masir Skrevet 4. april 2008 #1 Skrevet 4. april 2008 Er det vanlig å miste masse hår mens en ammer???? Plutselig har jeg begynnt å miste kjempemasse(jentungen ca 4 mnd)....slutter det igjen eller er det noe jeg kan gjør for å få stoppa det??
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 4. april 2008 #2 Skrevet 4. april 2008 Ja det er vanlig.. Du kan ta b-vitaminer..
drmjenter Skrevet 4. april 2008 #3 Skrevet 4. april 2008 Me to-..... Mistet masse hår de tre siste ukene, min baby er snart 5 mnd. Var akkurat det samme med førstemann, men da ammet jeg ikke like lenge. Så det med å miste hår skjer uansett visstnok- vi mister ikke noe mens vi går gravide, så nå kommer alt Håper det stopper snart da!
Gjest Skrevet 4. april 2008 #4 Skrevet 4. april 2008 Slutter som oftest av seg selv når ungen er rundt 6 mnd. Men det er slitsomt når det står på ja. Jeg tetta sluka hver gang jeg dusja jeg
masir Skrevet 4. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 4. april 2008 Samme her.....blei nesten bekymra:( Da er det bare vente på at det skal gi seg.
pandabjørn Skrevet 4. april 2008 #6 Skrevet 4. april 2008 det er vanlig å miste hår når babyen er 3mnd det gjorde jeg med linnea men ikke med Sander.....jeg må også ta opp masse hår fra sluket etter jeg har dusja.......kan bare ta fingrene igjennom håret og får masse hår i hånda......jeg spiser B vitaminer så jeg håper det hjelper litt
kisso Skrevet 4. april 2008 #7 Skrevet 4. april 2008 desverre er det veldig vanlig... Jeg har en datter på nå 7mndr og det begynt når hun også var 4mndr, jeg mister like mye hele tida.... Og har blitt skikkelig tynn:( tar b-vitaminer for sikkerhets skyld hver dag men ser ikke ut til at det hjelper har tatt over en måneds tid:((( Det som hjelper hvertfall litt føler jeg er å ikke vaske håret for ofte. Vanligvis vasker jeg det hver dag, men nå gjør jeg det annenhver. Og bruker ikke føner etterpå og grer det før jeg vasker det og etterpå men ikke før det er tørt. Jeg har også nettop kjøpt et kerastase produkt hos frisøren for å stanse/minske hårtapet men har bare brukt det et par dager nå så vet ikke om det hjelper enda. Helsesøster sa til meg at enten stoppet det når jeg fikk mensen tilbake ( det gjorde det forøvrig altså ikke) ellers så stoppet det ikke før jeg slutter å amme. Å jeg som har ei jente som ikke vil ta flaske ennå engang.. Lykke til;)
masir Skrevet 4. april 2008 Forfatter #8 Skrevet 4. april 2008 Takk...det samme,må kanskje sjekke med frisøren:))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå