Gå til innhold

når er det vanlig at ungen snur seg

Anbefalte innlegg

Skrevet

- og hodet sitter langt nede i bekkenet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette lure jeg å på?

Skrevet

Spørsmål:

Lurer på hvor lang tid det tar fra fosteret begynner å feste seg til hode er festet? Og hvor lang tid det normalt tar fra hode er festet til barnet kommer? Er i uke 35 nå og jordmor sa at hode var såvidt festet ved forrige kontroll...

Svar:

Dette er svært individuelt, og bare barnet selv "vet" det. Til en kontroll kan hodet være knapt festet for til neste være bevegelig igjen. Men, når det først har festet seg og ligger dypt i bekkenet blir det der!

Det er heller ingen som kan forutse eller si noe om hvor lang tid det vil ta fra dette skjer til fødselen starter.

Det er med andre ord svært mye spenning knyttet til den siste tiden også.

Lykke til med innspurten. Nyt dagene!

Hilsen Monica.

(fra babyverden.no)

Rundt sv.uke 28 begynner fostrene å finne hodeleiet. I sv.uke 30 ligger 25% av babyene i seteleie, til termin er tallet 3%. De aller fleste har snudd seg innen sv.uke 34, men det er altså noen som drøyer det lengst mulig - enkelte faktisk ikke før riene starter. Om fosteret ligger dypt i bekkenet er sjansen for at det snur seg mindre enn om det ligger høyt.

(snartmamma.com)

Håper noe av dette hjalp litt :-)

Skrevet

Det er ikke alltid at ungen er så interessert i å finne ut av det der i lang tid i forveien.

Jeg er førstegangs, 38 + 3,

og ungen min lå med hodet helt oppunder mellomgulvet da den hikka i gårkveld,

men forrige tirsdag da jeg var på kontroll,

lå hun med hodet ned selv om det lå høyt i bekkenet og ikke var festa.

Dette er kanskje ikke det vanligste, men det skjer det og.

Og det at hodet fester seg tidlig trenger ikke å bety noe som helst med tanke på når fødselen starter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...