Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #1 Skrevet 4. april 2008 Jeg har Hb 11,1, det var vel over 14 i starten av graviditeten. Det er jo normalt at Hb (dvs blodprosenten) går noe ned og er lavere i uke 28 enn i starten av svangerskapet. Fikk målt jernlager - Ferritin - som var 5 (veldig lavt). Så nå har jeg begynt med jerntilskudd.
jente2008+septemberbaby2011 Skrevet 4. april 2008 #2 Skrevet 4. april 2008 Jeg tar også tilskudd (Floradix). Jernverdiene mine lå innenfor normalen, men jeg sliter med svimmelhet og hodepine og spurte derfor om å få begynne med tilskudd. Jeg har alltid reagert veldig så fort verdiene faller litt ned. Et godt tips er å ikke ta jerntilskudd sammen med melkepodukter(hemmer opptaket), og å ta ekstra c-vitamin!(som fremmer opptaket!) :-)
Davids mamma Skrevet 4. april 2008 #3 Skrevet 4. april 2008 Jeg tar hemojern, og har også gjort det tidligere ved lave jernlagre. Begynte med det nå i graviditeten i ca 5. måned tror jeg, før prøvene viste lave verdier. Var veldig slapp og trett, så legen mente jeg skulle starte med de igjen. ble kommentert på siste test at verdien hadde gått opp i svangerskapet, så de fungerer! :-)
Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #4 Skrevet 4. april 2008 Ja tok en stund,men reagerer med magesmerter,kvalme etc...så jeg begynte å spise blodpølser......og blodprosenten spratt opp:)
Mamma til Leon Aleksander<3 Skrevet 4. april 2008 #5 Skrevet 4. april 2008 Jeg tar jern, det har jeg tatt side uke 12, er nå i uke 35! Jernlageret mitt var på 6, noe som også var veldig lite.. Har nå HB på ca 14, startet vel på 10 eller noe sånn.. Hva er egentlig normalt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå