Gå til innhold

UL etter legens ønske. Litt stressa...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var hos fastlegen min her om dagen og fikk meg sykemelding, jeg har vært skikkelig syk med halsbetennelse/influensa/u name it i over en uke, og nå ville jeg bare ha noen dager sykemelding fra jobb for rett og slett å bli frisk. Jeg fortalte at jeg var gravid, ca 8 uker på vei, at jeg ikke har vært inne til kontroll enda, og vi pratet litt om dette. Da jeg fortalte at jeg ikke lenger har ømme bryster (minimalt), ikke har opplevd noe spesielt kvalme (bare litt "uggen"), ikke har lagt på meg noe spesielt, ikke har matlyst samt har hatt litt småblødninger etter de verste hostekulene, bestilte hun UL til meg sporenstreks. Hun mente det var verdt å sjekke at alt stod bra til, bare for sikkerhetsskyld, slik at jeg ikke skulle bekymre meg. Fikk bekrefta time i dag, til tirsdag.

Jeg har ikke vært bekymra hittils, men etter at jeg var hos legen ble jeg faktisk litt bekymra for om det faktisk er liv her inne... Jeg følger med og leser en del innlegg her, og jeg syns jo det er litt rart at jeg har så få "symptomer" på å være gravid... Enten er jeg bare kjempeheldig, eller så er det ikke liv laga.

Vel, det var bare noen tanker fra meg...

Noen andre som har lite "symptomer" på at du er gravid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har veldig få symt.Litt trøtt og 3 pos.tester ellers ingen ting.

Dette er nok veldig forskjellig,noen kjenner alt andre lite:)

Syns det er bra at legen ville sende deg på tidlig UL jeg,da vet du jo hva som er,og slipper å gå å bekymre deg.Er jo ikke bra det heller.

Går nok bra skal du se,krysser fingrene for deg!

Dette er 4.gangen jeg er gravid,og jeg har aldri vært kvalm i sv.skapet.Så det trenger ikke være et dårlig tegn!

Lykke til!

Skrevet

Takk for svar :-) Dette er første gang jeg er gravid, så alt er jo nytt og rart og skummelt.. Heldigvis er jeg ingen stressa person omkring dette, og jeg har et helt supert legesenter i ryggen som følger opp den minste ting for gravide om det er nødvendig.

Vel, det blir spennende å se til tirsdag :-)

Skrevet

hei....

jeg har heller ikke noe særlig symptomer... var litt trøtt de første ukene, men det forsvant forrige uke... har litt ømmepupper, og føler meg litt uggen innimellom... men ellers ingenting...

har også hatt blødning + litt brunaktig utflod...

var på tidlig UL på onsdag og fikk se et lite hjerte som slo :)

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...