Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #1 Skrevet 4. april 2008 Jeg har temin om 3 uker, men har de siste dagene hatt kreftige mens smerter. Har i tillegg en mild form svangerskapsforgiftning. Samboer spurte meg om han kunne være med jobben på samling ikveld. Den plassen han skulle er 1 time med båt fra der vi bor og han skulle ikke drikke noe særlig siden det er så nærme termin. Ringte han i sted for å høre når jeg skulle hente han, men da sa han at han skulle på byn. Hørte i tillegg at han var GODT beruset. Jeg sa han ikke fikk gå på byn i TILFELLE noe skulle skje. Han la bare på og nå tar han ikke telefonen. Hva synes dere om det?? Overreagerer jeg litt??
Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #3 Skrevet 4. april 2008 Han hadde jeg kastet ut. For en tankeløs idiot!!! Tror jeg hadde reist på overnattingsbesøk til noen og latt være å ta telefonen i morgen når HAN ringer og er bekymret, kanskje det kan lære ham en lekse....
Fia1 Skrevet 4. april 2008 #4 Skrevet 4. april 2008 Er han redd for å være med på fødselen kanskje?? Hvis ikke høres han meget egoistisk ut. Håper for din del at det ikke skjer noe i natt - selv om det hade vært til pass for ham... Lykke til.
OhMyGod!!! Skrevet 4. april 2008 #5 Skrevet 4. april 2008 oi dæven, hadde klikka i vinkel jeg hvertfall!!! hadde dratt på overnattingsbesøk jeg og, så kunne han sitti der å lurt litt når han kom hjem.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #6 Skrevet 4. april 2008 Hvis noe skjer i natt kommer jeg ikke til å ringe han. Da får mora mi heller være med.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #7 Skrevet 4. april 2008 Hvorfor får man alltid svar her inne om å kaste ut dritten?? Misforstå meg rett, skjønner at man blir kjempesint og skuffa over hvor tankeløse dissa mannfolka er innimellom, men hjelper det å kaste dem ut fordi de drar på byen? Skjønner at du ikke kommer til å ringe og si fra hvis noe skulle skje i kveld. Men husk at hvis det faktisk skulle skje noe, og du ikke en gang sier i fra så er vel kanskje skaden blitt verre? Jeg tror jeg hadde blitt kjempelei meg om ikke mannen min hadde vært med når jeg fødte. Selvfølgelig ikke full, men da har han på en måte bedt om det selv. Håper for deres del at han angrer i morgen (noe han helt sikkert kommer til å gjøre!!!) og skjønner at sånn oppfører man seg ikke ovenfor fødeklare kvinner. Kanskje har det blitt mye press fra kolleger også? Som spanderer litt mer enn nødvendig for at han ikke skal dra. Lykke til i allefall! Du har all grunn til å være sint altså! Forlang full oppvartning i morgen og spill på hans dårlige samvittighet!
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #8 Skrevet 5. april 2008 Jeg hadde vel fortalt han i klar tekst att sånt er ikke akseptabel oppførsel, litt klarer ett mannfolk å ta hensyn til så nærme fødselen å ihvertfall når du er usikker på om noe snart er i gang.
>>>>>>m<<<<<< Skrevet 5. april 2008 #9 Skrevet 5. april 2008 Dette lukter av "Det er lettere å få tilgivelse enn tillatelse" lang vei! Jeg hadde blitt så sinna, jeg! Men som hun over her sier -det er jo ikke så mye du får gjort annet enn å være sur og dra nytte av den dårlige samvittigheten som antagelig kommer i morgen :-). Bruk det for det det er verdt!!
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #10 Skrevet 5. april 2008 Jeg hadde blitt så vanvittig sint hvis jeg var i din situasjon. Hadde nok også dratt bort og latt vært å ta telefonen. Og gjett om han skulle fått seg ei vannvittig skyllebøtte dagen etter. Håper du forteller oss hvordan det gikk til slutt.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #11 Skrevet 5. april 2008 Du overreagerer absolutt ikke!! For en tosk! (sorry)
en på vei *utklekket:)* Skrevet 5. april 2008 #12 Skrevet 5. april 2008 Uff,jeg føler med deg!! Min forrige samboer dro på fylla ei uke før termin. Han var ikke særlig høy i hatten da vannet gikk kl 08 dagen derpå. Fyllesjuk og jævlig måtte han tilbringe en hel dag på sykehuset. Jeg kan mildt sagt si jeg var ekstremt lite fornøyd. Min nåværende sambo har derimot mer vett og har til og med avlyst konserten de skulle ha 2 uker før termin. Det hjelper nok lite og kaste han ut men ta en real prat om at slikt er uakseptabelt. Hva om noe skulle ha skjedd,han ville angret stort på det han og om han ikke fikk vært med på fødselen. Menn er desverre litt korte innimellom... Lykke til..
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #13 Skrevet 5. april 2008 Å kaste ut dritten osv lukter det hormoner av på lang vei jenter! det løser jo ikke problemet dersom fødselen starter mens samboern er ute liksom... Tror mye av grunnen til at han valgte å dra ut på byen kan være at han kjenner at dette muligens var siste gangen på ei stund han virkelig hadde anledning?! (veit at jeg kaster stein i glasshus nå!) i tillegg til at kollegaene hans hadde på seg spanderbuksene... ikke lett å si nei da,med en øl eller fler for mye innabords. Ser at dette ble skrevet i går, og lurer på om du har født enda eller om magen fremdeles er der..... ?!
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #14 Skrevet 5. april 2008 Det var jeg som startet HI. Jeg ville aldri ha kastet han ut bare så det er sagt. Har ikke født enda :-) Nå er ting blitt bedre og han har skikkelig vond samvittighet og har bedt om unnskyldning flerne ganger. Uff, greier liksom ikke å være sur lenge heller.
nr2påvei! Skrevet 5. april 2008 #15 Skrevet 5. april 2008 Ingen vits i å være lang sint, når han tydeligvis har dårlig samvittighet! Gutter tenker rett og slett ikke på samme måten som oss. Godt at han er vel hjemme igjen og klar for å bli med på fødselen når den måtte starte. Lykkke til...
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #16 Skrevet 5. april 2008 Sånn som min herremann kunne funnet på d dær jah.....tror bare det er sånn jeg,ååå så mange ganger opp gjennom livet jeg har gått å vært drita frobanna pga sånne tilfeller (gravid elr ikke) MEN hjelper d........neiiiida eneste det hjelper på er at jeg kommer enda nermere et hjertattak oga sinne,hehe.....får tenke at det sjedde ikke noe,tross alt:) Jeg har 3 dgr til termin,samboer er oppe på fjellet 2 timers kjøring herifra og tar ikke tlf.........såh får bare håpe det ikke skjer noe akutt her hjemme idag;)
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #17 Skrevet 5. april 2008 hvem vil vel ha med seg en full samboer på fødestua.synes ikke det passer seg.hadde det vært min mann dette her så hadde jeg og blitt fly forbanna.hadde nok ikke sagt noe om fødselen var lengre unna.men,3 uker.da kan det jo skje når som helst.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #18 Skrevet 5. april 2008 Jeg ville også vært sint om samboeren min hadde drukket seg full rett før termin, reist langt unna og/eller ikke tatt telefonen. Så jeg synes ikke HI overreagerer. Hun hadde grunn til å være sint. Samtidig synes jeg en del av dere andre overreagerer litt. Oppfordre til å kaste ut dritten (samboeren) fordi han gjør noe dumt er vel å gå litt langt. Hvem gjør ikke noe dumt i blant? Så sant han vanligvis tar hensyn til dine følelser, ville jeg gitt han klar beskjed om hva jeg syntes om oppførselen, regne med at han lærer av sine feil og deretter tilgitt han.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #19 Skrevet 5. april 2008 Syntes ikke du overreagerer! Jeg har gitt kalr beskjed at når det er en mnd til jeg skal føde(er ikke gravid enda;)) så kan han ikke gå på byen. Jeg hadde ikke tilgitt han viss han ikke hadde vært med på fødestua,eller komt snøblind på sykehuset.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #20 Skrevet 5. april 2008 Ja du overreagerer. Ikke verre for deg å føde alene, enn for andre. Så visst mannfolka går på byen, er det helt forkastelig. Nei la mannen ta seg en fest!
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #21 Skrevet 5. april 2008 Han var nok utro den natten han ikke tok telefon. Jeg har opplevd det for en stund siden, men jeg var elskerinne til en gift mann som hadde gravid kone og han oppførte seg nøyaktig som du beskriver, tok ikke telefon når kona ringte fordi vi hadde sex... Jeg mistet respekt for han etter det og vet at de fleste menn synes det er greit å være utro når kona er stor...
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #22 Skrevet 5. april 2008 Ja, det høres jo ganske suspekt ut at han på død og liv måtte gå ut og drikke seg full når samboer muligens har rier. Og at han i tillegg ikke svarer på telefonen. Høres jo ikke ut som han bryr seg spesielt mye om deg iallefall.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #23 Skrevet 5. april 2008 Overreagerer??? Hun hadde jo noe som kunne ha vært rier. Syns du det hadde vært greit ar barnefaren til ditt barn var på fylla og ikke svarte på telefonen når du skulle føde?
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #25 Skrevet 5. april 2008 For første gang føler jeg behov for å være litt krass her på barnimagen. Hva i all verden er vitsen med å spekulere på om at han har vært utro. Det hjelper jo ikke henne et sekund, men gir henne bare enda flere ting å tenke på og bekymre seg over. For all del: Jeg synes også fyren har gjort noe dumt i denne situasjonen, men vi trenger jo ikke gjøre dette enda verre for henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå