Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenten min er rett å slett ikke interesert i puppen og har lagt dorlig på seg. Hun er 4,5 mnd. Nå gir jeg tillegg og har da oversikt over hvor mye hun drikker. Tidligere når jeg har pumpet meg kom det lite ut, men når jeg ikke ammer om dagen kommer det jo rikelig ut om kvelden. Isted pumpet jeg ut et helt måltid. Hun er veldig glad i pupp om natten. Hva syns dere jeg skal gjøre?

Hvordan trapper jeg ned? Bare pumper litt ut?Vær så snill noen

Samme på ammedebatten

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes gjerne det er litt tidlig å slutte å amme. Men hvor lenge har det pågått slik? Det er ofte babyen har "puppenekt" noen dager for å bli intressert i pupp igjen. Det jeg måtte gjøre var å ta henne med meg inn på sengen vår og amme henne i dempet belysning liggende, for hun var altfor opptatt av det som foregikk rundt henne.

Melkeproduksjonen din er nok godt etablert og hvis du slutter vil du nok ha litt spreng til å begynne med. Tips fra meg er da å ha på deg stamme BH`er natt og dag og hvis spenget blir for stor håndmelke/pumpe ut litt. Ikke for mye for da vil produksjonen fortsette.

Eller du kan pumpe ofte for å opprettholde produksjonen mest mulig i håp om at hun tar puppen igjen etter noen dager.

Kanskje hun begynner å få tenner? Eller at du venter tilbake mensen? Da kan barnet ha noen slike dager i forkant av både tenner og mens.

I forhold til tenner har de noe på apoteket som heter Dentinox som du smører på gummene hennes og som virker lokalbedøvende og lindrende.

Skrevet

Men hvor lenge har hun nektet å ta pupp?

Skrevet

Noen uker, men vil gjerne ha om natten. Masse..og kveld. Må visst prøve sengen ja

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...