Gå til innhold

Kan jeg øke melka mi nå??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er 2 mnd, og de siste ukene, har jeg fått mindre melk..

må gi han mme i tillegg.. :(

Hvordan kan jeg øke melka mi egentlig ? Eller er d for seint...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor ofte bør jeg pumpe for å holde det oppe`?

Skrevet

du burde i hvertfall pumpe deg hver time..:)

Skrevet

Det er aldri for sent å prøve å øke! Pump mellom ammingene om du kan. Eller prøv å amm oftere om mulig?

Hver time med pumping syns jeg virker urealistisk hardt. Hvordan skal du få tid til å få babyen til å sove, snakke med babyen, skifte bleie, amme, kose deg med babyen og slappe av litt?

Viktig å drikke mye og å hvile nok for å øke melkeproduksjonen så ikke slit deg ut..

Si til pappaen at han må stille opp ift husarbeid, matlaging osv fordi du må få hvilt, pumpa og amma mest mulig! Forklar han hvordan det fungerer om han ikke vet det. Det er bevist at farens holdning har mye å si for at en skal få til ammingen.

Du kan ta deg en (vørter)øl eller et glass rødvin til kvelden, men ikke mer. Amme-te og malt kan også hjelpe.. Litt delte meninger om det funker eller ei, men verdt et forsøk.

Skrevet

spis havregrøt,drikk linfrøolje(fås kjøpt på helsekost og er svært rik på omega3!) og drikk ammete.D gjorde virkelig susen for min del (må ha tålmodighet i alt fra 1-3 dager før du merker noe) Også må jeg signere på det blaastrek har skrevet. Mye hvile og kanskje et glass vin! Blåbær hjalp meg også a en eller annen rar grunn..De er jo full av vitaminer og antioksidanter:)

Må også vite det at selv om det er litt mindre,eller virker som du har mindre, nå i en periode så betyr det ikke at du ikke har mye melk. Jeg hadde en runde med meg selv rundt da snuppa var 2 mnd og en da snuppa var 5 mnd hvor jeg trodde jeg mistet melka og hadde lite melk. Men snuppa var fornøyd,la på seg som hun skulle og etter noen uker virket det igjen som jeg hadde mer. Tror bare det er kroppen sin måte å regulere melkeproduksjonen på. I perioder spiser babyen mer og da vil det virke som man har lite...Hun har økedager...

Håper du får det til!! Lykke til:)

Skrevet

Det er sikkert bare at babyen trenger mer mat. Dette kalles økedager. Du kan lese mer om det her:)

mat.http://www.barnimagen.com/barnimagen_site/innhold/a_til/node_400120

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...