kanutteogkruttet Skrevet 4. april 2008 #1 Skrevet 4. april 2008 ER det en tung studie? Lang praksis? Syns det høres litt spennende ut jeg, så er litt nysgjerrig
Gjest Skrevet 4. april 2008 #4 Skrevet 4. april 2008 Nei, helt greit studie har jeg hørt, kjenner flere som jobber som det... Har jobbet litt som det selv under studiet mitt, men har ikke den utdannelsen da.. Kjempespennende jobb, variert og morsom!
anesam Skrevet 4. april 2008 #5 Skrevet 4. april 2008 Heisann! Jeg syns ikke det var et tungt studie, jobbet fullt utenom og tok skolen på kveldstid! gikk kjempefint! det andre du lurer på kan jeg ikke svare på, for jeg jobber fortsatt der jeg jobbet under studiene... så har ikke brukt utdannelsen til noe ENDA!
kanutteogkruttet Skrevet 4. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 4. april 2008 Tenkte å ta studiet på kveldstid jeg også, så kan jeg jobbe litt på dagtid. Å lese om denne utdanningen fikk det til å krible i magen....
Stjernedryss m/2 skatter Skrevet 4. april 2008 #7 Skrevet 4. april 2008 Har jobbet som advokat sekretær, men jeg har ikke utdannet meg til det. Det var helt ok, men jeg skal utdanne meg til jurist selv så jeg ville ikke satse på å "bare " være sekretær ;-)
kanutteogkruttet Skrevet 4. april 2008 Forfatter #8 Skrevet 4. april 2008 Hvilke arbeidsoppgaver det gikk i da stjernedryss? Vet jeg maser nå, men tror jeg kanskje har funnet veien min å gå nå....
Stjernedryss m/2 skatter Skrevet 4. april 2008 #9 Skrevet 4. april 2008 Jeg hadde en spesiell arbeids oppgave som jeg ikke kan røpe pga taushetsplikten. Utover det var det telefoner, ringe til forskjellige bedrifter privatpersoner osv, ta imot tlf og beskjeder, holde klientene med selskap mens de venta, mye arkivering (det var spesielle behov der jeg var) + en del andre ting som kom opp etterhvert. Jeg rydda og vaska litt ekstra også. Jeg var sekretær + alt mulig dame hvis du skjønner, ikke helt A4. Men så jobbet jeg også hos en jeg kjenner ;-)
kanutteogkruttet Skrevet 4. april 2008 Forfatter #10 Skrevet 4. april 2008 Høres jo veldig greit ut for meg dette da..... Joho....! Kanskje jeg slipper å gruble mer over skolevalgene mine, for dette hørtes jo ut som en jobb jeg kunnne trives godt i Tusen takk for svar.
MartheMor+Lillegutt Skrevet 4. april 2008 #11 Skrevet 4. april 2008 Jeg vil bare føre til en liten ting: Jeg tok sykehussekretærutdannelse, og hadde da noen av fagene sammen med advokatsekretærstudentene. Og i ettertid har så å si alle slitt med å få jobb. Dette var i Bergen da, så hvis du bor i Oslo så er det kanskje mye bedre muligheter:) Jeg fikk forresten tilbud om jobb som advokatsekretær rett før jul, men takket nei pga at jeg trives veldig godt i min nåværende jobb (+ at vi nå er igang med prøverør, som ikke passet så godt sammen med ny jobb). Men jeg fikk jo endel informasjon om denne jobben, og syntes det virket veldig spennende:) Lykke til med valget:)
kanutteogkruttet Skrevet 4. april 2008 Forfatter #12 Skrevet 4. april 2008 Jeg bor i Møre og Romsdal og vet ikke hvor stort behovet er får advokatsekretærer her, men er villig til å flytte på meg jeg hvis jeg må Godt å høre litt med dere som har litt erfaring av dette yrket/ og lignende yrker
MartheMor+Lillegutt Skrevet 4. april 2008 #13 Skrevet 4. april 2008 Så lenge du er flyttbar så er det jo ingen problem. Og en ting til: Det firmaet jeg var aktuell for, var veldig bra på den måten at du hadde mulighet til å jobbe deg oppover i systemet og hele tiden få nye oppgaver etterhvert som du viste hva du kunne. Og så var det interne lønnsforhandlinger hvert år der hver og en forhandler for deg selv. Så da var det bare å vise hva man duger til, og gjøre seg selv uerstattelig;) Så her er det mange muligheter:)
kanutteogkruttet Skrevet 4. april 2008 Forfatter #14 Skrevet 4. april 2008 Høres jo kjempegreit ut da... Jeg er av den arbeidsomme sorten, så vil ha litt allsidige oppgaver, selv om jeg ikke får det med en gang. Da er det bare å begynne å samle seg opp litt penger til studiumet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå