Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så himla lei..

Hver gang det er mat på bordet skal han ikke ha.. Han sier alltid " nei, er ikke godt det.. " etterfulgt av vil ikke ha..

Sier at han må smake, men selv det er en kamp. Når han endelig smaker så sitter han å brekker seg med maten i munnen..

Han spiser ALDRI opp en hel tallerken mat. Hvis han spiser så er det enten pasta, poteter, ris ELLER kjøttet. Han spiser aldri opp noe av de overnevnte.

Han er tynn, men han har alltid spist ordentlig dette problemmet her har pågått på og av i det siste halveåret.

Aner ikke hva jeg skal gjøre nå.

Jeg har prøvd

*lett tvang, eks hvis du ikke spiser får du ikke dessert. Hvis du ikke spiser så får du ikke se på tv. HVis du ikke spiser så må du gå å legge deg tidligere.

*overse, med tanke på at han spiser sikker når han blir sulten. Men da lever han på to kjeks og et glass melk om dagen i en uke.

* lage favorittmaten hans. (levde jo formlig på spagetti her en stund, unntatt han for han ville ikke ha.

* Han må smake og sitte til bords til alle vi andre er ferdige.

Er snart så jeg vurderer å ikke finne frem tallerken til han, bare tvinge han til å sitte å se på ved bordet eller bare la han være. Han får ikke mat fordi han ikke vil ha allikevel, men det er jo litt drastisk.

Dette er gutten som spiste ALT og MASSE av det. Nå er det ingenting.

HJELP!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*skriker enda høyre på hjelp*

Er det virkelig ingen som har opplevd dette og kan komme med noen nyttige tips?

Skrevet

kansje han er i en periode hvor han er litt matlei.kan jo skje oss alle.går nok helt sikkert bra.la han spise det han orker så går det sikkert over.har en på 3 år som har sånne perioder rett som det er.fikk tips at så lenge han spiser noe så ordner det seg.er selv sånn i perioder også.har liten eller ingen tro på å tvinge han,det fører sjelden noe positivt med seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...