Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #1 Skrevet 4. april 2008 Fikk telefon fra trygdekontoret i dag, de hadde fått inn en anonym melding om at jeg va svart dagmamma! Jeg er jo i grunn det selv om det er venninden min sin sønn! Uff der va den helga ødelagt ja!!!!!
nickoline og supermann Skrevet 4. april 2008 #2 Skrevet 4. april 2008 herre gud, men du får vel foreldrene til å si at det er en gratis vennetjeneste vel. herre gud. folk kan bry seg mindre med hva andre gjør..... håper du kommer unna det lett.
Gjest Skrevet 4. april 2008 #3 Skrevet 4. april 2008 Beklager, men du synes dette er kjipt fordi du får OS og har jobet svart, synes ikke så veldig synd på deg. Skjønner du har det kjipt nå, men trygdesvindel er helt lavmål i min verden. Det er en utnytting av samfunnet jeg ikke respekterer, det er tyveri.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #4 Skrevet 4. april 2008 Har de betalt deg i handa, for da kan du og de si at ja du passer barnet men det gjøres gratis, som vennetjeneste . Har de betalt deg over banken kan det jo spores. Forundret meg alltid over det når jeg hørte folk som jobba som svart dagmamma fikk lønna satt inn på konto. Selv var jeg hvit dagmamma og betalte skatten min så jeg hadde ikke slike bekymmringer. Men så er det jo slik at hvis man svindler systemet så er det fort at noen bestemmer seg for å andmelde. Du gjør jo faktisk noe ulovlig. Og det er alltid en risk du tar
Gjest Skrevet 4. april 2008 #5 Skrevet 4. april 2008 Falt ut om der.. Beklager, men OM du synes dette... Slik skal det være.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #6 Skrevet 4. april 2008 Du har jo uansett lov å tjene det der skattefrie beløpet, før det blir trekt i OS, og før du trenger gi beskjed til trygdekontoret:) tror det er på ca 35 000,- i året:) Men du må betale skatt da:) Dette står på den seddelen du får ved utbetaling, mener jeg:)
Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #7 Skrevet 4. april 2008 Hvis du får overgangsstønad, skal jo den avkortes i forhold til arbeidsinntekten din, så jeg synes ikke det noe rart om det er noen som tipser om din svarte inntekt. Overgangsstønaden betales tross alt over skatteseddelen til folk flest, og personlig synes jeg det er surt å måtte finansiere uærlige sjeler. Det er slike sjeler som ødelegger for de som faktisk trenger overgangsstønad, slik at hele gruppen "aleneforsørgere", og da særlig begrepet "alenemor" får dårlig rykte.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #8 Skrevet 4. april 2008 Ja, slikt blir som regel oppdaga, iallefall om du får peng av staten for at du ikke jobber osv., og ALT må betales tilbake. Jeg snylta noen tusen når jeg fikk dagpenger, jobba litt, og "glemte" å skrive det opp på meldekortet. Ble tatt 3 år etter, og måtte betale hver krone tilbake. Er maaaaange år siden nå, og ja, er kjipt... men slik er det nå.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #9 Skrevet 4. april 2008 fy fader..skjønner ikke hvorfor folk skal blande seg, selvfølgelig er man svart dagmamma!!!!!! det er jo dritt betalt, for en jævla stor jobb, skal man da attpåtil betale skatt så kan man jo egentlig bare kaste energien rett ut døra!!!!
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #10 Skrevet 5. april 2008 La meg se, si du får 4000kr i mnd betalt så skal du trekke fra 900kr før du regner skatt, altså 3100kr. gang det med 11 så får du 34100kr, og frikort får man opp til 39 997kr, så hvorfor da jobbe svart? Jeg hadde 4 dagbarn som hver betalte 4500kr i mnd. Altså en utbetaling av 18000kr per mnd, betalte karnsje 8-9 tusen i skatt. og fikk tilbake mesteparten år etter år. Så ser ikke noen grunn til å være svart dagmamma. Som ansatt i barnehage har jeg mer goder, men mye lavere inntekt. De fleste som er dagmamma svart motar stønad av en eller annen slag, hvorfor skal de motta la oss si 15000kr for å være hjemme med eget barn. (noe som er rundt hva en i lavtlønn yrke tjener når de jobber 100%.) Og i tilegg tjene 4000kr eller mer i mnd på å passe et annet barn. Alle som jobber i barnehage må ta del av samme som dagmammar tar, deres arbeidsdag er ofte mer slitsom en det er for en dagmamma. Det kan jeg si av erfaring. Så skulle barnehage assistenter, barne og ungdomsarbeidere og førskole lærere da slippe å betale skatt? Og hva med de som jobber med rengjørning, de har ofte (dog ikke alltid.) en drittlønn for hvor tungt og slitsomt deres jobb er. Og slik kan jeg fortsette med mange yrker. Hvorfor skal noen liksom slippe å betale skatt men få alle goder av at andre betaler skatt? Det er faktisk ikke sånn et samfunn fungerer.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #11 Skrevet 5. april 2008 Folk synes kanskje det er en smule drøyt å jobbe svart og samtidig mottak stønad? Og det syned jeg også!! Hva om alle skulle jobbe svart som deg da? Hvem skulle betale stønaden du får??
wirre;o) Skrevet 5. april 2008 #12 Skrevet 5. april 2008 Trygdesnyltere og skatteunndragere har jeg lite tilovers for selv, så jeg må si; du kan bare ha det så godt, håper du blir anmeldt også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå