Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #1 Skrevet 4. april 2008 Er så og si sikker på at sønnen min på 8 måneder har (stille) refluks. I den forbindelse har jeg en del spørsmål jeg veldig gjerne skulle hatt svar på. 1. Kan fastlegen henvise til ph-måling på sykehus eller må fastlegen henvise til barnelege som så henviser til sykehus? 2. Hvor lang ventetid er det på ph-måling (bor i Oslo)?. Hvor lang tid tar det før man får svar på målingen? 3. Hva kan jeg gjøre for å bedre situasjonen for sønnen min (annet enn å heve hodeenden på sengen og vente opptil 60 min etter måltid/amming før jeg legger ham til å sove)? 4. Hvorfor er dette blitt verre nå som barnet er 8 måneder? Virker som det blir verre dag for dag. Jeg mister derfor troen på at han skal vokse det av seg ved ett års alder som jeg ser det står skrevet flere steder. 5. Hvilke bivirkninger har medisinene? Er alle på resept? Kan de gis til et barn på åtte måneder? 6. Jeg ammer. Er det noe (i tillegg til melkeprodukter) jeg bør unngå å få i meg? 7. Det blir vanskeligere å roe ham jo lenger ut på natten vi kommer. Hvorfor? 8. Det ser ut til at han roer seg og sover et lengre strekk (et par timer) når jeg ammer midt på natten. Ville tro at det gjorde det verre når jeg ammet og la ham rett ned? Men selvfølgelig glad for alt som hjelper:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå