Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen her vært borti stalkere med annet oppholdsland enn den som blir/ble forfulgt?

Hvordan har de så gått frem for å bli kvitt problemet?

Videoannonse
Annonse
Gjest Fløyelsgrøt og smørøyet
Skrevet

Hva mener du? Jeg ble stalket heftig av en amerikansk gutt da jeg var ca 16... Det ga seg etterhvert men vurderte å ringe politiet.. Var vemmelig.

Skrevet

Norsk politi mener at man må kontakte politiet i det landet, mens de henviser til norsk politi. Hva da liksom?

Gjest Fløyelsgrøt og smørøyet
Skrevet

Blir jo veldig vanskelig, sånn som min person kom til norge en gang, men fant meg jo ikke. Men jeg tror faktisk ikke du får gjort noe særlig? Med mindre han kommer hit ?

Skrevet

Personen har vært her ja.

Skrevet

hørtes ut som seriøs unnasluntring fra det politikammeret du har vert i kontakt med. skjer stalkingen/forbrytelsen her i norge er det selvfølgelig naturlig at norsk politi skal ta seg av forbryteren

Skrevet

Problemet er at de ikke mener det er en forbrytelse før det er en fysisk trussel.

Skrevet

jojo, men det finnes "good cop" og "bad cop" de snille oppfører seg som folk, og faktisk prøver å hjelpe deg, evt forteller deg hva du kan gjøre selv, hvor du kan henvende deg for å få hjelp FØR en eventuell forbrytelse skjer, de slemme ser på deg som en ubetydelig liten plageånd som tror du er noe, komme her å forstyrre de i kaffepausen sin.. neida, men faktisk JO. har vert borti begge deler hva politifolk anngår. De snille tok meg seriøst da jeg kom med et lignende problem, ikke helt det samme, men var redd for en mann, hva han skulle kunne finne på. han politiet tok seg GOOOOD tid til å snakke med meg, jeg fikk kaffe, og vi pratet lenge. (han tittet ikke på klokka en eneste gang heller) og mens jeg satt der, ringte han til en advokat, så jeg fikk avtale et møte med han advokaten hvor jeg da fikk videre råd og veiledning og støtte. følte meg trygg(ere) etterpå, og hørt. og visste at de iallefall (politiet) ikke hadde planer om å vente på at han eventuellt skulle skade meg før de gjorde noe

du bør iallefall få oppleve at de tar deg og dine bekymringer seriøst og ikke bare vifter deg avgårde mens de sier hversegodneste

vet ikke om det her er noe hjelp i det hele tatt. men finn ut av dette her! truer han deg? hva er det han vil? har dere hatt et forhold før eller? om så er tilfellet, har politiet fått retningslinjer (eller noe sånnt) om å ta slike trusler alvorlig, pga alle x-menn som overfaller x-kvinnene sine de siste åra

Skrevet

Mener det skal finnes en straffeparagrat på skremmende oppførsel som kan brukes på stalking...

Men polisen må ofte minnes litt på den :P

Anmeld, så har du iallefall gjort det du kan.

Skrevet

Hvis du føler deg utrygg og du ikke får hjelp fra politiet, så finnes det andre måter å bli kvitt problemet på.

Hør litt rundt om, det skal ikke være så vanskelig å finne noen som kan overlevere en beskjed til vedkommende...

Burde ikke være nødvendig å gå til det skrittet, men slik er det dessverre av og til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...