*ale* Skrevet 5. april 2008 #1 Skrevet 5. april 2008 Ikke jeg altså men ei jeg kjenner... Hun hadde beregna å få litt baksmell men ikke såååååå mye.. Noen med ideer til hva hun kan gjøre? Går det an at de kan ha beregna feil???
unnl Skrevet 5. april 2008 #2 Skrevet 5. april 2008 Hun må i alle fall passe på at det står i ligninga at hun er alenemor, innebærer å være i annen skatteklasse, betaler mindre skatt. Og så må hun huske å få med alle fradrag: reising, barnetilsyn osv!! Uff, hadde jeg fått en sånn baksmell da jeg var alenemor, tror jeg jeg hadde slitt max!! Håper hun har div fradrag å føre på som gjør at hun får ned beløpet LITT i alle fall!
Fire småtroll Skrevet 5. april 2008 #3 Skrevet 5. april 2008 Det har faktisk aldri skjedd at min ligning har vært riktig, har måttet forandre på noe hvert eneste år... I fjor sto det på den første utregninga at jeg fikk 8000,- i baksmell, men da jeg hadde fått rettet opp i alt sammen endte det med at jeg fikk igjen nesten 4000,- Hun må sjekke alt nøye, det går også ann å ringe ligningskontoret (eller hva det nå heter i disse dager) og spørre om hjelp, ikke umulig at noe har blitt feil.
Sjefsmegga Skrevet 5. april 2008 #4 Skrevet 5. april 2008 Det kan være mye som ikke ført på, hun må sjekke om alle fradraga er ført på. Et år så fikk jeg 8000 i restskatt, når jeg var ferdig med å føre på fradraga så fikk jeg tilbake 10 000 :-)
*ale* Skrevet 5. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 5. april 2008 Ja får håpe det... Går det an å få hjelp til sånt en plass?? Stakkars henne...
Mi tesoro *220307* *101109* Skrevet 5. april 2008 #6 Skrevet 5. april 2008 Hva slags fradrag bør sjekkes da? Jeg har ikke peiling jeg...
2søtesmåh Skrevet 5. april 2008 #7 Skrevet 5. april 2008 Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig??? Men kanskje om hun tjente veldig lite i 2006 og fikk skattetrekk deretter i 2007 og tjente utrolig mye mer i 2007,- DA kanskje går det an...hmmm....Men uansett,- om man VET at det blir LITT ekstraskatt så bør man prøve å gjøre noe med det så fort som mulig, og begynne å betale inn ekstra med en gang mistanken kommer...Om man da betaler for mye så får man det jo tilbake ) SOm man ser mange tilfeller av her inne... Håper hun greier seg bra, men denne gjelda er den absolutt vanskeligste å bli kvitt, ikke lett å "ordne nedbetalingsavtaler" iallefall, og renta er også gangske høy.....
*ale* Skrevet 5. april 2008 Forfatter #8 Skrevet 5. april 2008 Hun var ferdigutdanna på høsten og begynte å jobbe da. Tror det er der det har glippa. Hun fikk oppjustert trekket, men tydeligvis laaangt fra nok...
Gjest Skrevet 5. april 2008 #9 Skrevet 5. april 2008 Jeg fikk omtrent det samme i fjor, i baksmell asså. Endte på 13 000 i smell i stedet etter jeg var ferdig med å korrigere og føre på renter...
*ale* Skrevet 5. april 2008 Forfatter #10 Skrevet 5. april 2008 Verken hun eller jeg kan en PØKK om sånne greier.. Får alliere oss med noen som har peil...
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 5. april 2008 #11 Skrevet 5. april 2008 sørg iallefall for at hun liknes i skatteklasse 2. Pass på at alle lån er oppført, som bil, hus og studielån. Sjekk at barnepass er oppført og reisevei til og fra jobb. Evt bompenger/fergeutgifter.
*ale* Skrevet 5. april 2008 Forfatter #12 Skrevet 5. april 2008 Skal be henne sjekke det. Akkurat nå er hun ikke helt mottakelig for gode råd, litt i krisestemning stakkars..
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 5. april 2008 #13 Skrevet 5. april 2008 det hjelper kansje ikke frytelig mye, men hun kan få det opp regningen. det fikk jeg en gang i min blå ungdom
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå