april 2008 Å reise med en liten baby må jo være mye lettere enn å reise med en 1-åring.. kan være greit å "øve seg"! Babyen sover for det meste og maten har du tilgjengelig til enhver tid, perfekt temperert! Vurderer og absolutt å reise til varmere strøk. Har tenkt litt på sensommeren, når den verste heten har gitt seg
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #5 Skrevet 5. april 2008 Det man må tenke på visst man reiser sånn, er at babyer ikke klarer å regulere temperaturen i kroppen som vi gjør og derfor ekstra viktig at den ikke blir overopphetet, får nok væske (helst litt kokt vann) i tillegg. Barnas hud er jo også veldig følsom så de kan bli solbrendte selv om de ligger i skyggen. Greit å vite at man har et kjølig sted man kan trekke seg litt tilbake visst det er for varmt.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #6 Skrevet 5. april 2008 Ja, bare reis. Ingen grunn til ikke å gjøre det. Det viktigste å ta hensyn til i mine øyne er at det ikke for varmt....Da er det tross alt lettere å reise med en 1-2åring som kan gi litt mer uttrykk for ubehag/ for varmt selv.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #7 Skrevet 5. april 2008 reiser du til spania er det ikke noe problem:) har termin 20 mai og reiser 19 juni til spania:) har bodd der i 2 år før og har leilighet der og føler meg veldig trygg har snakket med lege og de følger samme vaksine rutiner som her, så jeg trengte ikke å vaksinere henne før normal tid 3 mnd vi skal være der en mnd:) spania sitt helse vesen er kåret til europas beste så vi er trygg på å reise og gleder oss veldig:)
jøan Skrevet 5. april 2008 #8 Skrevet 5. april 2008 Da lillebroren min var tre mnd dro vi til syden i september. Det gikk helt fint med han, men mamma hadde tatt keisersnitt og fikk betennelse i såret + noe infeksjon i magen. Men det er sikkert veldig individuelt. Er veldig for reising med små barn. Skal ut å reise med samboer + baby når han har perm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå