Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #1 Skrevet 4. april 2008 Var nettopp på 6 mnds kontroll på HS med jenta mi. Var da også hos legen. Han var ny på min HS nå og veldig interessert i sine nye "pasienter". Vi hadde veldige ammeproblemer som resulterte i flaske for min lille jente da hun var kommet til verden. Da jeg fortalte at jeg etter 6 uker hadde sluttet å pumpe meg fordi jeg var så sliten og hadde mindre og mindre melk, sa legen til meg; "Har du ikke ne mann du laget babyen sammen med da? Han kunne jo suget puppene dine slik at produksjonen hadde økt igjen!" Guri malla, jeg ble litt perpleks! Var ikke det et råd i drøyeste laget fra en lege da???
Rosalille og sjarmtrollene Skrevet 4. april 2008 #2 Skrevet 4. april 2008 Håper det var ment som en fleip? Uansett helt på jordet da. Jeg hadde garantert smelt til legen jeg. Æsj ass. Hadde en ekkel time hos legen forrige uke jeg også. Skulle ha øyedråper til lillemor som hadde fått øyekatarr og jeg ble utspurt og nesten skjelt ut fordi jeg ikke ammer. Jeg ble helt satt ut jeg.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #3 Skrevet 4. april 2008 Knis! For en teit ting å si? Kunne vel kanskje ordlagt seg litt anderledes.. bakt det inn litt. Haha! Tror jeg hadde fått hysterisk latter-anfall om en lege hadde sagt det til meg.. uff.. Men det funker sikkert da:)
Hildeks Skrevet 4. april 2008 #4 Skrevet 4. april 2008 Hehe huff,..det var ikke på spøk han sa det da? Viss ikke vet ikke jeg om jeg hadde gått til den legen lenger=)
Nilu♥ Skrevet 4. april 2008 #5 Skrevet 4. april 2008 min mann er hvertfall livredd brystvortene mine etter at det kom melk i de...hadde blitt liv her i huset hvis han skulle ha ordnet i gang melke produksjonen.... Heldigvis har de ammete sier jeg...
Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #6 Skrevet 4. april 2008 Tuller du? Syns det var ekkelt sagt jeg. Hadde faktisk vurdert å bytte lege:( Huff, nei:( Og må ellers si som endelig mamma, han hadde neppe meldt seg frivillig for å si det sånn;)
Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #7 Skrevet 4. april 2008 HI Nei, det var garantert ingen spøk. Glad jeg ikke fikk dette rådet forespeilet da jeg lettere rådvill stod midt oppe i ammaproblematikken. Lurte faktisk på om jeg skulle fortelle helsesøsteren om dette - at jeg synes det er et drøyt råd å gi fortvilede mammaer... Så kan jo de gjøre hva de vil med dette - om de vil ta det opp med legen eller ei.. Uansett, spesielt med en HS-lege som nesten er mer opptatt av mor enn barn på 6 mnd kontroll..
Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #8 Skrevet 4. april 2008 Synes absolutt du burde si fra til helsesøster om dette. En ting er å si det han sa, enda verre er om måten han sa det på ga deg en guffen følelse. Slik jeg forstår deg, så fikk du inntrykk av at han nesten var mer opptatt av mor enn babyen som faktisk er pasienten hans. foresten, hvis du er helt sikker i din sak - så ville jeg ha reist klagesak på vedkommende først. Det er vel til kommunelegen eller er det fylkeslegen (er ikke helt sikker), men dette kan du vel høre med fastlegen din om eller noen på kontoret til fastlegen. Ville gjort det først, siden det kan føles litt ekkelt å "måtte" gå til den legen og helsestasjonen i ventetiden fra du har sagt fra til noe skjer (eller i verste fall at ingenting skjer). For tror helt sikkert at du kan klage anonymt, eller iallfall be om at du holdes anonym overfor vedkommende lege/helsestasjon. En slik oppførsel mener jeg er helt på grensen av hva som kan aksepteres, dersom det ikke er helt tydelig av det blir sagt på spøk (heller smakløs spøk). Jobber selv i helsevesenet og vil si at man bør være ekstra påpasselig med hvordan man opptrer, nettopp fordi man representerer en yrkesgruppe som er ment å hjelpe andre og det skal aldri være noen tvil om at det er det vi er til for. Da er vi helt avhengig av tillit, og tillit er noe vi må vise at vi kan forvalte. Det synes jeg ikke denne legen gjorde i ditt tilfelle.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #10 Skrevet 5. april 2008 Min mann gjorde det da jeg hadde tilstoppede melkeganger. Måtte ha hjelp, og det var det aller beste, når betennelsen satte i og puppen var så full og vond at tårene sprutet. Hva gjør man vel ikke for den man elsker?????? Han spyttet ut melka Svelget den ikke!,altså.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå