Gå til innhold

23 år og vannkopper...Tips noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk akkurat kommet meg over kyssesyka, nå har kjæresten min fått vannkopper:s Stakkaren holder jo på å gå av skaftet, klør all over the place. Har hvitvask, men det er heller lite det hjelper. Noen som vet hvor lenge det varer for voksne? Han er ekstremt plaget i hodebunnen, fins der noe å smøre for det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om han er veldig plaget kan han vel få noe av legen?

Tror det fins et eller annet.

Skrevet

gi ham et bad i hvitvask! tapp i badekaret og bland ut med hvitvask:) han blir helt hvit etterpå, men kan være det hjelper.

pass på når det er en voksen som har det. har du snakka med lege? kan være skikkelig alvorlig for voksne, ikke for å skremme deg men bare vær litt obs. ei venninne av meg måtte ligge på sykehuset på isolasjon i over 1 uke pga vannkopper da hun var 22.....

lykke til og god bedring til ham!!

Skrevet

Jeg var ca like gammel når jeg hadde vannkopper og ble nesten ikke syk i det hele tatt, bortsett fra prikker og kløe, så det må ikke være farlig selvom man er voksen.

Jeg synes ingenting hjalp veldig mye mot kløen, men et bad var noe av det som hjalp litt. Hvitvask hjalp også en veldig kort periode, men kan godt hende det var rett og slett fordi jeg "klødde" på vannkoppene når jeg tok det på.

Jeg var borte fra jobb ca 1,5uke, hadde prikkene mye lengre, men kun som skorper. Er som med barn at man bør være hjemme til det ikke er væske i vannkoppene.

Skrevet

antihistaminer! Har du reseptfrie allergipiller hjemme? Det funker veldig bra. Hør med legevakten.

Min datter var så hardt angrepet at hun måtte får vallergan den ene natten, det hjalp umiddelbart ( ikke are fordi hun sovnet ) Da husker jeg legen på legevakten sa at hadde hun vært større kunne jeg gitt henne antihistaminer.

God bedring!

Skrevet

Jeg hadde vannkopper når jeg var femten og det var helt grusomt for jeg klødde også OVERALT!! Så stakkars samboern din!

Jeg husker hvitvask hjalp ikke så veldig på meg heller, men kamille-te(lagd litt ekstra sterk) som jeg smørte meg inn med, det var himmelsk!

Verdt et forsøk:)

Skrevet

Som bokormern skriver: antihistaminer. Dvs fks Zyrtec eller Cetrincin, som du får uten resept. Hjelper mot kløen.... Hiv i ham to stk og se om ikke det hjelper

Skrevet

XYLOCAIN!!!!! Er flytende kløstillende som virker MYE bedre enn hvitvask og Eurcx. Brukte bare det på vesla når hun hadde... ellers finnes det noe klødempende som man svelger. reseptbelagt men effektivt også!! God bedring!!

Skrevet

Ja, antihistaminer er svaret. Aerus og Vallergan er vanlig ved vannkopper.

Ellers hvitvask.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...