Gå til innhold

Nattevakt og graviditet


Fuglehjertet

Anbefalte innlegg

Jeg har jobbet som nattevakt i 2,5 mnd nå og er gravid 11(+1). Har ikke vært hos lege/jordmor enda, men lurer på hvordan det er med nattevakt og graviditet. Jeg jobber 7 netter på og har 7 netter fri, det utgjør ca 80% stilling. Jeg vet at jeg har rett på tilrettelegging, men vet samtidig at det ikke er behov for meg på dag, bare på natt. :-( Siden jeg er ny i jobben også, synes jeg dette er vanskelig å ta opp med arbeidsgiver.

Merker at jeg er mye sliten når jeg jobber, sover MYE mer enn 8 timer/døgnet, og er endel kvalm og uvel, men dette følger vel med graviditeten uansett.

 

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Fortsetter under...

Tror ikke det er noen god ide og jobbe natt utover i graviditeten. I følge min lege er det økt risiko for abort om man har uregelmessige døgnrytmer av den art nattevaktsarbeid gir.

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg jobbet også nattevakt første trimester og syntes det gikk greit men plutselig fkk jeg meg en knekk i uke 13 der jeg bare gren og sov, kjempesliten. Kvalmen og svimmelheten forverret seg også.

Er nå blitt sykemeldt fra nattevaktene og begynner i vanlig dag/aften turnus fra neste måned i jobb..

Skjønner at det er vanskelig å ta opp med arbeidsgiver men viktig at du tenker på deg selv i denne situasjonen.

Jeg har villet pratet med legen først og fremst, dersom ikke arbeidsgier har mulighet til å tilrettelegge og gi deg dagvakter istedenfor nattevakter tror jeg du har krav penger uansett, . ( det er Nav so betaler dersom man blir sykemeldt i forbindelse med graviditetssyptomer, ikke arbeidsgiver)

7 netter på og 7 netter av høres veldig tungt ut.

Ikke slit deg ut!!

Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...