Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

var hos legen og fikk påvist bekkenløsning med gangvansker i dag. Synes dette er veldig tidlig, da jeg bare er i uke 15? Hvilken behandling har dere andre fått av fysioterapeut, og hvilke tilrettelegginger er blitt gjort i fht jobben deres? Jeg jobber 100% og har ikke lyst til å bli sykmeldt. Tenker det blir lange uker å gå hjemme. Men gode tips og råd mottas med takk..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har hatt bekkenløsning fra uke 6-7 jeg. påvist fra lege.

Skrevet

jeg har vært 100 sykemeldt pga bekkenet siden uke 10... å d har bare blitt værre å værre.. så ikke press deg selv. lytt til kroppen din selv om hode vil ha mer

Skrevet

Ja, skal prøve på det. Får jo dårlig samvittighet bare ved tanken på sykmelding. Men har heldigvis en grei arb.plass og arb.giver så håper på det beste. Men hva greier dere å gjøre av trim/aktivitet?

Skrevet

Jeg har hatt god hjelp av ellipsemaskin hjemme og øvelser på en slik treningsball. Merkelig nok får jeg kjempevondt av å gå, sitte, kjøre bil og husarbeid er helt utelukket....mens et kvarter i strekk på treningsmaskinen går helt fint. Det viktigste er nok å finne øvelser og aktivitet som passer for deg, hvert bekken er forskjellig og trenger forskjellig behandling. Det som funker for meg, funker kanskje overhodet ikke for deg :) Ta kontakt med fysioterapeut og prøv deg frem. Og husk å lytte til kroppen - IKKE press deg, da blir smertene bare verre!

Skrevet

Jeg fikk også bekkenløsning tidlig og var sykemeldt i 2 uker. Det er hormonene som setter inn ett høygir. Og etter ganske så rolige uker ble jeg mye bedre og er kom tilbake i full jobb! Kjenner at det er på vei tilbake nå, og nå begynner jeg å bli mer stresset og kjenner at det skjer mye i kroppen. Tipper at det er hormonene som stiger litt igjen nå... Lytt til kroppen din, og ta det med ro er mitt råd! Ikke ha dårlig samvittighet for en sykemelding en liten stund. Du har tross alt en stund igjen, og dette er bare en stund i din yrkeskarriere!

Lykke til!

Skrevet

Sniker meg inn her litt vet ikke helt hviken uke jeg er i mellom10 eller 14.Stygt å si kanskje men det er godt å se at det er flere en meg.Sliter veldig med smerter forran.Hatt det i ca 6 uker.Bekymret meg masse.Men har etterhvert skjønt at det blir verre jo mer jeg beveger meg.Legene kan ikke se noe annet galt så da er det vel bl.Fikk det i uke 20 forrige sv men da kun ryggen.Da kunne jeg gå turer ol og det var deilig.Har tatt det rolig denne uka men gikk en tur igår mrd jobb og da her det verket i hele går og vondt idag også.BLir sprø

Skrevet

Jeg er i uke 19 nå og begynte for noen uker siden med og ha vondt for og gå. Med smerter nedover i bena. Dro til kiropraktor og fikk påvist bekkenlåsing, etter første behandling kunne jeg hoppe og danse ut derfra :)

Skrevet

hadde du vondt forran eller bak i ryggen

Skrevet

Bak rett over rumpa, og hadde ilninger nedover i bena

Skrevet

hvordan kan legene påvise bekkenløsning?

jeg fikk den diagnosen forrige sv.skap, og henvisning til fysioterapi. etter to besøk der sa hun til meg at jeg ikke hadde noen bekkenløsning, men elendig holdning og dårlig muskulatur i ryggen. trente iherdig, og etter en god stund var ryggen bra den.

tviler på ingen måte at dere har BL altså.... bare lurer på hvordan det kan påvises, siden fysio og lege hadde ulike forklaringer på mine problemer.... tror nok fysio hadde rett den gangen,siden treningen gjorde sånne underverker....

Skrevet

Lurer litt på det samme.

Var hos fysio i går, hun sa at hun ikke trengte å ta BL testen på meg fordi hun så det så tydelig på gange og holdning. Hun sa at det ikke var noe poeng i å provosere bekkenet mer enn nødvendig. Jeg spurte aldri hva det var hun ville ha gjort dersom hun skulle testet meg.

Noen som vet hva testen går ut på?

Skrevet

Det legen gjorde med meg for å undersøke om det var BL var at jeg lå på en benk mens hun bøyde opp en og en fot på meg. Da hun trykket til på den bøyde foten kjente jeg smerte i hele bekkenet og spesielt på et punkt nederst i korsryggen. I tillegg trykket hun på noen punkter i korsryggen som også gjorde fryktelig vondt. Spent på hvordan det blir framover, er ikke vant til å være så mye i ro som det jeg blir nødt til nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...