♥♥♥Mamma til nr 2 i Mai-09♥♥♥ Skrevet 4. april 2008 #1 Skrevet 4. april 2008 Jeg fikk veldig brått vondt på høyre siden nedenfor navel i dag. Det var når jeg satt meg ned, så tok det skikkelig tak.Nesten som at noen klemte på noe inne der. Jeg klarte ikke sette meg skikkelig ned heller. Når jeg klemmer er jeg veldig øm på området rundt fra midten og ut til høyre. Kan ikke helt si jeg har kjent det så kraftig før unde el, men nå er el og mens litt forstyrret ennå. For det KAN minne litt om el, men jeg syns samtidig at dette er litt vondere. Det banker litt. Noen som har opplevd blindtarmbetennelse og kan beskrive det nærmere? Om noen har tatt feil av det og eggeløsdning? Føler meg litt dum da, men jeg har som sagt aldri kjent disse smertene før under el eller menstrasjon, Så jeg ble litt sånn skremt..
Galskapens overhode Skrevet 4. april 2008 #2 Skrevet 4. april 2008 har blitt innlagt for blindtarm 2 ganger og hver gang har det vært cyste på eggstokk i forbindelse med eggløsning.. Er vant til smertene nå, har de hver mnd
AnneM. Skrevet 4. april 2008 #3 Skrevet 4. april 2008 Blindtarmbetennelse fører til smerter som ofte begynner midt på magen, for så å flytte seg ned til høyre. Hvis du har btbet. vil smertene nesten alltid føles verre om du beveger deg, og du presser på stedet eller om du hoster. Smertene blir verre ved bevegelser, hoste og pressing. Hvis du er gravid eller overvektig KAN du være syk uten at smertene er like intense. De fleste mister matlyst, blir kvalme, kaster opp og/eller får lett feber. Hvis du har el nå, så er det minst like sannsynlig at det er eggløsningen du kjenner, kanskje også med cyster, som er vanlige i denne perioden. I såfall vil du sannsynligvis få veldig vondt ved penetrasjon hvis han støter dypt inn (sex). Bekkenløsningssmerter evt. isjas er heller ikke utenkelig. Og sist, men ikke minst, er det også muligheter for forstoppelse eller luft i magen. Om det er blindtarmen vil du nok raskt bli verre. De andre tingene er ufarlige og vil bli bedre i løpet av noen dager. Får du igjen plagene, så må du gå til legen for en sjekk (med mindre det er luft, da, hehe) Lykke til!
♥♥♥Mamma til nr 2 i Mai-09♥♥♥ Skrevet 4. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 4. april 2008 Tusen takk.. Det dunker på stedet når jeg trår ned høyre bein når jeg går. Tenker bare at det er litt flaut om det bare er el, hvis jeg kontakter lege... Men jeg vet jo ikke om jeg har det nå, da alt er litt ustabilt ennå etter fødselen. Veldig usikker... Kansje se an morgendagen... Men skulle det være blindtarmen, så er vel ikke det bra? Jeg har i dag faktisk følt meg litt svimmel i små perioder. Men det var kun en liten stund. Noe kvalme eller andre sympt har jeg ikke. Matlysten er også der.
♥♥♥Mamma til nr 2 i Mai-09♥♥♥ Skrevet 4. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 4. april 2008 Hva er cyste på eggestokk? Jeg forbinder cyste med kreft........Er det det?
Gjest dagdrømmer Skrevet 4. april 2008 #6 Skrevet 4. april 2008 Hvis du presser der det gjør vondt og slipper brått opp, og dette medfører intens smerte med en gang, så er det klassisk blindtarmsymptom
♥♥♥Mamma til nr 2 i Mai-09♥♥♥ Skrevet 4. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 4. april 2008 Når jeg klemmer gjør det vondt, og når jeg slipper brått, gjør det vondt. Men kun i det ene sekundet jeg slipper opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå