Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #1 Skrevet 5. april 2008 Har en venninne som har "presset" seg til og være gudmor til sønnen min. Mannen min likte aldri ha henne som gudmor. Nå er vi uvenninner og jeg vil også fjerne henne som gudmor til ungen min. Er det mulig?
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #2 Skrevet 5. april 2008 Tror dessverre ikke det går. Bedre om du hadde vært litt voksen og stått imot presset hennes from the beginning. Du får bare kutte kontakten og late som hun ikke finnes:-( Ikke alle som har kontakt med gudforeldrene sine. Dessverre er det mange som ikke tenker framover i tid, og velger de dem har som venner akkurat der og da:-(
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #3 Skrevet 5. april 2008 Hun har vært barndomsvenninna mi på godt og ondt.. (Skulle ha vært voksen nok, kan angre på det)... Men gjort er gjort. Så kan ikke tenke på hva jeg skulle ha gjort og ikke gjort..
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #4 Skrevet 5. april 2008 mamma fjernet søsteren sin som fadder til min lillesøster for endel år siden. hun er schizofren og vi måtte bare kutte all kontakt. så tror det skal gå ann.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #5 Skrevet 5. april 2008 Nei det går ikke. Gjør vel ingen ting om hun står der vel. Har jo ikke vidre betydning for noe...
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #6 Skrevet 5. april 2008 det er jo litt det symbolske da, hvorfor ha en person du hater oppført som fadder til ditt barn.....?
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #7 Skrevet 5. april 2008 Det er jeg helt sikker på at ikke går, psykisk lidelse eller ikke - som jeg ser her lenger oppe. Jeg valgte også en fadder med psykisk lidelse, og jeg ville fjerne henne som fadder da hun valgte å bli sammen med mine barns far - etter alt hun visst vi hadde vært gjennom. (og det varte noen uker ja... som ventet). Jeg ringte kirken, og de sa at nei, det gjør de ikke - men jeg kunne legge til faddere i stedet, slik at barnet hadde flere. Så i mitt hode, og ovenfor barna er hun ikke lenger fadder, og vil ikke få ta del i det de andre fadderne vil få ta del i. Så hvis jeg var deg hadde jeg funnet en annen person, og ta kontakt med kirken. Deretter informerer du gudmoren om at hun kan anse seg som fri fra oppgaven, og at hun ikke blir betraktet som gudmor lenger.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #8 Skrevet 5. april 2008 Det du opplevde 1857 er jo helt jævelig. DU har min fulle sympati.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #9 Skrevet 5. april 2008 Ja 1857 det må jo ha vært helt for jævlig. Huff.. Jeg er H,I og barndomsvenninna mi har også en del problemer. Har hørt hun lider av kromosomfeil, men har aldri fått bekreftet fra henne. Så skal ikke si sikkert. Men hun er så ego, og ser ikke andre enn seg selv. Vet hun er veldig glad i barn men hun er veldig ustabil. Nå har jeg kuttet kontakten for det tærer på meg og gubben, vi blir sliten av henne. Gubben sier han ikke vil ha så ustabil "forbilde" for vår sønn. Jeg forstår jo det. Og hun møtte jo engang ikke opp i kirka den dagen, men hun står fortsatt oppført som fadder. Angret nesten samme dagen han ble døpt. Men så har vi veldig lang historie fra barndommen av..
Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #10 Skrevet 6. april 2008 Anonym 18:57 her - JA, det var en jævlig følelse, selv om jeg ikke var intr i eksen, så var det sårt at han prøvde seg på ei venninne - og at hun slo til. Men hun er såpass psykisk syk, at hun slår til på de tilbudene som dukker opp. Til HI - finn en god erstatter du, ikke forhast deg. Husk at du skal være fornøyd i maaange år! =)
Anonym bruker Skrevet 7. april 2008 #11 Skrevet 7. april 2008 Himmel og hav. Bruker dere liksom fadderne til noe, da? Det er jo bare navn på et ark. Dersom du ikke vil ha kontakt med personen, så må du si direkte til henne at hun ikke lenger kan være del av livet ditt, og heller ikke barnets. Fadderbenevnelsen er jo bare noe forelda tull. Ingen som tillegger det noen betydning utover det symbolske.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2010 #13 Skrevet 20. april 2010 en fadder har jo ingen oppgave i barnets liv, så det har jo ingen betydning hvem som står oppført. Du må jo ikke la barnet kalle denne personen for gu'mor, dersom du ikke vil ha den personen i livet ditt eller barnets.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2010 #14 Skrevet 20. april 2010 Gudforeldre er jo fjernet i kirken for en god del år siden. Nå er alle faddere og likestilte der. Drit i denne fadderen og legg til en ny bare for det symbolske.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå