Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

det urettferdige og kjipe som skjer her i værden.

barn som blir utsatt for alle mulige slags styggedom av andre,

han stakkars gutten på 3 som druknet i dag pluss masse masse andre forferdelige tin som skjer rundt i værden.

Vi er så heldige som har det vi har og våre barn har trygge omgivelser , mat og masse kjærlighet.

Mens andre har ingenting og gråter seg i søvn.

Vil sende en varm og god tanke til alle de det gjelder store som små og håper at alle blir reddet en dag og slipper smerte!

ALLE fortjener et godt og trygdt liv, spes barn som er totalt avhengige av andre.

En god klem til dere

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja d er forferdelig mye tragisk som sjer i værden:(

sender en klem jeg oxo..

Skrevet

Enig med deg, jeg har begynt å grine av vuggesanger som omhandler at alle barn i verden skal ha det godt (det er en del av dem!) ... for da begynner jeg å tenke på alle dem som ikke har det så greit :-(

Særlig de nettene mini har trengt litt ekstra med byssing en sen nattetime, og jeg har vært sånn passe hormonell ;-)

Skrevet

Nå når jeg har fått barn, blir jeg utrolig lei meg, nesten på gråten av å lese sånt som skjede med 3 åringen, eller 2 åringen som ble påkjørt for noen uker tilbake. Og det fester seg! Husker det lenge etterpå. Blir nesten deprimert, må snart slutte å lese/se nyheter..

Skrevet

Føler meg så hjelpesløs!!! Noen gang tenker jeg at jeg aldri skulle fått egne barn, men heller adoptert noen som allerede har blitt satt til verden og trenger mor og far...... Men samboer er IKKE enig i det....

Og når jeg nå har fått to barn så håper jeg å oppdra dem til snille mennesker osm vil yte en innsats for de som ikke har vært så heldige som dem. Vil oppfordre de til å gjøre det FØR de selv får egne barn.....om de føler for det.... FOr det gjorde ikke jeg,- og nå når barna er så små så vil jeg ikke "Ofre dem" for at jeg skal få jobbe med de som trenger det heller. Barna mine trenger jo meg de også....

Men litt trøst i at andre også er blitt overempatiske og overfølsomme for verdens urettferdighet. Problemet er kanskje at vi blir FOR emosjonelle og så satt ut at vi ikke greier å tenke rasjonellt og faktisk gjøre ting som kan hjelpe de som har det vondt???? JEg gir jo penger til Redd Barna, Care og LEger Uten Grenser, flere ganger i året, men føler at det er å "kjøpe seg" samvittighet,- det blir ikke nok....Men for tiden er det det eneste jeg kan komme på at jeg kan gjøre... Når barna bli "voksne/eldre, så vil jeg trolig begynne å jobbe mer aktivt med veldedighet/nødhjelp etc..... Håper jeg....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...