Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #1 Skrevet 4. april 2008 Jenta mi har hvitt belegg på tungen, og på (forsinket) 6ukers kontroll i går fikk vi resept på mykostatin-mikstur og krem. Syns ikke han undersøkte henne så nøye, jeg forstod ikke alt han sa for han snakker dårlig norsk.. Det syns ingen forandringer på brystene mine, men har vært litt mer sår om øm, og litt sviende,kløende følelse i det siste. Men ikke noe vondt egentlig Syns så synd på henne når jeg putter i henne all den medisinen. Men jeg bør vel fortsette? Er så redd hun skal få vondt i magen hvis det ikke er nødvendig å behandle... Fikk inntrykk av at jeg var helt hysterisk som fikk behandlet noe så vanlig når jeg snakket med en slektning i sted...
Gjest Skrevet 4. april 2008 #2 Skrevet 4. april 2008 Minsten på 3 mnd har hatt tjukt belegg på tunga, men jeg ble ikke sår. Gjorde ikke noe med det, og det ble helt borte av seg selv. Vet ikke hva som er rett og galt, men for oss trengtes det ihvertfall ingen behandling.
Gjest Skrevet 4. april 2008 #3 Skrevet 4. april 2008 Det vi gjorde, og som vi fikk beskjed hos av legen på en helsekontroll, var å pensle tungen på snuppa med Farris noen ganger pr.dag, gjerne i forbindelse med amming. I tillegg skiftet jeg ammeinnlegg og etter noen dager var det vekk. Lykke til:-)
Smil74 Skrevet 5. april 2008 #4 Skrevet 5. april 2008 Minsten på ca 4 uker hadde også belegg på tungen. Jeg var øm på det ene brystet. Fikk anbefalt Canesten av barnelegen for å smøre puppen. Vasket godt før jeg ammet igjen. Så lenge han ikke hadde belegg i selve munnhulen gjorde de ikke så mye med det. Minsten har fortsatt belegg på tungen, men puppen min er helt fin. Han er nå 8 uker. Går nok over av seg selv...
mamma&urokråka Skrevet 5. april 2008 #5 Skrevet 5. april 2008 Gutten min hadde også trøske, og jeg hadde veldig vondt da. Men helsesøster sa til meg at det ikke var noe farlig å behandle selv om det kanskje ikke var trøske (på sykehuset påstod de at det ikke var det, men etter vi hadde tatt kuren var belegget borte da, så regner med at det var det.) Hun sa at det kunne være veldig ubehagelig for gutten min å ha det belegget på tunga. Jeg så at han syntes det også, for han drev å strakk ut tunga også liksom skrapte den opp i gommen når han tok den inn igjen hele tiden. Som om han prøvde å klø seg der eller noe.. Hehe. Vi tok kuren, også ble alt bra.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #6 Skrevet 5. april 2008 Fant denne http://www.dinbaby.com/dinbaby_site/innhold/f_rste_leve_r/uke_8/hvite_prikker_belegg_p_tungen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå