Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #1 Skrevet 4. april 2008 Går til kontroll på sykehuset pga forhøyet BT. Legen ville sjekke om jeg var moden, hvilket jeg ikke var (så veldig) Hun ville allikevel "røske" litt oppi der da de gjerne vil at jeg skal gå i fødsel snart pga BT mitt. Da jeg kom hjem hadde jeg blødd litt, men ikke kommet noe mer nå. MEN, nå har jeg virkelig mensmurringer/smerter i nederst i magen som kommer og går!! (Og det har jeg ikke hatt hittil i sv.sakpet, overhodet) Magen blir også tidvis hard. Da jeg ikke var særlig moden kan jeg vel umulig gå i fødsel nå? Er dette vanlig? Hmmm.. Håper jo på at der ikke bare er maserier, som jeg har lest enkelte får..' Erfaringer?
Nætte;mortil2 Skrevet 4. april 2008 #2 Skrevet 4. april 2008 Jeg ble strippet en del da vannet gikk siden det var misfarget. Men jeg var moden da så er vel kanskje ikke det samme.. Men kjente det godt og ifølge jordmor så hjalp det til å få fortgang. Lykke til!!!
Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #3 Skrevet 4. april 2008 Okay, *håpe,håpe* på at det skjer noe inatt da:) Hehe.. Får skikkelige tak, så et eller annet er det:) (Kan jo selvsagt bare være modningsrier også da, som bare er plagsomme)
Gjest Skrevet 4. april 2008 #5 Skrevet 4. april 2008 Har gått i fødsel i løpet av det neste døgnet med begge mine to etter å ha blitt strippet, så at du har mensmurringer nå lover bra. F.eks. ved forrige fødsel; 7 dager på overtid, stripping av legen på formiddagen, murring i ryggen (høyt oppe) på kvelden og natten, 7.30 neste morgen begynte de regelmesige riene og babyen kom 17.30. Heldigvis hadde jeg fåt sovet om natten! Få deg litt mat, og prøv å få deg en god natts søvn, du! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #6 Skrevet 4. april 2008 Tusen takk for svar:) Sitter og tar tiden mellom hver.. Begynte 19.40 å telle, og har hatt 16 rier/kynnere (eller hva det enn nå er) + en del som ikke er med i tellinga;) Er ca 10 og 5 minutter mellom hver.. Varierer litt.. Dette startet omtrent umiddelbart da jeg kom hjem fra kontroll i 17 tiden... Mer konstante smerter først, og nå takvis.. Spennende er det, men jeg kan vel ikke bli sååå moden så fort, da jeg ikke var noe særlig moden istad? Og plutselig "drive" å føde? Hehe..Hmmm... Er vonde tak, men overkommelig da...
♡ snart 3barnsmamma Skrevet 4. april 2008 #7 Skrevet 4. april 2008 Det er sikkert stor forskjell fra gravid til gravid, så jeg krysser fingrene for at noe er på gang nå!! Men jeg ble strippet to ganger sist. Første gangen var jeg ikke moden (1 dag etter termin), og ingenting skjedde, fire dager senere hadde det begynt å modnes så jeg ble strippet på nytt, og da ble det fødsel samme natt
Gjest Skrevet 4. april 2008 #8 Skrevet 4. april 2008 Føden er gjerne interessert i at de skal være regelmessige i hvert fall. Ta også tiden på hvor lenge de varer. Med førstemann syntes jeg også at riene var så overkommelige at det ikke falt meg inn at de var ordentlige rier. Alle mente det bare var kynnere, nemlig... Først da jeg måtte ty til varm dusj mot mageregionen for å døyve litt, skjønte jeg at jeg var i fødsel. 1 time senere konstaterte jordmoren 10 cm åpning..... Så er du i tvil; ring og spør! Det er så ulikt hvordan man opplever smerten, og jeg ventet litt for lenge egentlig, bare fordi jeg trodde jeg skulle få skikkelige "Hollywood-smerter" (slik som på film altså).
Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #9 Skrevet 4. april 2008 Okay, skal ta tiden på de også..Har ikke gjort det til nå Jeg er litt stressa, mens samboer sitter her og ikke er fullt så stressa..hehe;) (Men han venter nok på disse Hollywood-riene;) ) Skal begynne å ta tiden på de nå.. Om det fortsetter i 2-3 timer til bør jeg ringe føden eller? Hehe..Vil ikke ha noe fødsel hjemme i sofaen:P Ikke bra å være usikker førstegangs asså Kryss fingrene for meg!!! Skal holde dere oppdatert;)
Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #10 Skrevet 4. april 2008 Må også legge til at jeg ble "røsket" i på tirsdag også.. Da hadde jeg verken blødning eller smerter etterpå.. (annet enn når det sto på) Så, det er helt anderledes denne gangen! Mer effekt ja;) HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå