Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

kæm som vet om vi står på delt foreldre rett på papirwt eller om æ har hovedomsorgen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du gift eller samboer,så får dere automasik delt foreldreansvar (regner med at det er det du mener med foreldrerett).Er dere ikke noe av dette,får mor automatisk foreldreansvaret alene.

Skrevet

folkeregisteret har svaret.

Skrevet

vi har flyttet fra hverandre..jeg har de i ukedagene og han helgene...han snakker nå om å flytte 3,5 timer unna mæ og vil at barna skal kjøre så langt hver helg att og fram for å være til han..d synes jeg blir alt for langt.først skal de i barnehage og skole på fredagen så blir de satt i en bil å må kjøre kjempelangt.får jo bare en hel dag da.de andre går jo opp i kjøring..kan jeg nekte han dette,,ene ungen e 6 og andre 2 snart!! jenta hater å kjøre bil...

Skrevet

Du kan jo ikke nekte ham å flytte, og du kan ikke nekte ham å treffe barna sine. De må jo treffe faren sin! Men siden han tar initiativ til å flytte, synes jeg det virker rettferdig at det er han som skal hente og bringe til dette stedet som er 3, 5 timer unna. I tillegg bør du kanskje snakke alvorlig med ham for å se om han virkelig har forstått hva disse planene hans innebærer av belastning for ham selv og barna.

Han har ikke mulighet til å reise til dere for å treffe dem i helgene, da? Jeg tenker f.eks. bo hos sine foreldre eller på en liten hybel når det er barnehelg.

Skrevet

Huff,den var vanskelig, ja...

Men det sier seg jo selv at tre og en halv times kjøring hver fredag etter bhg og skole er altfor mye. Min sønn er så sliten etter en uke i bhg at han nesten sovner på den pittelille turen hjem hit! Kan han hente de tidligere da? Eller er det snakk om å hente de i 4-5 tiden? Er det noen mulighet for å omorganisere samværet på en annen måte?

Det er jo ikke til noens interesse å nekte han samvær med barna, men på en annen side kan jo ikke han bare velge å flytte så langt unna og forvente at dere andre skal sette himmel og jord i bevegelse for å få til de samme ordningene dere hadde før!?! En god ide over her om at han kan komme til dere i allefall annenhver helg, da.

Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...