Gå til innhold

Da har jeg og blitt mamma :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår vakre Helena kom til verden i full fart dagen før termin, slapp å bli en "aprilsnarr" :)

Fødselen var en veldig spesiell følelse, vondt men ikke smerte..

Begynnte brått 23.45 natt til 31.mars etter bare litt over en halvtime var riene regelmessige ti min mellom, og bare litt over en time etter var de kommet ned i fem min, da reiste vi til Ahus for en sjekk var der ca kl3. Jordmor Inger Lise tok det hele helt med ro og la meg på registrering(rier, spark,hjertelyd) men 03.30 gikk vannet, og kl 04 var det kun to cm åpning. Men riene ble enda kraftigere så fikk satt meg litt i dusjen. Det hjalp veldig på konsentrasjonen. Trodde jeg satt der i bare en halvtime, men tiden gikk fort, så da jeg kom inn på fødestuen var vel kl 05.30. prøvde å stå bøyd over en sarkosekk men beina ville ikke bære meg så lenge, så ca kl 06 fikk jeg lagt meg opp i senga,da hadde jeg egentlig bestemt meg for å kaste inn hånkle å be om litt drugs, men jordmor målte åpningen og da var det 10cm, husker at jeg tenkte "hjelp dette kommer til å bli jævlig", (har alltid kvidd meg til den siste delen av fødselen),plutselig kom en enorm trykketrang, og fikk beskjed om at jeg kunne presse når jeg følte for det.. holdt først litt igjen pga frykten, men kroppen tok raskt over..hehe må le litt i ettertid..hadde snudd meg til min kjære og sagt "ånei" og blitt helt rød i ansiktet.. Men den følelsen som velta seg over meg i det jeg lot kroppen styre selv er nærmest ubeskrivelig, nærmeste ordet jeg kommer er "deilig"...følte nesten null smerte lenger og ville bare "bæsje".

Og 06.20 kom vår lille prinsesse. 2940g og 48cm (fikk litt sjokk siden hun var estimert til nesten 4kg)

Verdens deiligste følelse å få den lille kroppen på brystet :)

Må også skryte litt av Ahus, syns de var veldig flinke og hyggelige alle sammen både på føden og barsel, har nok fått et ufortjent dårlig rykte..(evig eies kun et dårlig rykte..)

Tusen takk for tiden her på BIM, og lykke til alle sammen!!

Har bilde av prinsessa vår på sida!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gratulerer så masse!!! så bra at alt gikk bra, er førstegangs selv og super nervøs!!! hehe... men så flott å høre fra en førstegangs, at det gikk så bra !!! var jo ei litta tulle det da :)

lykke til videre med lille tulla di!! ska se på bilde nå! hee....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...