*vil*ha*baby* Skrevet 26. april 2008 Forfatter #26 Skrevet 26. april 2008 Ett stikk i forhold til to stikk var kanskje like lurt det ja! Håper du får begynne på sprøytene så fort som mulig! Jeg har ikke hørt noe fra gynekologen enda. Har tenkt på å purre,men føler at jeg maser. Får sende henne en ny mail mandag om jeg ikke har hørt fra henne. Jeg kan spørre om hun har mottatt den forrige jeg sendte. Nå er jeg på dag 11 i syklusen, samboeren min drar på dag 15. Jeg ønsker den velkommen FØR dag 15! Så utrolig irriterende å måtte bekymre seg for det i tillegg. Har du hatt fine dager i Oslo da? Ble det mye fine klær på deg?
Mamma til 2 søte jenter Skrevet 27. april 2008 #27 Skrevet 27. april 2008 Ja, håper det går greit til onsdag og at jeg er nok nedregulert tli å begynne på sprøyter. Jeg synes også du bare kan purre på henne på mandag. Så får du se hva hun sier for noe. Ja, jeg har hatt noen fine dager i Oslo, ja. Var rundt og handlet sommertøy. Var godt å ha noe tynt å gå i. Har jo slanket meg en del siden forrige sommer.... ca 14 kg, så da var alt det jeg hadde brukt i fjor sommer for stort. Men gøy å kjøpe seg nytt tøy - og godt med butikker som er oppe sent.... Er ikke vant til det her jeg bor... Nå har jeg akkurat bakt lavprotein brød. Det blir baking ca 1 gang annenhver uke, og brødet er alltid godt ferdig stekt, men så fort det har gått noen dager etterpå blir det toasteren som benyttes. Fryser selvfølgelig også noe brød. _Hvordan gjør du det med brød - når du ikke er vant til å bruke lavproteinbrød??
*vil*ha*baby* Skrevet 30. april 2008 Forfatter #28 Skrevet 30. april 2008 Hei hei! Hvordan går det? Får du begynt på sprøytene? Jeg sendte gynekologen en mail på søndag der jeg bare spurte om hun hadde fått mailen jeg hadde sendt henne. Da jeg ikke hadde fått svar i dag, så sendte jeg ernæringsfysiologen en mail for å høre om jeg hadde riktig mailadresse og det hadde jeg. Hun skulle videresende mailen til henne som en ny purring. Hun sa at hun visste at hun hadde vært noe borte, så da hører jeg vel fra henne om ikke så lenge. Så deilig å få kjøpt seg nye sommerklær! Sikkert kjedelig at alle klærne ikke passer, men veldig god grunn til å få seg en real shoppingrunde! Å nye fine sommerklær er alltid kjekt å handle. Det er så deilig at det går mot varmere tider nå. Jeg gleder meg til sol og sommer..håper jeg vokser ut av klærne mine i løpet av sommeren jeg..hehe:) Helst rundt magen;) Det hadde jo passet bra om de gamle klærne dine hadde passet igjen og! Jeg har begynt nedtelling til ikm igjen! Heldigvis så fikk jeg positiv eggløsningstest dag 13. Samboeren dro i dag på dag 15 så vi rakk det!!! Det hadde vært veldig frustrerende å sitte alene i leiligheten med eggløsning..noe så bortkastet..hehe:) Så da krysser jeg fingrene for at spiren sitter denne måneden! Jeg har tatt babyklister siden eggløsningstesten slo ut, så får vi se om det har noe positiv effekt. Så flink du er da som baker! Jeg er så utrolig dårlig til å komme igang med sånt, så her i gården så går det mest i knekkebrød. Jeg spiser mye wasa sine, som er glutenfrie. Jeg spiser noen ganger lavproteinbrød, som jeg tiner i ovnen eller som jeg putter rett i brødristeren. Normalt sett så spiser jeg veldig mye brødmåltider, men lavproteinproduktene smaker ikke så innmari godt synes jeg, så jeg får se hvor lang tid det tar før jeg blir lei av knekkebrødene. Nå når jeg skriver dette så tenker jeg at jeg absolutt burde ha baka! Jeg får hive meg rundt en dag! Jeg har jo fått symptomer så tidlig de gangene jeg har vært gravid, bare noen dager etter eggløsning..så nå er jeg på symptomjakt igjen..hehe:) Jeg blir småsprø av denne prøvingen:)
Mamma til 2 søte jenter Skrevet 2. mai 2008 #29 Skrevet 2. mai 2008 Ja, nå jeg har begynt på sprøytene. Begynte på onsdag kveld. Tok vel ca 10 min før jeg fikk satt den første gang - 2. gang altså i går brukte jeg hele 3 kvarter...., men i går kjente jeg ingenting - og håper det er et bra tegn... Så nå holder jeg på å psyke meg opp til i kveld og målet mitt er å slå gårsdagen i antall minutter før jeg får stikket meg... Merker det tar virkelig på med denne stikkingen. Det er det man tenker på hele dagen... Gleder meg nå virkelig til uttaksdatoen så jeg slipper flere stikk... hehe... (vel, blir vel aldri helt ferdig med stikkingen, men ifm prøverør er jeg iallefall ferdig da - for dette forsøket...). Merker det blir spennende til tirsdag - håper jeg får vite uttaksdatoen da... Siden jeg nå er sykemeldt videre (som jeg egntlig visste at jeg kom til å bli), er det litt godt med alle disse Osloturene - ukene og dagene går litt fortere da. I dag ringte legen min og nå er jeg blitt sykemeldt ut mai. Da er det iallefall sikkert at jeg vet om jeg er gravid eller ikke etter dette forsøket. Da får vi håpe du snart hører fra gynekologen. Hun burde jo snart gi lyd fra seg... Godt din samboer reiste etter eggløsningsdagen - så har dere prøvd denne måneden også. Får håpe den sitter nå!! Det hadde dere virkelig fortjent!! Nå skal jeg i gang med å lage blåbærpannekaker. Var på Coop Obs og handlet fullt av frukt og noe grønnsaker. Her hos oss har de iallefall 40% rabatt på det denne uken så da blir det fråtsing av mye sunt framover, og det har jeg jo bare godt av nå som jeg snart er ruger!
*vil*ha*baby* Skrevet 10. mai 2008 Forfatter #30 Skrevet 10. mai 2008 Først og fremst beklager for at det har tatt så utrolig lang tid før jeg svarer deg. Jeg har vært på besøk hos familie siden sist jeg skrev og har ikke kommet meg innpå her. Spennende dager det har vært for deg! Hvordan går det med sprøytestikkinga? Jeg kan så lite om dette her, kan du forklare litt nærmere? Det kan jo hende det er jeg så må gjennom dette en dag.. Uansett utrolig spennende å høre hvordan det går med deg! Så bra at du er blitt sykemeldt videre! Det var vell fortjent! Her er det nervepirrende om dagen! Har (som vanlig..hehe:)) hatt ømme pupper og stikkinger i livmoren siden ett par dager etter eggløsning. Har tenkt at nå er egget befruktet igjen! Men siden det jo er for utrolig til å være sant, at jeg skal bli befruktet hver eneste gang, så har jeg tenkt mer og mer på at syklusen min kanskje har endret seg etter abortene. I morgen er ikm dagen og i dag klarte jeg ikke å vente lenger. Våknet tidlig og fikk ikke sove videre. Vekket samboeren fant frem en cb jeg hadde liggende. Den ble positiv!!! Jeg burde vært hoppende glad nå og på mange måter så er jeg vel det. Men det å være gravid for meg er jo synonymt med å abortere og det er jo så sinnsykt tidlig!!! Vi la oss i sengen igjen og stirret på testen, vi ble mye mer nervøs enn glad.. men uansett så er det jo veldig positivt at jeg blir så fort gravid og om jeg skulle miste nå så vil je ha hjelp. Da begynner jeg virkelig å tro at noe er galt! Så her går jeg rundt og rundt i leiligheten og tankene kverner- skal det bli en januarbaby på meg da?! Jeg fikk forresten mail fra gynekologen for to dager siden. Hun har hatt ferie en uke og denne uken er hun på kurs. Hun sier at hun skal prate med han legen til uka og at hun da ringer meg, men nå spørs det om jeg kommer henne i forkjøpet:) Håper det kan lykkes for oss begge denne måneden!!! Det hadde vært helt fantastisk! Jeg har fri frem til onsdag og i mellomtiden skal jeg nye Oslosola og jeg skal IKKE begynne å blø!!! Gleder meg til å høre fra deg igjen- det er jo faktisk en hel uke siden du skrev (siden jeg har vært så treg å svare). Håper alt går på skinner hos deg!!
Mamma til 2 søte jenter Skrevet 11. mai 2008 #31 Skrevet 11. mai 2008 Ja, her går det på skinner... hehe... Har i dag satt inn 2 befrukta egg! :)Så de neste 2 ukene blir rimelig nervepirrende. Hadde egguttak på fredag og fikk da ut 13 egg. Fikk i går beskjed om at 4 egg var befruktet. Og i dag når vi kom på sykehuset var det 2 egg som kunne brukes - men ikke 100 % optimale, men det kan gå allikavel. Vet at det er andre det har gått fint for, så....! De 2 andre eggene som var befrukta i går kunne ikke fryses - de var for dårlige. Jeg prøver å være positiv, men samtidig sitte litt på gjerdet. Vil tro nedturen blir rimelig stor om jeg gleder meg for mye... Men krysser fingrene for at jeg får det til på første forsøk. Så gøy at du er gravid! Jeg krysser fingrene for at du slipper å abortere igjen.!! Det er uansett godt at du har en positiv test å fortelle om til hun gynekologen, så om det skulle gå galt kan du bli utredet for å se om noe er galt. Vi krysser fingrene for at begge lykkes denne måneden!
*vil*ha*baby* Skrevet 11. mai 2008 Forfatter #32 Skrevet 11. mai 2008 Spennende!! Om ukene frem til nå har vært spennende for deg, så må de to ukene som kommer nå være om mulig enda mer spennende! Det virker som vi tenker ganske likt. Jeg og prøver å være positiv for jeg er jo faktisk gravid, men som du sier nedturen blir så stor om vi gleder oss for mye! Jeg tok en ny test i dag tidlig. Den var bred og sterk-enda litt sterkere enn i går. Det positive er at jeg ikke har brukt å få så sterk strek som jeg hadde i går før dagen etter ikm, i går var det jo dagen før ikm så jeg tar det som et positivt tegn. I dag våknet jeg kjempetidlig. Jeg lå våken lenge og tenkte og bekymret meg, da jeg til slutt sovnet igjen så drømte jeg at jeg aborterte. Det var skikkelig ekkelt og virket helt ekte. Jeg var helt forrvirra når jeg våknet og skjønte ikke umiddelbart at det var en drøm..jeg er helt stressa .. Klarer ikke å tenke på annet. Går på do hundre ganger om dagen for å sjekke at jeg ikke blør.. Men jeg har bestemt meg for at vi skal lykkes begge to nå...hehe:) Tenk så gøy om vi kan skravle på 1., 2. og 3. trimester i stedet for her:) Jeg holder til inne på "bli gravid-forumet" enda, tør ikke å driste meg inn på 1 .trimester..der er liksom alle så lykkelig og nygravid. Jeg tør rett og slett ikke å "ta av" enda.
Mamma til 2 søte jenter Skrevet 12. mai 2008 #33 Skrevet 12. mai 2008 Siden du har fått en enda mer positiv test dagen før ikm - så drister jeg meg til å si; Gratulerer som gravid! Håper for all del at du slipper å abortere denne gangen, og så blir det jo spennende å gå på ul. Ettersom jeg husker har du fått tilbud av gynekologen om å komme på en tidlig ul. Det vil nok berolige deg. Så du får nok bare underrette henne om at du er gravid - så du kan få tilbud om det så fort man kan se hjertet slå! Kjenner til det med å gå og se etter blod. Det holdt jeg på med i forrige svangerskap. I går blødde jeg, men det var fordi de måtte bruke rettetang for å rette ut livmora før de satt inn de befrukta eggene. Det var ikke noe behagelig, og gynekologen sa at jeg måtte regne med å blø noe ca det første døgnet. I går blødde jeg litt. I dag når jeg våknet hadde jeg blødd litt i natt. I begynnelsen ble jeg livredd for at noe hadde skjedd, men ble beroliget når jeg kom på det som gynekologen hadde sagt i går. Og nå blør jeg ikke lenger, så da er vel den blødningen ferdig. Egentlig veldig spennende å være gravid (og faktisk vite det) uten at man vet om eggene fester seg. Går ubevisst rundt og kjenner på symptomer. Har en litt oppblåst mage, men det er slik jeg husker det var når jeg gikk gravid forrige gang omtrendt helt fra eggløsningen (og jeg har også hatt det slik 2-3 ganger i løpet av de drøye 2 årene vi har prøvd å bli gravide). Men jeg synes det er litt tidlig å kjenne noe...., og tar det vel litt som et tegn på noe psykisk... Oppblåstheten er der i perioder og slik var det når jeg ble/var gravid forrige gang. Tidligere når vi har prøvd selv har jeg hatt konstant oppblåshet og nærmest hatt problemer med å puste - så kanskje jeg må ta dette som et positivt tegn. Tror ikke jeg tør å gjøre det - selvom jeg kanskje burde se på det som positivt. Egget er ikke festet enda - det skjer ikke før torsdag el fredag. Følte jeg kjente noe stikking tidligere i dag, som om egget festet seg, men det kan det ikke ha vært (selvom en utrolig nok håper.....). Ja, jeg håper også at det lykkes for oss begge denne gangen! Det hadde vært kjempegøy og "gått" gravide sammen her inne! Det hadde vi virkelig fortjent! Skjønner godt at du ikke tør å ta av - det kommer nok ikke jeg heller til å gjøre før jeg iallefall har vært gjennom 1. ultralyd. For min del er 1. punkt om jeg er gravid eller ikke. Er jeg gravid er neste punkt ultralyd. Hvis jeg kommer til ul blir det kjempespennende om det er 1 eller 2.
*vil*ha*baby* Skrevet 12. mai 2008 Forfatter #34 Skrevet 12. mai 2008 Jeg må jo bare si takk jeg da! Jeg tør ikke å tro at dette skal gå bra enda. Det stemmer at jeg har fått tilbud om tidlig ultralyd. Hvis det går bra frem til den tid så kommer det til å bli en nervepirrende dag! Det å se et hjerte (eller to) som slår tror jeg er det eneste som kan få meg til å roe meg litt. Våknet klokken halv seks i dag og hadde ikke sjangs til å få sove igjen. Puppene var ikke ømme og da fikk jeg litt panikk. De er litt ømme nå, men på en annen måte en tidligere. Er det noe jeg ikke tolker i stykker om dagen?! Jeg må le av meg selv:) Har en ekkel følelse i dag. Det var på denne dagen (en dag over ikm) at jeg begynte å blø sist jeg hadde positiv test, så det er et lite delmål for meg å komme over denne dagen. Tror at jeg blør hele tiden, selv om jeg håper så tror jeg liksom ikke dette går bra.. Skikkelig negativ tankegang..jeg vet..jeg beskytter vel bare meg selv fra skuffelsen om det skulle gå galt. Men jeg blør ikke enda, så det er hverftall veldig positivt!! Håper sånn at eggenene dine fester seg! Det må være veldig spesielt å vite med sikkerhet at du har befruktede egg inni deg! Ikke rart at du kjenner etter symptomer. Nå har du gått på streng diett så lenge og det er egentlig utrolig urettferdig at du skal måtte slite sånn med å bli gravid i tillegg:( Det hadde vært så fortjent om de hadde festet seg begge to..jeg vet ikke hva du tenker om tvillinger jeg, men jeg og samboeren min har snakket om at vi ønsker oss tre barn. Så vi har konkludert med at tvillinger betyr en runde mindre med diett, så vi vil gjerne har to i slengen:)
Mamma til 2 søte jenter Skrevet 12. mai 2008 #35 Skrevet 12. mai 2008 Jeg måtte bare gå inn igjen. Mannen min er fotballtrener - så han er på trening, og datteren min sitter nede og ser på tv på Playhouse Disney. Så da fant jeg ut at jeg likegodt kunne ta en tur innom her. Ja, skjønner godt at det blir en nervepirrende dag ved første ul - det samme tenker jeg om jeg nå er gravid. Jeg våkner også tidlig for tiden. Skikkelig irriterende - nå som jeg faktisk har lyst til å sove litt lenger. Våkner og må på do - klarer ikke å holde meg, og da våkner datteren min - så da er det ned i stua. Men jeg våkner i halv 7 tiden - så ikke så tidlig som deg. I dag morges våknet jeg med at jeg fikk strekk nede i bekkenet en plass fordi jeg pustet litt ekstra tungt. Det husker jeg godt igjen fra forrige graviditet. Jeg var da livredd for at det skulle skje noe galt, men det gjorde det ikke da - så jeg regner med at det går bra nå også. Men er nok litt ekstra påpasselig nå som jeg vet at ikke egget har festet seg. Liksom greit nok når en kjenner liv i magen - da vet en at det ikke er noe galt, og så merker en magen mer når en ligger, siden magen da er strekket ut. Vi hadde egentlig snakket om at vi kun ønsket å sette inn 1 egg, men når de sa hvordan kvaliteten var på eggene så tenkte jeg ja, hvorfor ikke - og min mann sa ikke noe - så vi godtok det. (Eggene var 2-delte og 5-delte - Riksen sier at de optimalt bør være 3- eller 4-delte, maks 5 delte når de settes inn i livmora). Vi tar det som kommer - og blir det 1 eller 2 babyer så er det det samme, selvom vi i utgangspunktet hadde tenkt å kun ha 1 barn til. Jeg har 2 herlige nevøer som er tvillinger på 1/2 år - så har jo tvilling-gener - og da kan det bli det... Men, men først får vi se om jeg er gravid - og så sier vel Riksen i fra om blodprøven (om jeg er gravid) er veldig høy - da vil de nok sjekke meg relativt fort for å se om det er tvillinger. Blodprøven skal jeg ta 23. mai, og da tar jeg nok en test på morgenen. Blodprøven får jeg svar på uken etter. Så det blir kjempespennende om 1,5 uke til - vet ikke helt om jeg tør å ta test, men det kan vel være likegreit å få svar på det. Vet ikke om jeg kommer til å tørre å se på den og må få mannen min til å se på den..... Ved forrige graviditet var i allefall strekene (eller er det bare en strek som er blå ved positiv test...?) på graviditetstesten knall blå og det var dagen før ikm. Så da bør den slå ut på dag 12 som er den 23.05. Har lest her inne at er den positiv så er den positiv - den kan ikke være falsk positiv ved IVF. Men den kan også slå ut negativt - men det må en prøve å ikke tenke på...
*vil*ha*baby* Skrevet 13. mai 2008 Forfatter #36 Skrevet 13. mai 2008 Nå er jeg blid og fornøyd! Fortsatt ingen blødning her, men jeg springer fortsatt til og fra do i tide og utide. Stakkars samboeren min sitter der like skrekkslagen hver gang jeg kommer ut igjen.. Også har jeg pratet med gynekologen. Jeg har fått ultralydtime om to uker fra i dag. Hun sier at hun i tilfelle da kan påvise er et fosteranlegg i livmoren og sikkert litt i forhold til om det ser ut til å ha kommet dit i utviklingen (størrelse) som det skal være i forhold til mensterminen. Hun sa at det er akkurat på grensen til å se hjerteaktivitet, så det kan hende at vi kan få se det, om ikke så kan jeg få en ny ultralyd en uke etterpå! Så deilig at det bare er to uker til! Jeg trodde at vi måtte vente ca tre og en halv uke, så nå er jeg kjempefornøyd! Hun sier at hun har tro på at dette skal gå bra. Hun mener at jeg har hatt en "ordentlig" abort og at jeg har vært gravid flere ganger, men at det har vært så tidlig at det ikke blir definert som abort. Derfor mener hun at vi bare var uheldig den første gangen. Det er ganske deilig å høre henne si det, for da føles det ut som jeg er litt mer normal og troa på at det ikke er noe galt med meg blir litt større. Kanskje jeg kan klare å roe meg ned litt nå. Uansett, det er jo kjempetidlig og plutselig kan jeg begynne å blø. Sjekker fortsatt hele tiden. Første målet var å komme til i dag tidlig. Nå sikter jeg meg inn på to uker frem i tid! Håper dagene går kjeeeeeempe fort!!! Jeg skal på jobb igjen i morgen og da har jeg ikke så mye tid til å tenke å bekymre meg, så det er egentlig fint:) Graviditetstestene er litt forskjellig i forhold til hvilket merke du bruker. Jeg bruker cb sine-de vanlige, ikke digital. Der skal det komme et (blått) plusstegn om den er positiv. Jeg har prøvd den digitale og, den er forsåvidt grei på den måten at du får klar beskjed om du er gravid eller ikke, men den er ikke så følsom og med min tålmodighet så kjøper jeg den som jeg kan teste tidligst med:) På meg har de slått ut litt forskjellig, denne gangen en dag før ikm og de andre gangene på ikmdagen. Det har vært veldig forskjellig med tanke på hvor fort det blir en sterk positiv test også, så akkurat dette er hvertfall forskjellig for meg. Det er ikke sikkert det er det med deg, men jeg tenker om du tar en test på dag 12 så er det ikke sikkert at et eventuelt negativt svar ikke kan bli positivt senere:) Jeg er også innpå her flere ganger om dagen. Jeg tenker jo ikke på annet om dagen, så da blir det sånn..hehe:) Du har tvillinger i slekta ja, det har faktisk vi og. Skal se at det blir tvillinger på oss begge..hehe;) 23.mai blir en stor dag for deg. Jeg har troa! Det hadde vært en stor seier om vi kunne skravlet på 1.trimester:) Det er så spennende dette her! Er det noe nytt med deg i dag eller?!
Mamma til 2 søte jenter Skrevet 13. mai 2008 #37 Skrevet 13. mai 2008 Så fantastisk at du fortsatt ikke har blødning. Det er jo kjempepositivt og også det at du hadde positiv test dagen før ikm og ikke på ikm dagen som tidligere når det har gått galt. Det tror nok jeg er det som skal til for at du skal holde deg gravid. Kjempebra at du har fått tilbud om så tidlig ultralyd. Er jeg gravid så tror jeg jeg også kommer tli å spørre om det. Er jo livredd for at det skal dukke opp en blødning. Ble litt overbekymret i stad når jeg var på do, så to hvite, små "klumper" og lurte på om det var eggene som var kommet ut... Men tror ikke det kan være det. Det kommer vel ut som blødning i tilfelle.... Men tar en progesteron vaginal gel - så det kan vel være det eller utflod, som nå øker på. Merker det er en stor belastning å gå rundt med egg i livmora. Er så forsiktig med å hoppe, bære osv. Er livredd for at det ev er det som skal gjøre at det ikke blir noe av dette. Spiser sunt og drikker myyye vann. Går nå rundt med konstant oppblåst mage, og håper det er et bra tegn... Leste på nettet litt i går om at når man har tatt inn 2 egg så er det 50-60 % sjanse for å lykkes, med 1 egg er det ca 30 % sjanse. Så jeg har dobbelt så stor sjanse for å lykkes. Dessuten er jeg ung og har alderen med meg. Så krysser fingrene for at det går - selvom jeg må innrømme at jeg nok kanskje var mer positiv før jeg hadde egguttak enn nå. Nå prøver jeg vel ikke å glede meg for mye for ikke å bli skuffet. Men samtidig drømmer jeg om at jeg er gravid og begynner å planlegge februar til neste år, oppussing av barnerom, etc.... Men prøver også å tenke minst mulig på det. Vil liksom helst få en bekreftelse på at jeg er gravid først, men det tar jo evigheter før det skjer... Ja, apropos graviditetstester har du sikker skjønt at det er leeeeenge siden jeg har brukt de.. Har liggende i baderomsskuffen en Clear Blue graviditets....(tok en tur innom skuffen på badet nå) nei, jeg har hele tiden trodd at det er det, men det er en Clear Blue digital eggløsningstest...Hehe... Da må jeg nok ut på en handletur i neste uke, tror jeg. Bor på et lite sted med medisinutsalg, men gidder ikke gå ned dit og kjøpe en test - da kan det fort bli snakk om det på bygda... hehe... Tror jeg tar meg en tur på billige-tester på nettet og bestiller derfra. Det er mye mer diskré. Jeg prøver alt jeg kan å ha troa - så det skal bare gå bra denne gangen! Det hadde vært en ubeskrivelig lettelse!!! Jeg kommer meg nok inn på nettet i morgen formiddag igjen. Så om du har vært inne da så svarer jeg!
*vil*ha*baby* Skrevet 13. mai 2008 Forfatter #38 Skrevet 13. mai 2008 Veldig deilig at jeg fikk positiv test så tidlig ja. Tar imot alt som kan være et tegn på at det går bra med stor takk! Tidlig ultralyd er også til stor hjelp. Det hadde vært rein tortur å måtte vente til uke 12! Det er mulig at vi kommer til å dra på privat ultralyd etter den om to uker, men før den i uke 12, men først må vi komme oss to uker frem i tid uten blødning..hjelp, hvor er spoleknappen..hehe;) Du får helt sikkert en tidlig ultralyd på Risken. Jeg rakk jo ikke å spørre om det selv engang før hun tilbydde meg det! Så om du ikke får tilbud og spør, så kan jeg ikke tenke meg at de sier nei! Forstår godt at du er bekymret, men tror ikke du kan gjøre noe fra eller til. Så lenge du passer på å ikke løfte for tungt eller hoppe og sprette rundt omkring..(hehe:))..så er det faktisk ikke noe du kan gjøre. Om det ikke skulle gå så er det IKKE din feil!!! Men det skal jo gå!! Når det gjelder de to slimklumpene, så tror ikke jeg heller at de ville kommet ut på den måten. Det er nok helt sikkert bare rester av kremen du bruker eller utflod. Både økt utflod og oppblåst mage er positive tegn-jeg har begge deler:) Forstår likevel at du tenker på de slimklumpene, det er så typisk at det skjer noe sånt, som om du ikke er nervøs nok som det er?! Kjenner meg veldig igjen i den følelsen av å ikke tørre å glede seg og å håpe for mye, men likevel legge planer! Men ut fra de tallene de har funnet frem til så har du jo en veldig god sjanse! Ble veldig positivt overrasket over sjansene faktisk! Helt greit at de satt inn to:) Jeg må le, det var en eggløsningstest ja..hehe:) Da må du nok på handletur, eller som du sier handle litt på nettet og i tillegg til anonymiteten så er det jo faktisk billigere og:) Jeg skal på jobb igjen i morgen, men kommer til å komme inn her så ofte jeg bare kan. Har blitt litt avhengig:) Skal hjem en tur i morgen kveld så jeg rekker nok innom her da:)
Mamma til 2 søte jenter Skrevet 14. mai 2008 #39 Skrevet 14. mai 2008 Ja, det er sant det. Det er ikke min feil om det skulle gå feil. Godt å ha det perspektivet også. I dag morges våknet jeg med skikkelig vondt i nedre del av ryggen. Dessuten hadde jeg først et stikk "der nede" i magen, som var så vondt at jeg sa "å, det var vondt" til mannen min (og det skal mye til at jeg sier det - da må jeg ha skikkelig vondt), og måtte stoppe opp en stund (holdt på å ta på datteren min skjørt). Litt senere fikk jeg skikkelig vondt med stikking på både høyre og venstre side av magen. Så håper virkelig det er et positivt tegn. Har hatt stikking de 2 siste dagene et par ganger til dagen, så noe må jo skje i livmora. En er jo litt ubevisst på symptomjakt hele tiden..., og det er utrolig hvor slitsomt det er. Er veldig trøtt for tiden (det kan være en bivirkning av det progesteron-tilskuddet jeg tar), men samtidig har jeg store vanskeligheter med å sove. Snur meg hele tiden og klarer ikke å ligge på ryggen - da kjenner jeg jo magen med en gang. Mannen min har også problemer med å sove som meg, så vi er nok begge utrolig spente på hvordan dette kommer til å gå. Da skal jeg spørre om det er mulighet for å få en tidlig ultralyd om jeg skulle være gravid. Det hadde vært veldig beroligende for meg også! Da er jeg inne og skal kjøpe graviditetstester på Billige-tester.no, men må jo selvsagt kjøpe for over 150 kr for å slippe porto - så da blir det noen ekstra graviditetstester.... Håper jeg slipper å bruke alle! Jeg husker godt det at de første ukene gikk utrolig seint når jeg gikk gravid forrige gang. Det var som en evighet. Men jeg synes dette her er myyyye verre når man vet at man har befrukta egg i livmora uten å vite om de fester seg.... Men denne gangen vet jeg at det er optimale forhold. Det har det sannsynligvis ikke vært tidligere, da jeg har hatt cyster i eggleder - og denne gangen er det ingen av dem. Dessuten har jeg gjennomført svangerskap tidligere og det skal også øke sjansene. For da vet man jo at befrukta egg kan feste seg hos meg. Jeg er utrolig spent, men i dag er følelsen mer positiv enn den har vært tidligere - og den følelsen akter jeg å beholde! Du får glede deg til ultralyd - det skal gå bra dette her, *vil*ha*baby*, både for deg og meg!!!
*vil*ha*baby* Skrevet 14. mai 2008 Forfatter #40 Skrevet 14. mai 2008 Jeg synes dette hørtes veldig positivt ut jeg!!! Stikkinger er bra, jeg har i hvertfall hatt stikkinger og jeg er jo gravid! Spennende greier:) Skjønner at du er positiv. Det er jo som du sier veldig positivt at du har gjennomgått et svangerskap før. Det viser at kroppen din fungerer som den skal. Ingen grunn til å tro at det ikke skal gå igjen og med cyster fjernet i tillegg så ligger tingene til rette:) Det hadde vært så utrolig kjekt om det hadde lykkes for deg! Håper du bare trenger en test! De andre kan du ta likevel, dag etter dag, og gang på gang få kjenne den deilige følelsen av en positiv test som lyser mot deg og bekrefter at du er gravid. Hadde ikke vært så dumt det..hehe;) Ja, det går så utrolig treigt. Ømheten i puppene bare kommer og går. Like skummelt hver eneste gang det er borte. Jeg trodde aldri jeg skulle si det, men jeg skulle ønske jeg var kvalm. Det sies å være et positivt symptom (selv om det absolutt ikke trenger å være negativt å ikke være kvalm), men nå er jeg så desperat etter bekreftelser på at dette går bra, så selv noe så ekkelt som kvalme, taes mot med takk:) Be om ultralyd ja:) Veldig beroligende å vite at jeg ikke trenger å være så bekymret helt til uke 12. Stå på og rug videre;)
Mamma til 2 søte jenter Skrevet 15. mai 2008 #41 Skrevet 15. mai 2008 Nei, det hadde ikke gjort noe det med å få bekreftet at man er gravid med den første testen... også brukt de andre bare for å få det bekreftet... HEHE.... I natt har jeg sovet kjempegodt - har ikke sovet så godt siden natten før uttaket. I dag føler jeg det renner hele tiden, men det er ikke mensen, er utflod. Våknet i dag med en skikkelig rolig følelse om at dette skal gå bra, og håper det er et bra tegn. Det jeg kjente var at magen var mindre oppblåst enn tidligere, og at det var mer som en klump i magen, samtidig som jeg føler litt mensmurringer. I dag kjenner jeg så vidt noe i magen i forhold til det jeg gjorde i går. Men har roen og tror det er viktig. Skal aktivisere meg litt mer i dag, og prøve å tenke på andre ting enn dette her... Skal se over 17. mai tøy, stryke 17. mai sløyfa, vaske tøy, gå en tur, løse sudoku, etc. Tror jeg har godt av det. I går kjente jeg et ordentlig stikk i navlen - lurer på om det er navlestrengen som kobles til, men lurer på om det kan være litt tidlig.... Men hvis det har vært egg som har festet seg når jeg kjente de forrige stikningene, og jeg kjente navlestikking i går utpå dagen - så kan det jo være riktig. Har ikke kjent noe stikking siden da. Jeg er innom her i morgen formiddag, tenker jeg. Reiser i morgen ettermiddag til mine svigerforeldre i Stavanger og skal være hos dem i helgen, så da blir det ikke internett for min del. Tror faktisk jeg kan ha godt av noen dager borte og uten internett. Så er jeg sikkert tilbake på mandag.
Mamma til 2 søte jenter Skrevet 16. mai 2008 #42 Skrevet 16. mai 2008 Da er det fredag formiddag og jeg er fortsatt oppblåst i magen, begynner å få ømme pupper, en del utflod, utrolig trøtt, ja....Men leste i brosjyren jeg har fått fra Riksen om at det progesterontilskuddet jeg tar har bivirkninger som ømme pupper og økt utflod, men IKKE oppblåst mage osv. Men at jeg har ømme pupper trenger ikke å være bivirkning av det - det bare kan være det.. Dette her blir spennende. Den dagen jeg ikke tar progesterontilskudd blir nok den verste... for da må spiren min klare seg selv, og da krysser jeg alt jeg har for at den fortsatt holder. Er fortsatt rolig for at jeg er gravid og at dette kommer til å gå bra - så det er en god følelse! I dag morges når jeg spiste frokost var jeg uvel og halv kvalm - så håper det er et annet positivt tegn. Var en del kvalm ved forrige svangerskap - særlig om morgenen. Var vanskelig å få i seg proteintilskudd osv., men løste det med å spise lyse knekkebrød før jeg stod opp av sengen om morgenen og det hjalp iallefall litt. Fy søren, for en spennende uke jeg har foran meg. Blir spennende hvor lenge jeg klarer å holde meg før jeg tar en test. Har nå endret dag på å ta test fra fredag til torsdag... og venter på å få graviditetstestene jeg bestilte fra Danmark. Tenker det nok ikke er så lurt å teste for tidlig heller --- da kan den fort være negativ også (-og bli positiv senere). Litt kjedelig å få den skuffelsen i fanget...., men desto gledeligere hvis den et par dager senere er positiv, selvsagt.... Merker på innleggene her inne at jeg prøver å holde meg vekke fra de som har mistet og leser de innleggene hvor de er blitt gravide. Må backe meg opp det jeg kan!! Og vil unngå alt som er negativt. Nei, nå får jeg komme meg en tur inn til byen. Har diverse reiseregninger jeg skal levere på NAV etter div timer på Riksen i det siste. I tillegg skal jeg pakke klær for helgen til hele fam-en før vi reiser! Du får ha en riktig flott 17. mai og kose deg!! Så ser jeg innom her igjen på mandag!
*vil*ha*baby* Skrevet 16. mai 2008 Forfatter #43 Skrevet 16. mai 2008 Hei hei:) Det er så typisk at de symptomene man har ofte kan skyldes noe annet og, men i og med dette er symptomer du i følge brosjyren ikke trenger å ha, så er jo det positivt at du har de! Det er bra du er rolig og har troa-det har jeg og på dine vegne! Jeg tror symptomene skyldes at du skal ha en liten baby i februar..hehe:) Jeg hadde tenkt å skrive god tur til deg og ønske deg en god 17.mai, men jeg kom vel for sent! Håper uansett at du har en fin helg! Jeg planlegger også alltid hvilken dag jeg skal teste meg, men jeg må si det er sjeldent at jeg klarer å vente til den dagen kommer;) Her har det ikke kommet blødning enda:) Jeg har ømme pupper og litt menssmerteaktig-følelse i magen. Har ca annenhver morgen vært litt uggen/kvalm og har noen ganger vært litt svimmel når jeg reiser meg fort.. Jeg vet ikke hva kvalmen kommer av egentlig. I dag kom den snikende etter at jeg for første gang i mitt liv tok vanlig tran. Fy søren så grusomt! Siden jeg begynte på dietten så har jeg tatt tran med sitronsmak og det er jo rene himmelen i forrhold:) Har så utrolig lyst at dagene bare skal fly avgårde!! Jeg merker jeg er roligere, men er ikke sikker på at dette skal gå enda. Merker mer utflod og føler meg våt hele tiden selv om jeg faktisk ikke er det. Tror da hele tiden at jeg blør og sjekker konstant. Hååååååper dette går bra!!!!!! Veldig spennede å høre fra deg neste uke:) Jeg er kjempespent! Når (legg merke til NÅR ikke HVIS) du får positiv test, så driter vi i denne tråden og så foretar vi ei felles forflytning over til 1.trimester;)
Mamma til 2 søte jenter Skrevet 19. mai 2008 #44 Skrevet 19. mai 2008 Hei! Ja, nå er jeg på rugedag 8 og fortsatt er jeg i gravid-modus! Ingen tegn på mens her. Så det ser lovende ut! Nå er det sånn at jeg har kjempelyst til å prøve å teste på morgenurin - da den er blitt mørkere de siste dagene, og det vil si -ettersom jeg husker - at det kan være en graviditetstegn. Må ofte tisse - så tror ikke det hjelper å ta urin senere på dagen. Har mest lyst til å vente et par morgener med å teste - altså teste på onsdag. Får se hvor lenge jeg klarer å vente..... Vet iallefall at det bør være riktig resultat ved dag 12 som er fredag - og at man kan tidligst teste på dag 10 som er onsdag. Får prøve med en ClearBlue test på onsdag. Natt til søndag våknet jeg i 2.30-tiden med kaldsvette. Jeg drømte om at jeg hadde begynt å blø - skikkelig mareritt. Selv om jeg visste at det ikke var riktig så måtte jeg gå på do og sjekke, og ta meg en tur på kjøkkenet for å drikke noe vann for å prøve å få vekk de tankene. Heldigvis sovnet jeg etterhvert igjen. Jeg sover så urolig for tiden. Våkner alltid 1 gang i løpet av natta, noe jeg vanligvis aldri gjør (pleier å sove hele natten igjennom). Mannen min sier også at jeg sover veldig urolig - vrir meg fra side til side hele tiden! I dag sitter jeg på datarommet med dyna over meg... Vi var borte hele helgen og huset var iskaldt når vi kom hjem, så i dag har jeg fyrt i ovnen. Har i dag fått kontakt på Facebook med en med vår sykdom. Hun har gått på streng diett siden november, og er nå i gang med utredning! Så vi er tydeligvis ikke alene. Ja, da får jeg prøve å få tiden til å gå og gjøre andre ting enn å tenke på magen.... Ikke såå veldig lett, men får prøve. Godt å høre at det fotsatt går greit med deg og "den lille" i magen! Dette skal gå bra, vet du!!
*vil*ha*baby* Skrevet 19. mai 2008 Forfatter #45 Skrevet 19. mai 2008 Hei igjen:) Ingen blødning og ømme pupper;) Så jeg er blid og fornøyd! Jeg er 5+1 i dag og nå er det åtte dager til jeg skal på ultralyd. Håper at alt går bra frem til den dagen og at vi får se et bankende hjerte. Da smelter jeg fullstendig:) Det var fjorten dager til ultralyden den dagen jeg fikk timen, det er nede i åtte dager nå, men det går så vanvittig treiiiiiigt! Jeg sover også urolig, så det må du ta som et godt tegn. Jeg våkner i løpet av natten og det gjør jeg vanligvis ikke. Skønner godt at du vil teste og at du prøver å få tiden til å gå, men fy søren så vanskelig det skal være da!! Det er alltid ett eller annet som minner meg på spiren i magen. En venninne av meg fikk baby i natt. Ei lita søt jente:) Så det finnes andre som oss..hehe;) Du er på facebook ja?! Jeg og, og det fikk meg til å tenke på at jeg ikke vet hva du heter engang. Har vært så oppslukt i hele babyprøvinga at jeg faktisk ikke har tenkt på det før:)
Mamma til 2 søte jenter Skrevet 20. mai 2008 #46 Skrevet 20. mai 2008 Hei igjen, ja! Jeg fryser fortsatt i dag. I perioder er det helt forferdelig!! Men ifølge ei anna her inne på ass.befruktning har hun hatt det på samme viset og er gravid. Så det må jo være kroppen som omstiller seg, tenker jeg.. Er jo litt av et "maskineri" som skal i gang i kroppen når man blir gravid. Så kanskje ikke så rart. Jeg holder på å bli gal av uvissheten. Det er helt forferdelig! Har hatt så utrolig lyst til å sjekke om jeg er gravid, men har lovet meg selv å vente til i morgen tidlig, og da skal jeg ta en ClearBlue test og se hva som kommer ut av den. Mannen min vil helst at jeg skal vente, men det klarer jeg ikke. Vil ha et svar så fort som mulig!! Om det så er svakt positivt eller om det er negativt så kan det fortsatt bli positivt - så derfor skal jeg prøve meg i morgen. Fy søren å nervøs jeg er. Men nå sitter jeg med en oppblåst mage, så det burde jo strengt tatt være noe der inne..., synes jeg. Jeg har også hørt om andre som sover urolig - så det er nok normalt det ja. Enda et positivt tegn... hehe... Jeg har ei venninne som har vært gjennom x-antall prøverørsforsøk. Merker jeg nå inntil jeg vet hvordan det går distanserer meg fra henne. Men tror det er sunt for meg - vil ha mest mulig distanse fra alt som er negativt... Hun ser jo selvsagt realistisk på det siden hun har hatt så mange forsøk i forhold til meg som holder på med 1. forsøk. MEN jeg VIL tenke positivt. Jeg blir skikkelig irritert når mannen min begynner å si at det kan jo gå galt, vil du begynne å jobbe da? osv., osv... Akkurat nå vil jeg ikke tenke eller svare på noen slike spørsmål. Begynner jeg å tenke negative tanker, begynner jeg å synge. Da blir jeg fort positiv!! Så da skulle du vært fluen på veggen, hehe.... Det er bare 7 dager i dag til du skal på ul. Det er ikke lenge til! Synes du akkurat snakket om at du hadde fått timen, jeg! Da har kanskje tiden gått litt fort likevel... Nå skal jeg ned og spise lunsj ute. Er strålende sol og relativt varmt. Kos deg videre med spiren i magen! Du skal gjerne få vite navnet mitt, men tror pm-boksen din er full - så du må slette noen av dem. Gi meg beskjed når du har gjort det så skal jeg si hva jeg heter med en pm melding - så kan jeg få vite ditt navn.
Mamma til 2 søte jenter Skrevet 21. mai 2008 #47 Skrevet 21. mai 2008 Bare en liten oppdatering fra meg: I dag testet jeg negativt. Typisk meg å teste for tidlig..., men klarte ikke vente lengre. MEN er på rugedag 10 og ingen mens er i anmarsj - så er fortsatt positiv, men kjedelig å få en negativ test - nesten ikke antydning til positiv i det hele tatt (kun 2-3 prikker på den andre streken ca 30 minutter etter testen var tatt). Så nå skal jeg vente med å teste helst til søndag. Skal uansett ta en blodprøve på fredag som sendes Riksen for analyse som viser om jeg har noe av HcG-hormonet i kroppen. Den får jeg ikke svar på før til tirsdag. Så det er fortsatt laaaang ventetid. Puh!! Mannen min var ikke helt blid for at jeg hadde tatt en test... Han mente at jeg måtte vente til helgen, men det klarte selvsagt ikke jeg... Så tror han synes det var ekstra kjedelig at testen var negativ i tillegg. Men gjort er gjort.... Nå har jeg iallefall lært til ev neste gang. INGEN tidlige tester!! Men satser ALT på at jeg fortsatt er gravid og at HcG hormonet rett og slett var for lite i dag! Har fortsatt symptomer på graviditet, så godt er det!
*vil*ha*baby* Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #48 Skrevet 23. mai 2008 Hei:) Jeg har vært på seminar med jobben i tre dager, så jeg har ikke fått skrevet tilbake til deg før nå. Skjønner at du ikke klarte å vente med å teste. Sånn er jeg og. Det som er så dumt er at når man får negativt så blir man så skuffa selv om det kanskje i utgangspunktet er for tidlig å teste. Det er tidlig for deg enda, så jeg tror ikke du skal legge noe i den testen. Du får ta en ny test som planlagt, så lyser den kanskje positivt mot deg! Det hadde vært hyggelig det! Jeg er negativ om dagen. Har ikke blødd, og er fortsatt øm i puppene. Jeg synes bare at du burde ha blitt mer øm-føler liksom at de har stagnert. Kjenner stikninger i livmoren og er til tider oppblåst. Tror negativiteten kommer av at det begynner å nærme seg ultralyd.Jeg tror ikke jeg tør å håpe, da blir skuffelsen så stor om det ikke skulle gå bra. Også har jeg jo opplevet en ma, som gjør at jeg vet at det kan være dødt inni der, uten at kroppen min gidder å si fra til meg om det. Hver kveld jeg legger meg så håper jeg på at jeg våkner neste morgen og er kvalm. Selv om det er det verste jeg vet, så hadde det roet meg veldig om det plutselig bare dukket opp et nytt symptom:) Utrolig spennende dager for oss begge nå! Håper vi har masse å glede oss over de neste dagene:)
Mamma til 2 søte jenter Skrevet 25. mai 2008 #49 Skrevet 25. mai 2008 Hei! Er rimelig deppa i dag. Skulle ta graviditetstest med morgenurin i dag morges som er rugedag 14. Våknet kl 05.25. Var litt rar i magen, men tenkte ikke noe mer over det. I det jeg skal sette meg ned ser jeg to bloddråper på truseinnlegget. Gjett om jeg ble skuffet - hadde fortsatt et lite håp, men graviditetstesten var selvsagt så negativ den kan bli. Ingen antydninger til positiv i det hele tatt. Siden min datter også lå i sengen med oss, la jeg meg bare ned i senga og bare tenkte i 1,5 time - var umulig å sovne og orket ikke å våkne mannen min med datteren vår i samme seng så tidlig. Det ble til at jeg stod opp. Da rant bare tårene iallfall i 1 time - før datteren plutselig stod på ganga og ville opp. Så det har vært en veldig tung formiddag, men føler at det går bedre med meg nå. Har jo faktisk større sjanse for å lykkes for hvert fullførte forsøk - så det er en trøst oppi det hele. Ringer Riksen i morgen eller tirsdag og får nok da høre mer om når vi kan starte med neste forsøk, blir nok ikke før tidligst august, vil jeg tippe. Tok en blodprøver for å se om jeg var gravid på fredag - hvis den viser at jeg har HcG hormonet - kan det tenkes at jeg har vært gravid, men mistet i natt. Så det blir greit å få det avklart. Har hatt så mange graviditetssymptomer, som jeg vil spørre dem om hvis ikke. Rart hvis alle dem er bivikninger av progesteron-tilskuddet. Men tross alt synes jeg det er bedre å få en negativ test nå enn å begynne å blø 1-2 uker etter positiv test. Det må være mye verre. Så i dag er ikke en så happy day, som jeg hadde ønsket. Du skal vel til ultralyd på tirsdag - du får ha lykke til! Tror det kommer til å gå bra - det er sikkert du som er ekstra nervøs siden du har opplevd MA, og det er jo ikke rart. Det hadde nok jeg også vært. Nå skal jeg snart ned å "trøstespise" eple- og rabarbra pai - som nå steiker i ovnen! En positiv ting oppi det hele!
*vil*ha*baby* Skrevet 25. mai 2008 Forfatter #50 Skrevet 25. mai 2008 Dette var veldig trist å høre!! Føler med deg. Jeg beundrer deg likevel for måten du tar det på. Det kommer selvfølgelig noen tårer, men ut fra det du sier så klarer du faktisk å se noe positivt også og det er vanskelig i en sånn situasjon. Ta kontakt med Riksen å spør om alt du lurer på. Det er vanskelig å sitte der hjemme å ha mange spørsmål som man ikke får svar på. De er der for å hjelpe. Du skriver at neste forsøk sikkert ikke blir før i august. Er det Riksen som mener det, eller er det dere i samarbeid med Riksen som avtaler nytt forsøk? Håper hvertfall at du kan få det akkurat når DU ønsker det. Ta godt vare på deg selv og hverandre nå. Det er jeg sikker på at dere gjør, men kan ikke få understreket nok hvor viktig det er:) Samboeren min har ihvertfall vært min store støtte! Jeg er i negativmodus i dag. Tror liksom ikke at dette kan gå. Jeg er kjempenervøs og går rundt og tror at det har sluttet å utvikle seg der nede. Men i dag skal jeg ikke skrive masse greier om meg selv. For i dag skal du bare ha fokus på deg, mannen din og datteren din. Håper du koser deg med paien og husk at kroppen din har bært frem en perfekt liten jente før og jeg er sikker på at hun kommer til å få en liten søster eller bror:) Jeg håper selvfølgelig at du bare har en ufarlig blødning og at du lykkes denne gangen..venninnen min ble ikke gravid på første ivf-forsøk, men fikk en velskapt liten sjarmør på andre forsøk så hold motet oppe. Jeg sender mange oppmuntrende tanker i din retning!!!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå