Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #1 Skrevet 5. april 2008 Lille go'gutten min driver nok og får sin første tann. Han er utrolig sutrete om dagen, og putter alt han kommer over inn i munnen. Nytter ikke å la han ligge alene. Men hvor lang tid tar det før disse tenna kommer ut? Blir jo helt utslitt av dette. Tungt å bære på 8 kg. :-)
Snappie Skrevet 5. april 2008 #2 Skrevet 5. april 2008 Veldig varierende når tennene kommer ut. Men du kan kjøpe Dentinox på apoteket og smøre på gummene. Den virker mildt lokal bedøvende og er beregnet for bruk til spedbarn. Lindrer veldig bra:)
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 5. april 2008 #3 Skrevet 5. april 2008 Hehe,ikke får å la deg miste motet helt men lillegutts første tann brukte 2 mnd fra den brøt igjennom til den hadde vokst helt ut:) Men slapp av,tror nok det er når tanna bryter igjennom det er verst, og det kan jo skje iløpet av natta at den kommer igjennom tannkjøttet. Jeg var så entusiastisk til å se han fikk tenner, men nå har han brukt 3 mnd på 2 1/2 tann,sukk... Går sakte detta,og sikkelet renner konstant og han må bestandig ha siklesmekke på. Men det trenger ikke bety at din lillegutt bruker så lang tid, mange barn får flere tenner på en gang og fort. Og dessuten trenger han ikke være survete hele tida. Gutten min ble f.eks. mye mer fornøyd da han begynte å krabbe. Mye rart som skjer samtidig i utviklingen i tillegg til tennene,så det er aldri godt å si hva som kommer av hva...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå