Gå til innhold

ennå et barn som er lite planlagt mhp økonomi...;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

er ferdig med studiene til sommeren. har liten fra før, så dette studieåret har eg ikkje tid til ekstrajobb utenom fulltidsstudie...

i tillegg har eg bekkenløsning som i forrige svangerskap, så det er tvilsomt at eg greier jobbe så masse fra sommeren og utover heller...

kun på engansstønad kan me ikkje overleve som familie...

men hvis eg melder meg opp til eksamen som dere snakker om og ikkje møter på eksamen så får eg likevel utbetalt stipendet og lånet for neste studieår som fullt stipend????

har ikkje tenkt å studere meir seinere, etter neste "permisjon" skal eg begynne i arbeid, endelig.

vil dette stipendet bli omgjort til lån seinere????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

meld deg arbeidsledig 6 mnd før fødselen,når du får dagpenger sykemelder du deg,då får du penger i permisjonstida..du kan søke deg vider på fulltids studue da får du lån og stipend i permisjonstida.) ta minien ut av bh og spar 5-6 tusen på dette...pluss bt skulle det hjelpe litt:)

Skrevet

Hvis du søker opptak til (og kommer inn) et eller annet studie til høsten, vil du oppfylle lånekassens krav til fødselsstipend, altså at du har vært i utdanning de siste 6 mnd og at du fortsatt har krav på støtte.

Du vil da få utbetalt det du vanligvis ville fått i lån per mnd. Lånekassen stiller ingen krav til at du fullfører den utdanningen du er igang med, i dette tilfellet det studiet du vil søke på til høsten. Fødselsstipendet er et stipend, og vil ikke bli omgjort til lån uansett. Du trenger altså ikke å studere mere.

Har selv gjort det på denne måten med førstemann og det gikk helt greit.

Lykke til

Skrevet

er allerede kommen til 3.mnd, og studiene er ikkje ferdig før om 2 mnd, så da kan eg vel ikkje melde meg arb.ledig før juli, og da får eg ingen støtte likevel?? oppnår ikkje 6 av 10 regelen

hvis det ender som eg frykter, på krykker som sist kan eg ikkje jobbe etter skuleslutt, hinker meg rundt allerede..korleis skal eg da få penger fram til fødselen, og etterpå??? forrige gang hadde eg deltidsjobb utenom studiet så hadde rett på sjukepenger og foreldrepenger..

blir så bekymra av at eg ikkje skal ha nok penger til familien..

tenker mye på om eg ikkje skal la han starte i bh til høsten, men blir så usiikker når eg tenker på bekkenet mitt, det tok ca 3 mnd før eg fungerte nokolunde forrige gang, så føler eg må la helsa bestemme og ha bh som avlastning...

Skrevet

søk deg videre til høsten:) da får du jo penger:) går sikkert ikke ann å melde seg arbeidsledig nå nei:) ville undersøkt for å være sikker,men trur det blir vanskelig, men ville Ikke hatt ungen i barnehagen..3300 kontantstøtte,pluss at du slipper bh utgifte 2-3 tusen spart der også...6 tusen er mye penger,du kan bruke de til å betale husleiga med:) blir nok ikke mere dyrt med en baby til,du har jo alt fra før,mangler bare bilsete og bæresjal eller søskenvogn, first price bleier kommer på 1200 i året, babyen kommer nok ikke til å bli en økonomisk belasting:) dette går nk helt fint skal du se:)

kan fortelle hvordan eg har det...har tatt 13 privarist eksamener på 1,5 år,men hypermessig savngerskap,baby og er nå gravid igjen,tar siste eksamen til våren..har svært tøffe svangerskap,etter sist klarte eg ikke gå på en lang stund,sliter med bekkenløsning også,kvalmen er litt betre denne gangen..leser med 1 åringen på fanget og babyen i magen:) skal ikke ha elste jenta i bh til høsten men ha henne hjemme,sparer jo 5-6 tusen på det...kan jo ikke unne meg slik luksus når vi har kjøpt hus, hatt bryllup og venter nr 2 og har en inntekt:) ellers sparer eg til trange tider:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...