Har tre søte små Skrevet 4. april 2008 #1 Skrevet 4. april 2008 Har ungene i privat bhg så det beløpet er ikke ført opp i selvangivelsen, det må jeg gjøre selv. Så det + sfo kommer jeg opp i over 40 000 i utgifter til barnepass. Siden jeg har 3 barn har jeg foreldrefradrag på 35 000. Men det jeg egentlig lurer på er, hvor mye av det får jeg igjen? Noen sier 28 % av det, men det blir jo godt over 8000. Høres nesten for godt ut til å være sant, men bare kjempe om det stemmer da. Noen som egentlig vet det??
Cleary Skrevet 5. april 2008 #3 Skrevet 5. april 2008 Det er rett det du skriver du får 25.000 for det første barnet, så 5.000 for hver av de neste. 3 barn blir 35.000 og det utgjør 9.800 i mindre skatt (28%). Ofte er dette fradraget allerede innberegnet i skattekortet ditt slik at du har betalt mindre skatt i året som gikk. For neste år er det enda bedre da får du 15.000 for hvert av barna utover det første. Det vil si 55.000. Under forutsetning at du har utgiftene selvfølgelig.
Har tre søte små Skrevet 5. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 5. april 2008 Dette høres jo veldig bra ut da. Og enda bedre til neste år da. Takk for svar...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå