Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #1 Skrevet 4. april 2008 Jeg har fallende magemål fra over den røde streken til under den røde streken (men innenfor det mørkegrønne området). Jordmor var ikke bekymret, men det er jeg. Har jo hørt i ukesvis nå at det ikke ser ut som jeg er så lant på vei som jeg er (33 uker nå). Noen som vil dele erfaringer?
Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #2 Skrevet 4. april 2008 Opplevd akkurat det samme som deg da jeg var i uke 34! Magen min har ligget på den røde streken hele tiden, men fra uke 30-34, hadde magen bare vokst 2 cm, og lå på grensa ut av det grønne feltet. Jeg ble selvfølgelig livredd, men jordmor satte meg bare opp på en kontroll time uka etter, og sa hun regnet med at alt var ok. Jeg klarte derimot ikke vente så lenge, så jeg ringte føden dagen etter og fortalte hvor bekymret jeg var, og fikk komme inn med det samme. På føden fikk jeg full sjekk med CTG registrering og ultralyd! Alt var i sin skjønneste orden, og babyen vokste innenfor normalen. Jeg har også hele tiden fått høre hvor liten mage jeg har, og nå over termin er jeg heller ikke gigiantisk:) Håper dette var beroligende for deg:) Om du er nervøs, ring føden og fortell hvordan du har det. De tar deg nok inn for sjekk:)
*Super*Mamman* Skrevet 4. april 2008 #3 Skrevet 4. april 2008 Heisann.. Opplevde det samme like før påske.. På kontroll fant de ut at målene mine hadde synket fra 30 cm til 29 cm i løpet av 5 uker... Ble sendt direkte til ultralyd, men alt sto fint til med den lille.. Grunnen til at målene hadde synket, var at poden hadde lagt seg i tverrleie... Legen min sa at en alltid bør sjekk med UL når slikt skjer.. Som regel er alt helt ok, målene har synket pga bebien har snudd seg, lagt seg lengre nede i bekkenet e.l.. Men en vet jo ikke før en undersøkelse, og en skal alltid være på den sikkre siden! (Det kan jo være at bebien ikke vokser som den skal eller at det er for lite fostervann feks....) Masse lykke til videre:)
Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #4 Skrevet 4. april 2008 Takk for erfaringer. Må innrømme at det ikke er lett å konsentrere seg om noe annet akkurat nå. Har time hos fastlege om en uke, men tror jeg riner føden i morgen, så slipper dagene å bli så vonde.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #5 Skrevet 4. april 2008 Ja, det syntes jeg du skal gjøre:) Må også tilføye at babyen min har tatt igjen det han sank! Jeg har de siste ukene ligget over den røde streken:) Men, har fortsatt "liten" mage da...I følge alle andre.. Syntes selv den har blitt stor;)
Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #6 Skrevet 4. april 2008 Har målet sunket i cm, altså fra f.eks 30 til 28 cm eller er det det at du har ligget på den røde streken hele veien og nå lå du plutselig litt under fordi den har vokst mindre i cm hvis du skjønner? At målet ditt fortsatt har økt, men mindre enn det pleier. Er utrolig dårlig til å forklare, men jeg håper du skjønner hva jeg mener. Hva ligger SF-målet ditt på nå og hva lå det på forrige gang?
C Skrevet 4. april 2008 #7 Skrevet 4. april 2008 Dette skjedde med meg og i begge svangerskapene og i ca samme uke. Men så gikk d oppover igjen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå