Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #1 Skrevet 4. april 2008 Er det vanlig å legge mest på seg den siste tiden? Vet det kan være store forskjeller, men hvor mye kan man forvente å gå opp? Jeg er nå i uke 31 og har lagt på meg 5 kg. Har litt å ta av fra før, så babyen har det fint den. Alle synes jeg er så stor og ser ut som jeg har gått opp mye mer. Er redd for å legge for mye på meg, får så mye sårende kommentarer fordi jeg allerede er stor. Spiser normalt og beveger meg mindre enn før pga ryggplager. Er det nå den største vektøkningen kommer?
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #2 Skrevet 5. april 2008 Dette er håpløst å svare på, for det er helt individuelt. Noen går opp mest først, andre i midten, og andre på slutten. Noen går jevnt opp hele veien, mens andre nesten ikke går opp i det hele tatt. I mitt forrige svangerskap, gikk jeg opp 7 kg fram til jeg var 7 mnd på vei. På de to siste mnd gikk jeg opp 16 kg til... Denne gangen har jeg gått opp mer jevnt ser det ut til...
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #3 Skrevet 5. april 2008 det er veldig forskjellig fra person til person og om du får vann i kroppen på slutten . jeg er i uke 38 og har vekta har stått stille siden,uke 16. så er oppe i + 3kg. litt bekyrmet for det,men spiser når jeg klarer,men har sliti med kvalme og oppkast siden uke 16. har heldigvis endel kg for mye fra før.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #4 Skrevet 5. april 2008 Jeg har gått opp 8 kg, de siste to har vel kommet etter 30 ca. , uten at jeg har helt oversikten i hodet. Det varierer vedig. Du har jo ikke gått opp mye i det hele tatt ennå! JOrdmor sa til meg sist at jeg hadde lagt på meg lite, det måtte vere såpass. Helt individuelt! Ikke bekymre deg for mye over vekta. Det tar vi senere! Umulig å vite hva vekten kommer av. Vann er veldig vanlig, men forsvinnner fort. Og legger du mye på deg siste ukene, er det trolig mye vann.
monilu- Har født Skrevet 5. april 2008 #5 Skrevet 5. april 2008 Leste på ei amerikansk side at man legger på seg ca et pund (ca 0,5 kg) i uka de siste 10 ukene.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #6 Skrevet 5. april 2008 Jeg brå-la på meg 10 kg de første 3-4 mnd, men har stått stille etter det. Merkelig, siden jeg ikke gjorde annet enn å kaste opp, hihi. BOM stille faktisk, men jeg har blitt mye større. Virker som om kg har lagt seg til litt bedre nå -ser ikke bare pløsete ut liksom,men SKIKKELIG høygravid, hehe. Jeg minns fra første gang at det var vel enn5 kg jeg gikk opp de siste to mnd, men det var mest vann. Og det blir man jo kvitt stort sett greit med at babyen kommer ut :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå