Gå til innhold

Noen som kjenner til ADD.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og kan fortelle meg hva som er symptomer på det!? Har lest litt om det på google, men vil gjerne høre fra noen som har, eller kjenner noen som har ADD

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ei i nær familie som har det.

Hun var veldig outsider på skole, ble mobbet fordi hun hadde vanskelig for å lære. Vanskelig både med tall og bokstaver. Og når hun først lærte noe, så glemte hun det like fort. Ellers har hun vanskelig for å forholde seg til flere ting om gangen. Skjer det mye, så slipper hun alt, for alt virker kaotisk. Hun sier selv at alt er virvar i hodet.

Skrevet

Jeg kan dessverre ikke hjelpe til på dette området.

Men kansje noen andre damer her inne har noe og komme med?

Skrevet

Jeg har selv ADHD, og det er som ho over her sier.. Det er rett og slett ganske slitsomt å ha det! Og det er mye "jobb" å ha det, spesielt i skole sammenheng, pga læring, og det å bare sitte og holde seg i ro.. Jeg blir sliten etter å klare å konsentrere meg så mye..

Skrevet

Enkelt fortalt så er det en mildere form av ADHD.

Skrevet

Jeg har litt kjennskap til diagnosen ADD etter som jeg har jobbet på en utredningspost i barne- og ungdomspsykiatrien. Hovedsymptomene er at man har vanskelig for å konsentrere seg og holde oppmerksomheten over tid. Dette er også tilsvarende for de med ADHD, men de er i tillegg hyperaktive (dermed denne H'en i diagnonosebegrepet). Felles for disse er at de blir fort distraherte, har vansker med å følge instrukser, blir fort slitne når de skal konsentrere og glemmer ofte det de har lært. De handler ofte før de tenker, og har ofte problemer med å fungere sosialt. Barn med ADD er ofte vanskeligere å oppdage, da de ikke har denne hyperaktivitetn som barn med ADHD har. De synes derfor ikke så godt, og blir ofte sett på som late og uinteresserte

Skrevet

Takk for at dere tok dere tid til å svare!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...