Gå til innhold

Når kom kolikken snikende hos deres barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hva er definisjonen på kolikk? Luft? Allergi? Nakkesmerter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi var 3 uker gammel når kolikken kom... Kiropraktor hjalp lite, men osteopat hjalp mye (tror vi). En grusom tid, håper dere slipper! Men mistenker dere kolikk, så begynn behandling med en gang!!!

Skrevet

Skal jeg huske på:o)

Hadde kolikk på førstemann, så jeg manner meg bare opp på at minsten også skal få det.. Håper og ber om at han og vi slipper!!

Skrevet

Men er kolikk det at de ikke får ut lufta? Eller at de sliter med å bæsje?

Skrevet

kolikk er vel en samle betegnelse. Tro ikke at det er en klar ting som utløser smertene. Kan variere fra barn til barn. Vårt barn var 14 dager ca. Vi fikk behandling til kiropraktor. Det hjalp bra. Hun hadde låsning i nakkën som klemte av nerver ned til mage tarm kanalen, som gav fordøyelses besvær.

Skrevet

Kolikk er terminologien for luftsmerter. Små babyer har ikke helt ferdig utviklet tarm, og når de spiser så sluker de en del luft. Dermed får de kolikk smerter. Noen barn har veldig effekt av kiropraktor eller osteopat, andre av massasje. Min lille sneip fikk det rundt 3 ukers alder, og vi startet med minifom dråper (kjøpes reseptfritt på apotek) og hadde veldig god effekt av det. Gikk på det frem til 3 mnd alder. Du må bare teste ut de forskjellige og se. Men minifom er jo billig å prøve ut da....

Skrevet

Snikende og snikende..... kom med et brak etter et par uker, og holdt seg i over 3 måneder..

Kolikk handler vel mest om luft/ikke helt god fordøyelse og kan skyldes en hel masse ting.

Skrevet

Mini hadde kolikk fra dag 1. Var vist noe av det verste de på sykehuset hadde opplevd. Hylte som besatt alt første natta. (men mye kom nok av en blanding av nakkesmerter og magesmerter)

Hos han kom det av en skiveutglidning i nakken, som igjen førte til fordøyelsesproblemer. Da vi fikk ordnet den hos en kiropraktor ble det ca 50% bedre. Og vi fikk nok da en baby med normal kolikk.

Han hadde nå fortsatt stivheter i nakken, vi gikk så til en osteopat som kunne hjelpe han med musklene i nakken. Han ble bedre og bedre for hver behandling.

Da han var rundt 3,5mnd var det over. Gikk gradvis over.

Og merklig nok så husker jeg ikke tilbake på babytiden med skrekk og gru... ble liksom litt vandt til å alltid være den som bar på babyen min som ikke ville ligge for seg selv, og som alltid hadde med en stor dose med høykonsentrrt sukkervann i stelleveska i tilfelle mini hadde bruk for det. (noe som var ganske ofte da det var på sit verste)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...