Gå til innhold

Angående dette flytteforbudet de har diskusjon om på stortinget....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper For all del at det ikke gjelder bare at mødrene ikke får lov til å flytte på seg uten godtagelse fra BF Men også omvendt..... Det hadde gjordt susen, dette skal være likt for begge parter..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går nok aldri igjennom, det forslaget der:)

Skrevet

forslaget går jo ikke ut på at du som menneske ikke kan flytte, men at du ikke får ta med deg barnet om du flytter om far vil "over ta" samme gjelder jo fedre i dag (om de er samværsforeldre)

man kan ikke nekte mennesker og flytte, man kan bare nekte de og ta med barna. noe som bare vil gå ut over bostedsforelder (siden samværsforeldre allerde har det sånn)

men en sånn lov kommer ikke. det er en tanke. men ikke en gjenomtenkt en.

Skrevet

Ja, den er lite gjennomtenkt. Og har selv ikke tro på at den går gjennom.

Men måten de hadde skrevet om dette forbudet syns jeg ble litt "vrangt" Så det kunne tolkes som at det ikke var tillat å flytte uten den andre parts godkjennelse, og det kunne jo ha gått utover jobbmuligheter ol. Jeg har bare lest om det på tekst-tv idag, og syntes at det hørtes litt " lost" ut, det de hadde skrevet om denne saken..

Skrevet

Ikke bare det, men tenk deg om du har barn med 2 forskjellige som bor ulike steder.. Eller BF har barn en annen plass.. Hva da? Hvor skal en bo? Skal alle måtte bo samme sted?

Eller om du flytter fra en psykopat. Og det er bare du som opplever den siden av personen, for de er jo som oftest flinke til å skjule det overfor andre. Skal du ikke kunne komme deg langt bort da?

Teit forslag! Jeg er glad BF her ikke bor her vi bor:)

Skrevet

det som er er at om du ikke bor i sammeskolekrest som far eller at far ikke vil/har mulighet til og ha hovedomsorgen så vil han jo ikke kunne stoppe deg. det eneste "maktmiddelet" far får er at han kan be om hovedomsorgen om du flytter. det kan han jo i dag også, men ting blir litt lettere for far, med en slik lov.

men den kommer ikke til og skje. den har vært oppe til vurdering før og krever veldig mye omgjøring av regelverket rundt stønader og slikt. så ikke beskymr deg. la idiotene holde på med forslaget sitt. for mer en et forslag blir det ikke

Skrevet

om du har barn med 2 forsjellige så bor du jo ett sted når du får første barnet også får du et til. du bor jo ikke anden vær uke med det ene barnet i drammen og den andre uka med det andre barnet i oslo.

altså barna bor jo der de er født. eller der mor og far bestemmer seg for og bo mens de er sammen.

Gjest marie-s
Skrevet

He he he for meg høres det ut som de vil tilbake til steinalderen. La oss se på følgende senario: Et par blir velig forelsket og hun flytter villig med til hans hjembygd langt unna sin egen familie. De får barn sammen, men hun trives ikke der, har ingen venner og forholdet går nedover, men som på 50-tallet må hun holde ut for hun kan jo ikke flytte for da vil hun ikke kunne få barna med seg. Dermed ville det beste vært å nekte å flytte til hans plass i første omgang, skulle dette en gang komme igjenom så får vi bare bli sikkelige egoister å nekte å flytte en meter utenfor vår egen kommune;-)

Ellers er jeg enig med mortilGunnar, la de diskutere det her så har de i hvertfall noe å holde på med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...