Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #1 Skrevet 4. april 2008 jeg har de to siste gangene hatt litt høy blodtrykk når jeg har vært hos legen.. (undertrykk på 90).. jeg tror jeg har litt problemer med å slappe av når jeg kommer inn til legen.. blir litt nervøs.. men når jeg har sittet der noen min så blir jeg litt roligere,, han sa bare idag at "ja nå slapper du hvertfall ikke av, du har veldig høy puls"... uff syns det er litt flaut jeg.. fler som har d problemet? har forresten vært fint hele svangerskapet unntatt de to siste gangene... merkelig...
Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #2 Skrevet 4. april 2008 Ta det helt med ro - det er veldig mange, særlig unge personer som ikke er så veldig vant til å gå til legen, som er litt nervøse og får høy puls (rundt 100 /min for eksempel)og når man er hos legen, noen ganger påvirker det også blodtrykket. "Hvitfrakk trykk" er et kjent begrept - dvs at blodtrykket blir høyt fordi man er stresset hos legen. Det går ann å avtale at man får tatt blodtrykket av en av assistentene på labben istedet. Lykke til - jeg er lege selv, men likevel litt nervøs før jeg skal til legen .
Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #3 Skrevet 4. april 2008 "White coat syndrom" lærte jeg på skolen at det heter. Er nok ikke så uvanlig at enkelte får høyere BT når de er hos legen.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #4 Skrevet 5. april 2008 oki... men hva kan det være at pulsen påvirker blodtrykket da? huff, nå som jeg har begynt å tenke på det så kommer jeg jo til å være nærvøs hver gang, for jeg tenker at jeg ikke må bli det=) hehe..
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #5 Skrevet 5. april 2008 Når man blir redd stiger både puls og blodtrykk. Kroppen gjør seg da klar til flukt. Et innstinkt som ligger igjen fra da vi var urmennesker og måtte rømme fra blant annet ville dyr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå