Gå til innhold

Når går men til legen?


alfaogomega

Anbefalte innlegg

Lurer på om når man går til legen for å sjekke at en er gravid. Stoler liksom ikke helt på hjemmetesten. Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan jo gå til legen og ta en test?

Time hos lege får en som regel ikke før mellom uke 7-11.. Slik forstod jeg det i hvert fall på min lege:)

Hun regna også en mnd feil, så jeg fikk time i slutten av mai i stedet for slutten av april, så tror jeg må ta en liten telefon til henne igjen og få forandret timen;)

 

For tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk time til uka, det blir i uke 6, men har også skjønt at det ikke altid er like vanlig med sjekk så tidlig.

 

Synes det er deilig å få sjekket det tidlig. Blir vel bare bekymra hvis man venter forlenge.

 

Jeg hadde ringt å sagt at jeg er så bekymra... Da får man kansje time tidligere

 

Men er faktisk litt nervøs jeg. Nesten så jeg har lyst til å ta en test til for å sjekke at jeg ER gravid :s :D Det vil liksom ikke gå opp helt.., samtidig som jeg har nok av symptomer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. jeg var hos legen allerede 4+5, men det var grunnet jeg nylig hadde en sa, og var bekymret... har ny time 5. mai... er 6 uker på vei i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har time til legen for første kontroll 20.mai. Da er jeg ca 11 uker.

Var hos legen idag for å få det bekreftet! Og ho sa at det ervanlig med kontroll rund uke 10-12!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg som mange andre vil gjerne ha den ekstra bekreftelsen på at man virkelig er gravid, så i går dro jeg til legen med urinprøve for å teste, men den ble negativ. og det til tross for 3-4 positive tester hjemme. jeg er 4+2 nå, men sykepleieren mente det kanskje var for tidlig til at testen deres sko ut..

 

jeg skal tilbake over helga igjen for ny test, men føler meg sikker på at jeg er gravid. tester fra ulike pakker viser positivt og de blir bare strekere og sterkere for hver dag..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kruspersille, nå fikk du meg (og sikkert deg selv!) litt nervøs!

Greit, det er uvirkelig at jeg er gravid, men har tatt 4 tester og alle er positive. Er det noe sjanse da for at jeg IKKE er gravid?

Hvorfor skulle ikke legens test slå ut så tidlig?

Tester de på en annen måte eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke vanlig med kontroll hos legen før i uke 10-12 , neste kontroll etter det er ul i uke 17-19 og deretter jordmor/lege i uke 24.. Deretter går man til jordmor/lege hver 4.uke (28, 32, 36) fram til uke 36 - deretter hver 14. dag... Dette er de anbefalte kontrollene i et normalt svangerskap - dersom man har behov for det får man hyppigere kontroller... Det er i utgangspunktet ikke noe poeng i å gå til legen tidligere da de testene de har på legekontoret er basert på samme prinsipp som de man tar hjemme.. Men det er litt forskjell på hvor sensitiv de er på hcg, og det er nok derfor noen kan oppleve å få positiv test hjemme og negativ test hos legen... Det er jo heller ikke noe legen kan "gjøre" i uke 4-9 annet enn å fastslå at man er gravid.... Blodprøvene taes uansett ikke før man er på første svangerskapskontroll i uke 10-12...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maja:)

Hei!

Jeg bestilte timen da jeg var 4+5 på vei, og hun satte meg opp på time når jeg er 8 uker på vei. Hun spurte faktisk ikke hvor langt jeg var på vei nå da, men jeg stresset heller ikke for å få første time fortest mulig.

Jeg ser at mange her hat tatt opp til flere tester, men jeg har bare tatt en og valgt å stole på dem. Merker jo symptomene på at jeg er gravid, så jeg tror nok den fortalte sannheten.

Men ja... Jeg blir faktisk også litt frista til å kjøpe en til bare for å se! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tullfina *gravid*: sykepleieren på legekontoret sa at det kunne være veldig tidlig, defor den ikke slo ut positivt, at det ikke er nok hcg i urinen enda. Noen her inne på BIM sa til meg at legekontorene ikke nødvendigvis har så ømfintelige tester, selv om man skulle tro at testene deres var like bra som hjemmetester..

 

i dag dro jeg til apoteket for å kjøpe en ny pakke med CB tester, jeg spurte hun på apoteket om disse testene var så pålitelige som det står de er, å hun sa det. Hun hadde aldri hørt om at det var noe feil med de. og skjønte heller ikke bæra da jeg sa at testen til legen slo negativt ur.

 

Ikke meningen å gjøre dere nervøse, jeg satser på at jeg er gravid, har en tretthet det ikke er mulig å ta feil av...:-)

 

sats på at dine tester også er korrekte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ringte til legen i går og spurte når jeg skulle komme første gang., Hun spurte hvor langt jeg var på vei, jeg er 4+4 og da syns hun det passa at jeg kom 22. april. Så da er jeg 6+4. Er sikkert forskjelllig fra legekontor til legekontor tenker jeg. Er greit å komme inn litt tidlig så får jeg bekreftet graviditeten i allefall! Selv om 5 tester sier det samme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte legen min samme dag som jeg fant ut at jeg var gravid for å høre når de mente jeg burde komme...

Jeg fikk time uken etter når jeg var 5+5.

Dette var helt normalt ifølge min lege..

Jeg tok blodprøver og alt med seg jeg..

 

Det kan jo være det har noe med hvor mange svangerskap man evt har hatt.. Dette er mitt første, så kanskje vi får bedre oppfølging tidlig, siden vi ikke har den samme "erfaringen" som dere andre?

 

Fikk også telefonnummer til jordmor så jeg kunne bestille time hos henne til uke 12. (Venter kanskje litt med det, litt tidlig enda syntes jeg)

 

Har det noe å si hvor i landet man bor kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...