Gå til innhold

Oioi... Alenemor og 33 000 i baksmell!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke jeg altså men ei jeg kjenner...

Hun hadde beregna å få litt baksmell men ikke såååååå mye..

Noen med ideer til hva hun kan gjøre? Går det an at de kan ha beregna feil???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun må i alle fall passe på at det står i ligninga at hun er alenemor, innebærer å være i annen skatteklasse, betaler mindre skatt.

Og så må hun huske å få med alle fradrag: reising, barnetilsyn osv!!

Uff, hadde jeg fått en sånn baksmell da jeg var alenemor, tror jeg jeg hadde slitt max!! Håper hun har div fradrag å føre på som gjør at hun får ned beløpet LITT i alle fall!:o

Skrevet

Det har faktisk aldri skjedd at min ligning har vært riktig, har måttet forandre på noe hvert eneste år...

I fjor sto det på den første utregninga at jeg fikk 8000,- i baksmell, men da jeg hadde fått rettet opp i alt sammen endte det med at jeg fikk igjen nesten 4000,-

Hun må sjekke alt nøye, det går også ann å ringe ligningskontoret (eller hva det nå heter i disse dager) og spørre om hjelp, ikke umulig at noe har blitt feil.

Skrevet

Det kan være mye som ikke ført på, hun må sjekke om alle fradraga er ført på. Et år så fikk jeg 8000 i restskatt, når jeg var ferdig med å føre på fradraga så fikk jeg tilbake 10 000 :-)

Skrevet

Ja får håpe det... Går det an å få hjelp til sånt en plass??

Stakkars henne...

Skrevet

Hva slags fradrag bør sjekkes da? Jeg har ikke peiling jeg...

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig???

Men kanskje om hun tjente veldig lite i 2006 og fikk skattetrekk deretter i 2007 og tjente utrolig mye mer i 2007,- DA kanskje går det an...hmmm....Men uansett,- om man VET at det blir LITT ekstraskatt så bør man prøve å gjøre noe med det så fort som mulig, og begynne å betale inn ekstra med en gang mistanken kommer...Om man da betaler for mye så får man det jo tilbake :o) SOm man ser mange tilfeller av her inne...

Håper hun greier seg bra, men denne gjelda er den absolutt vanskeligste å bli kvitt, ikke lett å "ordne nedbetalingsavtaler" iallefall, og renta er også gangske høy.....

Skrevet

Hun var ferdigutdanna på høsten og begynte å jobbe da. Tror det er der det har glippa. Hun fikk oppjustert trekket, men tydeligvis laaangt fra nok...

Skrevet

Jeg fikk omtrent det samme i fjor, i baksmell asså.

Endte på 13 000 i smell i stedet etter jeg var ferdig med å korrigere og føre på renter...

Skrevet

Verken hun eller jeg kan en PØKK om sånne greier.. Får alliere oss med noen som har peil...

Skrevet

sørg iallefall for at hun liknes i skatteklasse 2. Pass på at alle lån er oppført, som bil, hus og studielån. Sjekk at barnepass er oppført og reisevei til og fra jobb. Evt bompenger/fergeutgifter.

Skrevet

Skal be henne sjekke det. Akkurat nå er hun ikke helt mottakelig for gode råd, litt i krisestemning stakkars..

Skrevet

det hjelper kansje ikke frytelig mye, men hun kan få det opp regningen. det fikk jeg en gang i min blå ungdom

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...